adexo3
۳۵۶۲۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خبری از تغییر لباس تیم ملی نیست

در روزهای اخیر شایعاتی پیرامون فسخ قرارداد با شرکت جیووای ایتالیا دهان به دهان می‌شود که این اخبار نشات گرفته از تلاش‌های برخی از دلال‌ها برای جوش دادن معامله فی‌مابین فدراسیون فوتبال و شرکت معروف آدیداس است.

ایران ورزشی: در روزهای اخیر شایعاتی پیرامون فسخ قرارداد با شرکت جیووای ایتالیا دهان به دهان می‌شود که این اخبار نشات گرفته از تلاش‌های برخی از دلال‌ها برای جوش دادن معامله فی‌مابین فدراسیون فوتبال و شرکت معروف آدیداس است. تلاش‌هایی که هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و فدراسیون فوتبال باید براساس همان توافقی که با شرکت جیووا داشته به همکاری خود با این شرکت ادامه دهد.

روز گذشته در همین صفحه گزارشی با محتوای فعالیت شرکت آدیداس در تیم ملی ایران منتشر شد. در آن گزارش گفته شد که احتمال دارد تیم ملی ایران با برند آدیداس در دو بازی آتی خود که شهریور ماه برگزار می‌شود به میدان برود اما کسب اطلاعات دقیق‌تر نشان می‌دهد که این همکاری ممکن نیست و فدراسیون فوتبال باید در همان مسیر پیش گام بردارد. یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال که در جریان ریز توافق‌ها با شرکت جیووا قرار دارد بی‌آنکه بخواهد نامی از او برده شود اطلاعاتی را در این زمینه به ایران ورزشی می‌دهد که جالب توجه است. این شخص صراحتا اعلام کرد که فدراسیون فوتبال قراردادی 100 هزار دلاری را با شرکت جیووا منعقد کرده و علاوه بر آن شرکت مذکور موظف است در ازای تمام سال‌هایی که با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد، البسه تیم ملی فوتبال ایران را تامین کند. احتمالا تیم ملی تا پایان جام جهانی فوتبال با همین شرکت تولیدی البسه ورزشی همکاری خواهد کرد.

از این ۱۰۰ هزار دلار مبلغ ۵۰ هزار دلار هم اخذ شده و تنها ۵۰ هزار دلار دیگر باقی مانده که شرکت ایتالیایی در زمان‌های تعیین شده آتی به تعهدات مالی‌اش عمل خواهد کرد.

در واقع جیووا علاوه بر تامین نامحدود لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران مبلغی در حدود 350 میلیون تومان نیز به فدراسیون فوتبال ایران می‌پردازد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود و شاید اساس کشش فدراسیون‌نشین‌ها به سوی این شرکت همین شرایط ویژه بوده است.

روز گذشته در همین راستا نشستی در فدراسیون فوتبال برگزار شد که نماینده شرکت جیووا نیز در آن حضور داشت. این شرکت به دنبال انتقادهایی که از طرح و جنس لباس‌های تولیدی خود که در اختیار ملی‌پوشان قرار داده بود اصلاحاتی درطرح و جنس لباس‌های تیم ملی انجام داد و نمونه آن را در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار داده است. به احتمال فراوان طرح جدید با اندکی تغییرات مورد قبول فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد و تیم ملی در بازی‌های آتی با همین برند وارد میدان خواهد شد. گرچه جیووا شرکت معتبری نیست و تیم ملی ایران در واقع اولین قرارداد بزرگ این شرکت محسوب می‌شود اما پیش روی فدراسیون فوتبال ایران نیز راهی وجود ندارد و باید با این شرکت ادامه داد.

آدیداس که یک برند قدیمی و معروف محسوب می‌شود نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده که در آن اشاره داشته است به ممنوعیت‌هایی که در راه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران پیش روی آنها قرار داده‌اند. ظاهرا این شرکت از ترس جریمه‌های احتمالی از سوی آمریکایی‌ها تمایلی با همکاری با فدراسیون فوتبال ایران ندارد و در نامه ارسالی خود صراحتا به این موضوع اشاره کرده است.

به این ترتیب باید ماجرای بازگشت آدیداس به فوتبال ایران را منتفی دانست و تا عادی شدن روابط ایران در بعد سیاسی با همین قراردادهای سطح پایین لباس‌های مورد نظر تیم‌های ملی فوتبال ایران را تامین کرد.

کی‌روش همچنان برند تیم ملی را نمی‌پوشد

تیم ملی شهریورماه سال جاری دو بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را برگزار خواهد کرد و این سوال وجود دارد که آیا کارلوس کی‌روش همچنان به امتناع از پوشیدن پیراهن‌های تیم ملی ادامه خواهد داد یا خیر؟ وقتی بحث البسه تیم ملی در میان است ناخودآگاه این موضوع فرعی نیز ذهن را درگیر خود می‌کند.

کی‌روش درسال‌های اخیر برای پوشیدن برندی که با تیم ملی همکاری می‌کرد شرایط خاصی را در نظر می‌گرفت و حتی گفته می‌شد وی قصد دارد به طور جداگانه قراردادی را با شرکت‌های طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال منعقد کند اما عینا در قراردادی که فدراسیون فوتبال با کی‌روش منعقد کرده نوشته شده که او ملزم به پوشیدن هر برندی که با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امضا کرده، است. بر سر این موضوع حاشیه‌های بسیاری به وجود آمده است اما این بار امیدواریم که سرمربی تیم ملی برخلاف رویه گذشته عمل کند و در آستانه رقابت‌های مهم انتخابی جام جهانی با خودداری از پوشیدن پیراهن‌های تیم ملی حاشیه تازه‌ای را برای فوتبال ایران ایجاد نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج