adexo3
۳۸۸۳۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یکی دلبسته، یکی دلخسته

دربی ٨٣، به گفته خیلی‌ها مسابقه‌ای است که نسبت به سال‌های گذشته درشرایط متفاوتی برگزار می‌شود.

روزنامه شهروند: دربی ٨٣، به گفته خیلی‌ها مسابقه‌ای است که نسبت به سال‌های گذشته درشرایط متفاوتی برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر بیشتر در زمانی که دربی پایتخت برگزار می‌شد، استقلال در رده بالاتری قرار داشت، اما این‌بار شرایط کاملا تفاوت دارد چون پرسپولیس در صدر و آبی‌پوشان در نزدیکی قعر جدول هستند. نزدیک به ٨٠‌هزار هوادار سرخابی روزجمعه ساعت ١٧ برای تماشای یک بازی جذاب میان پرطرفدارترین تیم‌های ایران در ورزشگاه آزادی دور هم جمع می‌شوند.

آمار منصوریان و برانکو

سرمربیان فعلی استقلال و پرسپولیس تنها ٢بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که به لیگ پانزدهم برمی‌گردد. منصوریان که سرمربی وقت نفت تهران محسوب می‌شد، در دیدار رفت با تیم برانکو به تساوی یک بر یک رسید اما در برگشت ٢ بر صفر او را مغلوب کرد. درمجموع هم سرمربی فعلی آبی‌پوشان ٥بار در مقام سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته که از این نظر هم با ٢ برد و ٣ تساوی آمار خوبی در کارنامه دارد، اگرچه منصوریان برای نخستین‌بار از روی نیمکت استقلال دربی را دنبال خواهد کرد اما در آنسو برانکو چهارمین دربی خود را در تهران تجربه می‌کند و در ٣بار قبلی ٢بار برنده شده و یک‌بار با تساوی میدان را ترک کرده است.

از صدر تا قعر

بدون ‌شک پرسپولیس در لیگ شانزدهم شرایط بهتری را از حریف آبی‌پوش خود سپری کرده است و بعد از برگزاری ٥ هفته بدون باخت و فقط با یک گل خورده در صدر جدول قرار دارد. ازسوی دیگر استقلالی‌ها که با روی کارآمدن منصوریان و خریدهای پر سروصدا امیدوار به موفقیت بودند، بعد از گذشت ٥ هفته فقط با ٣ امتیاز و بدون برد در رده چهاردهم ایستاده‌اند. این اتفاق کمتر درطول تاریخ بازی‌های ٢ تیم رخ داده، به نحوی که در بازی فردا برد پرسپولیس می‌تواند استقلال را به قعر بچسباند و استقلال می‌تواند صدر جدول را از پرسپولیس بگیرد.

طلسم وحشتناک استقلال

با این‌که درتاریخ ٨٢ مسابقه رودرروی سرخابی‌های پایتخت استقلال ٢٤ برد و پرسپولیس ٢١ برد به دست آورده‌اند اما درصورت ناکامی آبی‌پوشان در به دست آوردن ٣ امتیاز دربی ٨٣، حسرت آنها برای پیروزی در دربی به ٥‌سال می‌رسد. آنها درطول سالیان اخیر همواره یا بازنده بوده‌اند یا نهایتا به تساوی رضایت دادند، اتفاقی که شدیدا هواداران استقلال را ناراحت کرده است و فقط کسب پیروزی می‌تواند این طلسم را برای آبی‌پوشان به پایان برساند.

منصوریان روی لبه تیغ

وضعیت بحرانی آبی‌پوشان تهرانی بعد از گذشت ٥ هفته از لیگ برتر باعث شده تا برخی از دربی ٨٣ به‌عنوان آخرین فرصت برای علیرضا منصوریان یاد کنند تا بتواند جایگاه خود را روی نیمکت استقلال حفظ کند. سرمربی جوان استقلال آنطور که باید مورد حمایت مدیران این باشگاه نیست و افتخاری مدیرعامل جدید آبی‌پوشان صحبت‌های متناقضی را درباره آینده او انجام داده است. حتی برخی شایعات از مذاکره مسئولان استقلال با دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات فصل گذشته فولاد شنیده می‌شود اما در هرصورت فقط پیروزی در دربی است که می‌تواند منصوریان و تیمش را از بحران خارج کند.

برنده دوئل بزرگ کیست؟

تمام نگاه‌ها در ایران فردا از ساعت ١٧ به ورزشگاه آزادی است؛‌ جایی که با کاهش چند ١٠هزار نفری‌اش دیگر نمی‌تواند لقب ١٠٠‌هزار نفری را درکنار خود ببیند. به گفته مسئولان ٦٥‌هزار بلیت برای حضور تماشاگران فروخته شده که ١٣‌هزار نفر کمتر از ظرفیت فعلی ورزشگاه آزادی محسوب می‌شود و درهای ورزشگاه نیز از ساعت ١٢ به روی هواداران ٢ تیم باز خواهد شد. دوئل بزرگ فوتبال ایران، قطعا میلیون‌ها بیننده را پای گیرنده‌ها می‌نشاند، چون خیلی‌ها ماه‌ها برای مشاهده چنین مسابقه‌ای لحظه‌شماری کرده‌اند. خیلی از پیشکسوتان سرخابی که سابقه زیادی هم در دربی پایتخت دارند، به این موضوع اعتقاد دارند که شکست یا برتری در دربی تأثیر مستقیم در سرنوشت یک تیم برای ادامه فصل خواهد داشت. شاید هم سی و هشتمین تساوی در دربی پایتخت رقم بخورد و هیچ‌ کس از ورزشگاه ناراضی بیرون نرود. برانکو نشان داده که تیمش بدون ترس و هجومی بازی می‌کند و قطعا ستارگان بازی فردا می‌توانند عناصر هجومی تیمش ازجمله مهدی طارمی باشند. ازسوی دیگر منصوریان به توانایی مهدی رحمتی درون دروازه و همچنین بازیکنان هجومی استقلال که با مبالغ نجومی به این تیم پیوسته‌اند، دل بسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج