adexo3
۳۷۸۳۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم ۱۳ ملیتی قطر

دیدارهای ایران و قطر همواره حساسیت خاصی داشته است؛ اگرچه درمیان کشورهای حوزه خلیج‌فارس فوتبال ایران معمولا عنابی‌ها را راحت‌تر شکست داده است ولی نام این کشور که می‌آید، ناخودآگاه استرس و نگرانی به سراغ ما ایرانی‌ها می‌آید.

روزنامه شهروند: دیدارهای ایران و قطر همواره حساسیت خاصی داشته است؛ اگرچه درمیان کشورهای حوزه خلیج‌فارس فوتبال ایران معمولا عنابی‌ها را راحت‌تر شکست داده است ولی نام این کشور که می‌آید، ناخودآگاه استرس و نگرانی به سراغ ما ایرانی‌ها می‌آید. حالا این مصاف سرنوشت‌ساز دقیقا باید در نخستین روز شروع کار تیم‌ملی فوتبال برای رسیدن به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه انجام شود؛ جایی که تیم متحول‌شده و با میانگین کاهش یافته کی‌روش به مصاف تیمی می‌رود که لقب منتخب جهان کاملا برازنده‌اش است؛ خصوصا حالا که بازیکنانش از ١٥ کشور مختلف انتخاب شده‌اند!

١٦ خارجی در تیم ٢٧ نفره

لیست ٢٧نفره تیم‌ملی قطر برای بازی با ایران شنبه‌‌شب به‌طور رسمی ازسوی دنیل کارنو، سرمربی اروگوئه‌ای عنابی‌ها اعلام شد. با نگاهی به اسامی جدید قطری‌ها یک نکته عجیب توجه همگان را جلب می‌کند؛ اسامی که هیچ شباهتی به نام‌های قطری ندارد و مشخص است از کشورهای مختلف بازیکنان تبعه کشور قطر شده‌اند تا برای تیم‌ملی این کشور به میدان بروند. نفراتی که تعدادشان کم هم نیست و بیش از نیمی از بازیکنان حاضر در اردو برای دیدار با ایران را تشکیل می‌دهند؛ ١٦نفر!

تیم ١٣ ملیتی قطر

در لیست اعلام‌شده ازسوی کارنو ١١ بازیکن قطری و ١٦ بازیکن خارجی حضور دارند. دراین میان حضور ٩ بازیکن آفریقایی که ملیت‌هایی از غنا،مراکش، ساحل عاج، جمهوری کنگو، مصر، سنگال و الجزایر دارند، بیشتر از هرچیزی خودنمایی می‌کنند. همچنین دو بازیکن برزیلی، یک بازیکن اروگوئه‌ای،‌ یک بازیکن فرانسوی و دو بازیکن از بحرین و یک بازیکن از عربستان، ترکیب خارجی‌های دارای تابعیت قطری جلوی ایران را تشکیل می‌دهند. کلود أمین (مراکش)، احمد یاسر محمدی(مصر)، لویس مارتن و رودریگو تاباتا (برزیل)، محمد عبدالله تریسور (جمهوری کنگو)، محمد مونتاری، عمر باری و محمد کسولا(غنا)، کریم بوضیاف (فرانسه)، اکرم عفیف و علی اسد (بحرین)، بیدرو میغیل (ساحل عاج)، سباستیان سوریا(اروگوئه)، عبدالرحمن أبکر (عربستان)، خلیفة ابوبکر (سنگال) و بوعلام خوخی (الجزایر) ١٦ بازیکن غیرقطری هستند که در ترکیب این تیم حضور دارند و با صلاحدید سرمربی این تیم در بازی روز پنجشنبه مقابل ایران به میدان می‌روند. در این میان ١١ بازیکن این تیم هم زاده کشور قطر هستند و اکثر آنها نفرات باتجربه‌ای به حساب می‌آیند.

اقدام بی‌سابقه

کشور قطر به‌ دلیل کمبود نیروی انسانی در ورزش و به‌خصوص ورزش‌های گروهی از دیرباز اقدام به جذب ورزشکاران کشورهای دیگر با مبالغ کلان و گرفتن تابعیت کشور خود برای استفاده از آنها در تیم‌های ملی کرده است. اوج کار قطری‌ها در هندبال بود که از چند ‌سال قبل بهترین بازیکنان جهان را به تابعیت کشور خود درآوردند و حالا تیم‌ملی را در این رشته دارند که قهرمان دنیاست و البته فقط دو بازیکن قطری‌الاصل دارد! آنها در فوتبال هم از حدود ١٠‌سال پیش چنین رویه‌ای را درپیش گرفتند؛ معمولا هرگاه تیم‌ملی قطر در سال‌های اخیر مقابل تیم‌های دیگر قرار گرفته، دو، سه بازیکن با ملیت‌های مختلف داشته اما این‌که ١٦ بازیکن خارجی در ترکیبش داشته باشد، بی‌سابقه است. حالا این تیم منتخب از کشورهای مختلف دنیا که ١٣ ملیت مختلف را درخود جای داده، نخستین بازی‌اش را مقابل تیم‌ملی ایران انجام خواهد داد؛ آن هم در مقدماتی مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان.

کی‌روش حق داشت

کارلوس کی‌روش از حدود دوهفته پیش که بازیکنان تیم‌ملی ایران را دراختیار گرفته، اقدام‌های عجیبی انجام داده است. او درجریان تمرینات و بازی‌های دوستانه تا توانست مخفی‌کاری کرد و تیمش را درخفا تمرین داد و به زمین فرستاد. کی‌روش حتی نام بازیکنان تیم‌ملی را نیز به اشتباه به رسانه‌های ایتالیایی داد و روز شنبه از اعلام رسمی نام بازیکنانی که از تیم‌ملی خط خوردند، خودداری کرد. حالا با بررسی لیست جدید قطری‌ها مشخص می‌شود که کی‌روش از ماجرا خبر داشته و احتمالا به همین خاطر تیمش را از حریفان مخفی کرده است.
کی‌روش دست خود را برای حریفی که هیچ شباهتی به قطر ندارد، رو نکرده و شاید همین امر برگ برنده تیم ایران در بازی پنجشنبه باشد. با وجود خطرناک بودن تیم ناشناخته قطر اما فوتبالیست‌های ایرانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بازیکنان ایرانی که سابقه حضور در لیگ قطر را دارند و این نفرات خارجی را می‌شناسند، می‌توانند کمک شایانی در بازی روز پنجشنبه به کی‌روش انجام دهند. هرچند که نام ایران همچنان از فوتبال قطر بالاتر است و نفرات خوب می‌دانند برای صعود به جام‌جهانی باید گام اول را محکم بردارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج