اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۱۶۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

الردایس همه چیز را از نو خواهد ساخت!

تیم ملی فوتبال انگلیس در اولین حضور سم الردایس روی نیمکت، اولین بازی خود را در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا، مقابل اسلوواکی انجام می دهد. انگلیس با ترکیبی آشنا به میدان خواهد رفت اما الردایس اعتقاد دارد که با تغییر سیستم، بتواند شرایط تیم خود را بهبود بخشد. مایکل کاکس نویسنده گاردین تحلیل فنی خود را درباره اوضاع جدید تیم ملی انگلیس تحت هدایت سم الردایس ارائه می دهد.

وبسایت نود: سم الردایس سرمربی جدید تیم ملی انگلیس به جای سیستم های مورد علاقه روی هاجسون در یورو ۲۰۱۶ یعنی ۳-۳-۴ و یا ۲-۱-۳-۴ قصد دارد که سیستم ۱-۳-۲-۴ را به کار بندد. حداقل فایده استفاده از سیستم مورد علاقه الردایس را باید آشنایی بیشتر بازیکن های انگلیس با این نوع چیدمان دانست زیرا اغلب باشگاه های انگلیسی با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می کنند. بازیکن های تیم ملی انگلیس می توانند امیدوار باشند که در پست های مورد علاقه خود به میدان بروند. وین رونی دوباره به نقش بازیکن شماره ۱۰ باز می گردد و از شر بازی کردن در پست هافبک رها می شود. جردن هندرسون به جای دله الی وظیفه دارد که نزدیک به اریک دایر هافبک دفاعی سه شیرها بازی کرده و از او حمایت کند. الردایس اصرار دارد که رونی در کنار رحیم استرلینگ قرار بگیرد و آدام لالانا که یکی از بازیکن های نسبتاً خوب انگلیس در یورو ۲۰۱۶ بود، در یک سوم زمین حریف باقی بماند تا از قابلیت های خویش به طور بهینه تری استفاده کند.

اگر چه سم الردایس همیشه به علت استفاده از یک مهاجم بلند قامت در خط حمله و ارسال توپ های بلند از طریق مدافعان برای این مهاجم، مورد انتقاد قرار گرفته است ولی یکی از جالب ترین تیم های دوران مربیگری اش را در بولتون با تکیه بر دو بازیساز با کلاس جهانی یعنی یوری ژورکائف و جی جی اوکوچا ساخت. «سَم بزرگ» همیشه اصرار می ورزید که تیمش در صورت وجود بازیکن های خوب، باید فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد. اکنون نوبت آن فرا رسیده که وی این مطلب را به اثبات برساند. نقش لالانا در تیم ملی بسیار حیاتی است. در رقابت های یورو ۲۰۱۶، لالانا با جاگیری های هوشمندانه خود باعث می شد که کایل واکر از جرأت لازم برای پیش روی برخوردار شود. بدین ترتیب علاوه بر این که این دو بازیکن به خوبی همپوشانی (اوور لپ) می کردند، در حرکات ترکیبی نیز، بهترین پاس ها از سوی لالانا ارسال می شد. البته آن طور که شواهد و قرائن نشان می دهند، لالانا در بازی مقابل اسلوواکی در جناح کناری مخالف به میدان خواهد رفت تا جا برای حضور دنی رز در ترکیب اصلی سه شیرها باز شود.

شکل گیری زوج وین رونی و هری کین نیز بسیار جالب توجه خواهد بود. این دو ستاره تهاجمی تیم ملی انگلیس در دوران روی هاجسون، به علت چینش خاص این مربی، به ندرت در کنار یکدیگر به میدان می رفتند. وین رونی غالباً در پشت دو مهاجم و هری کین در کنار یک مهاجم کامل دیگر قرار می گرفتند اما در تیم تحت هدایت سم الردایس، این دو ستاره هجومی تیم ملی انگلیس باید در کنار یکدیگر به خوبی کار کنند. حتی می توان از الگوی کنونی منچستر یونایتد نیز کمک گرفت. در یونایتد، رونی پشت سر زلاتان به میدان می رود اما این مهاجم سوئدی تمایل زیادی به حرکت در عمق داشته و بدین ترتیب، رونی را ترغیب به حرکات تهاجمی بیشتر و جاگیری در موقعیت های مناسب برای گلزنی می کند. هری کین نیز حرکات مشابهی داشته و از ابتدای این فصل در نقش مهاجم دوم برای تاتنهام بازی کرده است.

یکی از نقاط زمین که شاید بسیاری از نگاه ها را به خود معطوف کند بدون شک در خط دفاعی و همان جایی است که جان استونز حضور دارد. جالب این که استونز تنها برای سومین بار است که طی یک بازی رسمی در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس به میدان می رود. سم الردایس بارها تأکید کرده که به مدافعان سنتی که آگاه به وظیفه کاری خود باشند، علاقه زیادی دارد و این نوع مدافعان را به بازیکن های پا به توپی که احتمال ارتکاب اشتباه نزد آنها بسیار زیاد است، ترجیح می دهد. استونز یک مدافع معمولی برای الردایس نیست و به احتمال زیاد تحت نظر پپ گواردیولا به پیشرفت بیشتری دست خواهد یافت. همین حضور کوتاه وی در منچستر سیتی باعث شده تا جایگاه مهم تری در تیم ملی فوتبال انگلیس به دست بیاورد. اسلوواکی فقدان یک مهاجم مرکزی قابل اعتماد را احساس می کند و اگر یان کوژاک سرمربی این تیم تصمیم به استفاده از آندری دودا در خط حمله بگیرد، آن گاه جان استونز کار چندان دشواری را در پیش نخواهد داشت. در تساوی بدون گل این دو تیم در یورو ۲۰۱۶ نیز تقریباً چنین شرایطی وجود داشت. دودا یک بازیکن شماره ۱۰ مبدل است که تمایل زیادی برای به عمق زدن و خلق موقعیت دارد تا این که به طور راکد در محوطه جریمه بماند و منتظر ایجاد یک خطر روی دروازه حریف باشد. برای استونز گزینه ایده آل همین است که رو به جلو حرکت کرده و او را ببندد.

یکی از پرسش های حیاتی این است که آیا استونز قادر به ارتقای کیفیت پاسکاری خواهد بود یا خیر؟ وقتی که الردایس هدایت تیم وستهم را بر عهده داشت، مدافعان وسط این تیم به ندرت صاحب توپ می شدند. حتی در برخی از بازی ها، فقط ۵ بار لمس توپ برای آنها به ثبت می رسید زیرا این مدافعان از طریق «پاس های هدف» بلند، عملاً از جریان بازی کنار گذاشته می شدند. اگر انگلیس بیش از حد به پاس های رو به جلو دل ببندد، آن گاه جو هارت باید با دقت مضاعفی این توپ ها را پخش کند.

انگلیس قادر است که یک بازی خوب را تا انتهای مسابقه انجام بدهد زیرا اسلوواکی علاقه چندانی برای برای ایجاد پرس ندارد. اسلوواکی از آن دسته تیم هایی است که در عمق دفاع خود محبوس شده و ساختار تدافعی فشرده اش را حفظ می کند. به هر حال این مسابقه را می توان بزرگ ترین آزمون برای شاگردهای سم الردایس دانست. او متخصص مربیگری در تیم های ضعیف تر بوده و راه شکست دادن تیم هایی که توپ کمتری در اختیار دارند را بلد است. البته «سَم بزرگ» این بار نه در تیم ضعیف تر بلکه در تیم قوی تر (روی کاغذ) حضور دارد. مربی جدید سه شیرها باید با شرایط بازی سازگار شده و راه نفوذ به خط دفاعی فشرده اسلوواکی را پیدا کند. اسکاتلند، اسلوونی، لیتوانی و مالت نیز سایر رقبای انگلیس در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج