adexo3
۳۸۵۱۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نهنگ در آکواریوم

هفته پنجم لیگ برتر امروز شنبه با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها تراکتورسازی از پرسپولیس پذیرایی می‌کند.

وطن امروز: هفته پنجم لیگ برتر امروز شنبه با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها تراکتورسازی از پرسپولیس پذیرایی می‌کند. بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته پنجم لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود، جایی که ۲ تیم صدرنشین این مسابقات که از نگاه کارشناسان بیشترین شانس را برای قهرمانی لیگ برتر دارند نخستین تقابل خود را برگزار می‌کنند. تراکتورسازی با استفاده از بازیکنان سرباز و بازیکنان خارجی و باتجربه‌ای که در ابتدای فصل جذب کرد، این روزها فوتبال روان و پرگلی را به نمایش می‌گذارد و با کسب ۸ امتیاز از ۴ بازی در فاصله ۲ امتیازی پرسپولیس قرار دارد.
آنها صنعت نفت آبادان را هم پایین‌تر از خود می‌بینند که با تفاضل گل کمتر در رتبه سوم قرار گرفته است. تراکتوری‌ها محمدرضا اخباری و سعید آقایی را هم در طول یک ماه گذشته به دلیل اردوی تیم‌‌‌ملی در اختیار نداشتند اما این بازیکنان با توجه به اینکه در بازی‌های تیم‌‌‌ملی به میدان نرفته‌اند می‌توانند به این تیم کمک کنند. در سوی دیگر این میدان، برانکو ایوانکوویچ با اضافه شدن بازیکنان ملی‌پوشش در تدارک شکست دادن تراکتورسازی است. آنها بهترین شروع ممکن در لیگ برتر را داشته‌اند و با ۱۰ امتیاز در رتبه نخست قرار دارند. البته پرسپولیس حدود ۶ بازیکن ملی‌پوش خود را در تعطیلات لیگ برتر در اختیار نداشت و در حال‌ حاضر هم وحید امیری را به دلیل مصدومیت مقابل تراکتورسازی در اختیار ندارد. پیروزی در این دیدار بیش از هر زمان دیگری برای پرسپولیسی‌ها اهمیت دارد، چرا که آنها هفته‌ آینده باید در داربی تهران به مصاف استقلال بروند و همواره بازی‌های قبل از داربی تحت‌الشعاع این دیدار بزرگ بوده است.
باید دید این دو تیم که در نیم‌فصل دوم لیگ پانزدهم در ورزشگاه آزادی به تساوی یک - یک‌ دست یافته بودند می‌توانند روند مثبت و رو به رشد خود را در ابتدای لیگ شانزدهم ادامه بدهند یا با توجه به تعطیلی لیگ برتر قافیه را می‌بازند. با توجه به آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، درباره محل برگزاری این دیدار هم حساسیت‌هایی وجود داشت اما در نهایت سازمان لیگ رای به برگزاری بازی‌ در ورزشگاه ۵ هزار نفری تراکتورسازان داد. بدون شک در شرایط معمولی ۷۰ هزار نفر از این بازی دیدن می‌کردند و حالا ۲ تیم بزرگ ایران باید به واسطه آماده نبودن چمن ورزشگاه اصلی شهر تبریز در یک زمین تمرین به غایت کوچک رو در روی هم صف‌آرایی کنند. امید آن می‌رود که اتفاقات تلخ بازی پرسپولیس و استقلال اهواز که در روزهای پایانی لیگ گذشته در اهواز رخ داد این‌بار در تبریز حادث نشود، چرا که کوچکی این ورزشگاه و حساسیت این بازی و عطش هواداران ۲ تیم، فضایی را تجسم می‌کند همانند نبرد ۲ نهنگ در آکواریوم!

آمار فوق‌العاده مهاجمان تراکتور مقابل پرسپولیس

نبرد صدرنشینی لیگ برتر در تبریز بین پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار خواهد شد. تراکتورسازی برای رسیدن به صدر، مجبور است پرسپولیس را شکست دهد و طلسم گل نخوردن تیم برانکو را بشکند. شاید هیچ تیمی به اندازه تراکتور، ابزار لازم برای گل زدن به پرسپولیس را در اختیار نداشته باشد. در لیست قلعه‌نویی در این فصل، ۵ مهاجم بزرگ حضور دارند که همگی قبلا به پرسپولیس گل زده‌اند. ادینیو و حاتمی با پیراهن تراکتورسازی دروازه پرسپولیس را باز کرده‌اند. محمد ابراهیمی، فصل قبل و در آخرین بازی‌اش روبه‌روی پرسپولیس به این تیم گل زد. شریفی با پیراهن سپاهان سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد و حتی شهرام گودرزی هم در لیگ دهم توانسته با پیراهن شهرداری تبریز به پرسپولیس گل بزند.
یک خط عقب‌تر از مهاجمان پرتعداد قلعه‌نویی، هافبک‌های تهاجمی او هم قبلا به پرسپولیس گل زده‌اند. سروش رفیعی با پیراهن فولاد دروازه پرسپولیس را باز کرده، کرار در همین تراکتورسازی به پرسپولیس گل زده و محمد نوری که سابقه کاپیتانی پرسپولیس را دارد، پیش از پیوستن به این تیم، سابقه گلزنی به آنها را داشت. صددرصد هافبک‌های تهاجمی و مهاجمان قلعه‌نویی در بازی امروز، حداقل یک بار به پرسپولیس گل زده‌اند. تازه به‌جز آنها، حتی بعضی از مدافعان فعلی تراکتور مثل ایرانپوریان هم سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارند؛ زنگ خطری برای تیم برانکو که این فصل فقط یک گل خورده و امروز، با بازیکنانی طرف می‌شود که همگی راه دروازه این تیم را خوب می‌شناسند.

علامت سؤال برانکو

«روی نیمکت، فقط نوراللهی و بن‌سون را داشتم.» این جمله، گله برانکو پس از پایان لیگ پانزدهم از شرایط تیمش بود. برانکو در زمان مصدومیت یا محرومیت بازیکنانش با کمبود بازیکن روبه‌رو بود و جز نوراللهی و بن‌سون، سایر بازیکنان ذخیره فاصله زیادی با مهره‌های اصلی تیم داشتند. این فصل به نظر می‌رسید اوضاع با خرید ساسان انصاری و وحید امیری عوض شده باشد اما از دست دادن ناگهانی ۳ بازیکن اصلی، برانکو را به دردسر انداخته است. ساسان انصاری به فولاد بازگشت، امید عالیشاه در بازی دوستانه با پرسپولیس قائمشهر مصدوم شد و وحید امیری در بازی تیم ملی با چین آسیب دید.
حالا برانکو برای بازی با تراکتورسازی، با یک علامت سوال بزرگ مواجه است. در خط حمله، علی علیپور جای امیری را می‌گیرد اما در نبود امیری و انصاری، برانکو برای جانشینی عالیشاه به مشکل خواهد خورد. اگر عالیشاه و امیری تا بازی با تراکتورسازی شرایط بازی پیدا نکنند، احتمالا احمد نوراللهی دوباره در سمت چپ خط هافبک سرخپوشان قرار خواهد گرفت. فصل پیش و زمانی که عالیشاه در خط حمله بازی می‌کرد، نوراللهی مقطعی در این پست به میدان رفت و نمایش نسبتا خوبی هم داشت اما تهاجمی‌تر شدن پرسپولیس و بردن عالیشاه به سمت چپ خط هافبک، او را به نیمکت فرستاد. حالا در آستانه بازی سخت با تراکتورسازی تبریز، شاید حضور نوراللهی به جای امیری و عالیشاه به دفاعی‌تر شدن تیم برانکو در این بازی کمک کند. پرسپولیس شاید با مساوی مقابل تراکتورسازی صدرنشین بماند اما در صورت شکست، با شرایط بدی به استقبال داربی تهران خواهد رفت.

ترکیب احتمالى پرسپولیس برابر تراکتور

برانکو ایوانکوویچ در حالى تیمش را امروز به مصاف تراکتورسازی خواهد فرستاد که تنها امیرى قادر به همراهى‌شان نخواهد بود. پرسپولیسى‌ها که از فرصت یک ماهه تعطیلى لیگ براى حضور در صدر جدول به‌خوبى سود بردند، اکنون براى تداوم آن نیاز به کسب امتیاز از تراکتور مدعى دارند. برانکو ایوانکوویچ که بعد از هفته‌ها توانست ملى‌پوشان خود را در تمرین داشته باشد در این بازى وحید امیرى را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. با این حال با توجه به اینکه از جمع ملى‌پوشان این تیم تنها رامین رضاییان ٩٠ دقیقه کامل به میدان رفته، به نظر مى‌رسد سرمربى کروات از ملى‌پوشانش سود ببرد. علیرضا بیرانوند بعد از حضورى ثابت در تیم‌ملى در ۲ بازى اخیر اکنون مى‌داند که حرکاتش کاملا زیر ذره‌بین و نقد قرار گرفته و در این بازى نیز مقابل همتاى ملى‌پوشش در ترکیب تیم رقیب کار سختى پیش‌رو خواهد داشت.
به‌رغم بازگشت رامین رضاییان، بعید به نظر مى‌رسد برانکو سورپرایز جدیدى در ترکیب تیمش داشته باشد و احتمال عدم همراهى این بازیکن در سفر به تبریز نیز وجود خواهد داشت. با این شرایط احتمالا ترکیب خط دفاعى پرسپولیس را حسین ماهینى، سیدجلال حسینى، محمد انصارى و محسن ربیع‌خواه تشکیل دهند. هر چند با توجه به حساسیت بازی و خصوصیات تهاجمی‌تر محمدامین آرام‌طبع بعید نیست او به جاى ربیع‌خواه در پست دفاع چپ به میدان برود. خط هافبک بدون تغییر این تیم را محسن مسلمان، کمال کامیابى‌نیا، فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه تشکیل خواهند داد و در غیاب وحید امیرى مصدوم، على علیپور و مهدى طارمى بعد از مدت‌ها بار دیگر زوج خط حمله سرخ‌ها خواهند شد تا هماهنگى فصل گذشته خود را به نمایش بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج