اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۶۴۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیش بینی بهمن فروتن از لیگ شانزدهم

بهمن فروتن مربی پیشکسوت فوتبال ایران پیش‌بینی‌های جالبی از لیگ شانزدهم دارد.

فرهنگستان فوتبال: پس از چند ماه انتظار، سرانجام سوت آغاز ماراتن فصل جدید لیگ برتر خلیج فارس از روز دوشنبه ۴ مرداد نواخته خواهد شد. فصلی که با توجه به نقل‌وانتقالات صورت گرفته نوید لیگی جذاب را به فوتبال‌دوستان می‌دهد. در فاصله یک هفته مانده به شروع این رقابت‌ها، تنور گمانه‌زنی‌ها نیز حسابی داغ است، اینکه چه تیمی قهرمان می‌شود و یا چه تیم‌های در پایان لیگ سقوط خواهند کرد.

قهرمان:

همانند هر فصل دیگری، دو تیم پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس را جزو مدعیان قهرمانی باید قلمداد کرد. تراکتورسازی نیز با توجه به حضور امیر قلعه‌نوعی موفق شده به خوبی یارگیری کند و از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. با این وجود شانس سپاهان با عبدالله ویسی را چندان بالا ارزیابی نمی‌کنم. البته با توجه به بازی‌های فصل گذشته و تداوم حضور برانکو ایوانکوویچ، به نظر می‌رسد که شانس پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر از سایر مدعیان باشد.

تیم پدیده لیگ شانزدهم:

بسیار بعید است که در لیگ شانزدهم شاهد ظهور یک پدیده در لیگ باشیم. این درست است که لسترسیتی در انگلیس موفق شد به مقام قهرمانی دست یابد اما زمانی به این مهم رسید که نه چلسی در دوران اوجش قرار داشت و نه دو تیم شهر منچستر. آرسنال هم که سال‌هاست در قدوقواره قهرمانی نیست.

فصل پیش در ایران نیز شرایط به همین صورت بود. پرسپولیس نیم فصل نخست به هیچ عنوان حرفی برای گفتن نداشت، استقلال در نیم‌فصل دوم به وضعیت اسفباری دچار شد. سپاهان بعد از خروج زلاتکو کرانچار و حضور حسین فرکی و مشکلات عدیده او در اصفهان نتوانست روند همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد. تراکتور نیز تیم مقتدری نبود که بتوان لوای قهرمانی بر تن کند، به همین دلیل بود که تیمی همچون استقلال خوزستان به مقام قهرمانی رسید.

زمانی یک موتورسوار می‌تواند در پرش‌های هیجان‌انگیز از روی موانع موفق باشد که یک و یا حداکثر دو تریلی مقابل‌اش باشد. در صورتی که ۳ تریلی مقابل بهترین موتورسوار نیز قرار دهید، تلاش او برای پرش نافرجام خواهد بود. این همان شرایطی‌ست که لیگ شانزدهم دارد. به دلیل حضور پر قدرت استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تیمی نمی‌تواند به خلق شگفتی فکر کند.

بازیکن پدیده لیگ شانزدهم:

از آنجایی که دیگر نمی‌توان علی علیپور، احمد نورالهی و فرشاد احمدزاده را جزو پدیده‌ها قرار داد چراکه پس از فصل درخشانی که پشت سر گذاشتند، آنها دیگر ستاره‌های پرسپولیس محسوب می‌شود، به همین دلیل شانس ساسان انصاری را برای تبدیل شدن به پدیده لیگ بیشتر از رقبا می‌دانم.

آقای گل:

با توجه به بازگشت مهدی طارمی، او شانس اول کسب عنوان آقای گلی لیگ شانزدهم است. با این تفاوت که مهاجم شماره ۹ سرخ‌پوشان تهرانی این فصل با سایر بازیکنان تیم هماهنگی بیشتری دارد و طبیعتاً گل‌های بیشتری نیز نسبت به فصل گذشته وارد دروازه رقبا خواهد کرد. حضور موقت او در ترکیه همانند شنا کردن در دریایی مملو از کوسه‌ها بود. مهدی از این تجربه درس گرفت و متوجه شد که برای موفقیت باید سرش را به زیر انداخته و تمام تمرکزش را به پیروزی و گلزنی معطوف کند.

بهترین مربی:

بعید است کسی نامی جز برانکو ایوانکوویچ را در این بخش به زبان بیاورد. بی‌راه نیست اگر بگوییم مربی کروات پرسپولیس فصل پیش از چوب ستاره ساخت. در واقع نحوه عملکرد بازیکنان پرسپولیس به نحوی بود که به وضوح می‌شد تاثیرات شگرف برانکو را مشاهده کرد. مطمئناً اون در فصل جدید نیز بیش‌ازپیش به هنرنمایی و یکه‌تازی می‌پردازد.

سرنوشت مدافع قهرمانی:

همانند لسترسیتی، استقلال خوزستان نیز ستاره‌هایش را در نقل‌وانتقالات از دست داده و کارش در لیگ شانزدهم به مراتب سخت‌تر از گذشته است. اما اگر مسئولان این تیم بتوانند مسائل مالی را رفع کنند، می‌توانند امیدوار باشند که در پایان لیگ رتبه‌ای تک رقمی را کسب کنند که یک موفقیت برای آبی‌های خوزستان به حساب می‌آید.

کاندیداهای سقوط:

مطمئن باشید مدعیان سقوط در لیگ شانزدهم سه تیمی هستند که در طول فصل به اصطلاح عامیانه «با باد هوا» بازیکنان‌شان را راهی میدان می‌کنند. قرار گرفتن در زمره تیم‌های کاندید سقوط در ایران چندان منوط به مسائل فنی و بازیکنان صاحب‌نام نیست. تیم‌هایی که نتوانند به بازیکنان‌شان سر موعد پول پرداخت کنند، قطعاً کاندید سقوط به لیگ دسته یک کشور خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج