adexo3
۳۶۱۸۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ترکیه، محله برو و بیای فوتبالیست‌های ایرانی!

همان‌طور که کسی نفهمید مهدی طارمی چه پروسه‌ای را پشت‌سر گذاشت تا دوباره به پرسپولیس برگردد، ماجرای بازگشت رامین رضاییان هم پر از ابهام است.

روزنامه شهروند: همان‌طور که کسی نفهمید مهدی طارمی چه پروسه‌ای را پشت‌سر گذاشت تا دوباره به پرسپولیس برگردد، ماجرای بازگشت رامین رضاییان هم پر از ابهام است. این دو ملی‌پوش پرسپولیسی انگار که خیلی دوست داشته باشند مرموز باشند و کسی سر از کارشان درنیاورد، اتفاقات عجیبی را در فوتبال ایران و ترکیه رقم می‌زنند. حالا بعد از مهدی طارمی که به عجیب‌ترین شکل ممکن قراردادش را فسخ کرد و به ایران برگشت، نوبت رامین رضاییان است که با ریزه‌اسپور فسخ قرارداد کند و به ایران برگردد.

فسخ‌هایی با علامت تعجب!

معلوم نیست چه قوانینی برفوتبال ترکیه حاکم است که بازیکنانی که با باشگاه‌های این کشور قرارداد امضا می‌کنند، به راحتی آب خوردن آن را فسخ می‌کنند. مهدی طارمی و رامین رضاییان همان‌طور که به صورت کاملا ناگهانی و بی‌خبر به ترکیه رفتند و با ریزه‌اسپور (که یکی از تیم‌های درجه دو این کشور است) قرارداد امضا کردند، خیلی زود هم از این تصمیم پشیمان شدند. حدود دوهفته پیش بود که مهدی طارمی به قول خودش از سر عذاب وجدان به خاطر جدایی از پرسپولیس از ترکیه به ایران آمد و با قرمزها قرارداد بست. هنوز تکلیف نحوه فسخ طارمی و جریمه‌ای که باید به ریزه‌اسپور بدهد، معلوم نشده و علامت سوال‌های زیادی پیرامون این انتقال وجود دارد که دیروز هم رامین رضاییان قراردادش را فسخ کرد.

تلاش رضاییان برای فسخ

رضاییان به همراه ریزه‌اسپور به اردوی اتریش رفته بود و به نظر می‌رسید شرایطش در این تیم خوب است اما دیروز سایت این باشگاه وقتی اسامی بازیکنان را روی خروجی‌اش قرار داد، نامی از رضاییان نبود. ظاهرا او هم در روزهای اخیر ساز جدایی کوک کرده و در نهایت با تلاش فراوان برای فسخ قراردادش موفق شد از ریزه‌اسپور جدا شود. این‌که آیا باشگاه ترکیه‌ای رضاییان را نخواسته یا او خودش خواستار جدایی شده، معلوم نیست. رضاییان دیروز بعد از فسخ قراردادش با ریزه‌اسپور در اینستاگرامش نوشت: «٥ساعت درجلسه بودم. نمی‌دانم کارم خوب بود یا نه. نمی‌دانم الان پشت من کسانی هستند یا نه ولی چیزی که هست، این بود که من نخواستم در این تیم بمانم و آخر به هر سختی که بود، راضی‌شان کردم که قراردادم را فسخ کنم. مهم این است که قلب من چه می‌گوید. نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد اما من آن‌قدر آدم قوی هستم که تمام مشکلاتم را با تلاش حل می‌کنم. فقط خدا می‌داند در این چند وقتی که این‌جا بودم، چه به من گذشت. دلیلی که این‌جا نماندم را به‌ زودی به شما می‌گویم و همه حق را به من می‌دهید.» حرف‌های رضاییان درحالی ابهامات را درباره حضور ٢ بازیکن ایرانی در ریزه‌اسپور بیشتر کرده که نه او و نه طارمی هنوز از دلایل جدایی‌شان از این تیم رمزگشایی نکرده‌اند.

برانکو: برای رضاییان جا نداریم

انگار اتفاقات دوهفته قبل برای پرسپولیسی‌ها درحال تکرار است. وقتی مهدی طارمی داشت کارهای فسخ قراردادش را انجام می‌داد، برانکو و مسئولان پرسپولیس می‌گفتند برای او جا ندارند و نمی‌خواهند طارمی برگردد. در کمتر از ٢٤ساعت اما طارمی با پرسپولیس قرارداد بست و با استقبالی پرشکوه به تمرین رفت. خیلی‌ها دیسیپلین برانکو را به خاطر پذیرفتن طارمی زیر سوال بردند و حالا آن اتفاقات دوباره درحال تکرار است. رضاییان به خاطر برگشت به پرسپولیس با ریزه‌اسپور فسخ کرده اما برانکو او را نمی‌خواهد. سرمربی پرسپولیس دراین‌باره می‌گوید: «رضاییان در لیگ قبلی بازیکن بسیار مهمی برای ما بود و علاوه بر به ثمر رساندن ٥ گل، در کسب امتیازات فراوانی به ما کمک کرد اما درحال حاضر لیست بازیکنان ما پر شده و تنها راه حضور او در بین پرسپولیسی‌ها خروج یکی از بازیکنان از لیست است که این هم راهی غیراخلاقی است. او تصمیم گرفته بود که به ترکیه برود و بازی کند و من هم برای او آرزوی موفقیت کردم و بسیار دوست داشتم تا او با موفقیت به کار خود در تیم جدیدش ادامه دهد اما به انتقال او خوشبین نبودم، متأسفانه باید بگویم برای برگشت او به پرسپولیس دیر شده است، چون جای خالی برای جذب او نداریم. تنها کاری که می‌توان کرد، این است که رامین در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به جمع ما اضافه شود، گفتن این موضوع برای من خوشایند نیست اما واقعیت این است که ما جای خالی نداریم.» این درحالی است که محمود خوردبین، سرپرست تیم پرسپولیس درمصاحبه‌ای اعلام کرده شاید نظر برانکو درباره رضاییان تغییر کند.

دودستگی میان هواداران

سرمربی پرسپولیس درحالی به بازگشت رضاییان روی خوش نشان نداده‌ است که بین هواداران پرسپولیس هم بر سر این موضوع دو دستگی ایجاد شده است. پرسپولیسی‌ها بعد از خبر فسخ رضاییان، دیروز به صفحه برانکو رفتند. برخی از او خواستند که رضاییان را برگرداند و برخی هم از بی‌معرفتی او گله داشتند و نوشته بودند که باشگاه و برانکو نباید مقابل رضاییان کوتاه بیایند و او را به تیم برگردانند.

بازگشت رضاییان به یک شرط

پرسپولیس بعد از جدایی رضاییان، حسین ماهینی و صادق محرمی را در پست دفاع راست به خدمت گرفت. درحال حاضر لیست پرسپولیس با توجه به جدایی الکساندر لوبانف، یک جای خالی دارد. با توجه به این‌که پرسپولیس باید یک جانشین قابل اطمینان هم برای بیرانوند داشته باشد، اولویت مسئولان این تیم برای پرکردن تنها جای خالی، جذب دروازه‌بان است تا درصورت مصدومیت یا محرومیت بیرانوند، پرسپولیس با مشکلات ‌سال گذشته روبه‌رو نشود. پرسپولیسی‌ها درصورتی می‌توانند از این جای خالی برای رامین رضاییان استفاده کنند که گزینه دروازه‌بان رزروشان زیر ٢٣‌سال باشد که این هم امری بعید به نظر می‌رسد. با این شرایط تکلیف رضاییان روشن نیست و او در وضع مبهمی قرار دارد. به نظر می‌رسد برای فسخ قراردادش با باشگاه ترکیه‌ای با پرسپولیسی‌ها هماهنگ نبوده که درصورت فسخ با این تیم بتواند به تیم سابقش برگردد. رضاییان یا باید قید پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بزند و به حضور در تیم دیگری فکر کند یا این‌که یک نیم‌فصل خانه‌نشین شود تا بتواند در مهلت نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به پرسپولیس برگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج