۳۷۷۶۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تمجید سایت چینی ژینگهووا از فوتبال ایران

سایت چینی ژینگهووا در گزارشی به تمجید از تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی روسیه پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت چینی ژینگهووا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از پنجشنبه کارش را برای صعود به جام جهانی روسیه به صورت جدی آغاز خواهد کرد و باید در اولین گام به مصاف تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر در ورزشگاه آزادی برود. در این روز چین و کره جنوبی دیگر مدعیان گروه نیز با هم بازی خواهند داشت. ملی‌پوشان ایران بعد از بازی نخست خود باید راهی کشور چین شوند و برابر این تیم بازی کنند.

در همین رابطه سایت چینی ژینگهووا، به بررسی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پرداخته است. این سایت در این رابطه نوشت: «فوتبال به عنوان یکی از جنبش‌های بزرگ جهانی معروف شده است. در آسیا فوتبال ایران کاملا شناخته شده است و توانسته به افتخارات زیادی دست یابد. ایران در گذشته تیم قدرتمندی در سطح آسیا بوده است. ایرانی‌ها در سطح بین‌المللی افتخارات زیادی برای قاره آسیا کسب کردند. در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ ایران قدرت بلامنازع فوتبال آسیا بود. کسب سه عنوان قهرمانی پی در پی در جام ملت‌های آسیا، مصداق بارز این گفته است.

بعد از این زمان به دلیل مشکلات سیاسی داخلی و تاثیر هشت سال جنگ با عراق، فوتبال ایران به سرعت رو به نزول رفت و دیگر نتوانست قهرمانی در سطح قاره آسیا را کسب کند.

در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶، دوباره نشانه‌های از پیشرفت در فوتبال ایران دیده شد و ایران توانست به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یابد. کسب پیروزی ۶ بر دو برابر کره جنوبی یکی از نتایج خیلی خوب ایرانی‌ها در این جام بود. در این بازی علی دایی توانست مهارت‌های بالای گلزنی خودش را به رخ بکشد. دو سال بعد ایران توانست با شکست استرالیا به جام جهانی راه یابد و در این جا با برتری برابر آمریکا، بهترین نماینده قاره آسیا در جام جهانی شود.»

سایت ژینگهووا در ادامه آورده است: «فوتبال در ایران تحت تاثیر مکتب آلمانی قرار دارد به همین خاطر سال‌ها استفاده از سیستم ۲ - ۵ - ۳ استفاده شده است. به همین خاطر بود که آنها توانستند در آسیا حرف اول را بزنند. دیگر ویژگی که باعث شد فوتبال ایران در آسیا سرآمد باشد، حضور لژیونرهای زیاد در لیگ‌های معتبر دنیا بود که در زیر با چند تن از آنها آشنا می شویم.

علی دایی

ارزشمندترین بازیکن رقابت‌های آسیایی ۱۹۹۴ و آقای گل این رقابت‌ها ، آقای گل جام ملت‌های آسیای ۱۹۹۶ با هشت گل زده و زدن ۲۰ گل در یک سال برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، باعث شد او به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا انتخاب شود. او در بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ توانست پنج قهرمانی در لیگ داخلی ایران را کسب کند. در سال ۲۰۰۴ بار دیگر بعد از چند سال حضور در فوتبال اروپا و آسیا راهی لیگ ایران شد و در همان سال نیز بار دیگر آقای گل ایران شد.

خداداد عزیزی

بهترین بازیکن فوتبال آسیا در سال‌ ۱۹۹۶ توانست با درخشش خود ایران را به جام جهانی فرانسه برساند.

مهدی مهدوی کیا

بازیکنی که در بوندسلیگا برای هامبورگ و فرانکفورت عملکرد خوبی ارائه کرد. چینی ها هیچ وقت بازی‌های انتخابی ۹۸ را فراموش نمی‌کنند. در بازی که چینی‌ها با دو گل از ایران پیش بودند ولی جادوی مهدوی کیا توانست ورق را برگرداند و باعث شود ایران چهار بر دو به برتری برسد که دو گل زیبای این بازی را مهدی مهدوی کیا آن را به ثمر رساند.

جواد نکونام

او یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان فوتبال در ایران است که ۱۵۱ بازی برای تیم‌ ‌ملی ایران انجام داد و توانست رکورد بازی‌های علی دایی را بشکند.

مسعود شجاعی

او نیز در جام جهانی ۲۰۰۶ برای اولین بار حضور در یک رویداد مهم را تجربه کرد و توانست راهی اسپانیا شود و برای تیم اوساسونا بازی کند. شجاعی یکی از بازیکنان تکنیکی فوتبال ایران محسوب می‌شود.

هر چند تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نتوانست در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ قهرمان شود ولی همچنان بهترین تیم قاره آسیا در رده بندی فیفا باقی‌ مانده است.

پیشینه بازی‌های ایران و چین

چینی‌ها هیچ وقت برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حریف آسانی نبودند. فوتبال ایران در طی سال‌های اخیر به ثبات رسیده است. از طرفی فوتبال در چین نیز پیشرفت زیادی کرده است و اکنون نمی‌توان از چند کشور خاص به عنوان فوتبال‌های قدرت آسیا نام برد. چین در گروهی قرار گرفته است که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یکی از شانس‌های صعود به جام جهانی است و قطعا چینی‌ها نیز نمی‌خواهند این فرصت را به راحتی از دست بدهند.

مهم‌ترین تقابل‌های ایران و چین به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد که چین در نیمه نهایی دو بر صفر به ایران باخت. در انتخابی المپیک ۸۰ و بازی‌های جام ملت‌های آسیا نیز هر دو تیم ایران و چین به تساوی رضایت دادند. شکست چهار بر یک و چهار بر دو برابر ایران چند سال بعد باعث شد که خاطره تلخی برای چینی‌ها باقی بماند. برای فوتبال چین همیشه بازی در مقابل ۱۲۰ هزار تماشاگر برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران سخت بوده است. ‌حالا بعد از مدت‌ها دوباره دو تیم ایران و چین به هم رسیدند. جایی که هر دو کشور مصمم به کسب سهمیه حضور در جام جهانی روسیه هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج