adexo3
۳۸۸۸۰۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک حدس آماری برای دربی ۸۳

استقلال و پرسپولیس فردا در دربی ۸۳ به مصاف یکدیگر می‌روند و هواداران فوتبال امیدوارند همانند چند دربی اخیر که بازی‌‌های این دو تیم نسبتاً جذاب و پرگل بوده، این دیدار نیز جذابیت داشته و پرگل باشد.

خبرآنلاین: استقلال و پرسپولیس فردا در دربی ۸۳ به مصاف یکدیگر می‌روند و هواداران فوتبال امیدوارند همانند چند دربی اخیر که بازی‌‌های این دو تیم نسبتاً جذاب و پرگل بوده، این دیدار نیز جذابیت داشته و پرگل باشد.

ستقلال و پرسپوليس فردا در دربي ۸۳ به مصاف يكديگر مي‌روند و هواداران فوتبال اميدوارند همانند چند دربي اخير كه بازي‌هاي اين دو تيم نسبتاً جذاب و پرگل بوده، اين ديدار نيز جذابيت داشته و پرگل باشد. بد نديديم با نگاهي به دقايق اوج و حضيض قرمز و آبي و گل‌هاي زده و خورده دو تيم، طي ۵ هفته اول ليگ برتر، دقايق حساس احتمالي دربي فردا را حدس بزنيم.

پرسپوليس تا دقيقه ۷۵ خطرناك‌تر است

پرسپوليس در طول ۵ هفته گذشته، سرجمع ۴ گل زده كه ۳ گل از اين ۴ گل (يعني ۷۵ درصد گل‌هاي زده پرسپوليس) در نيمه دوم به ثمر رسيده و باز ۵۰ درصد گل‌هاي سرخ در فاصله دقايق ۶۰ تا ۷۵ حاصل شده است.

براي تطابق دقايق گل‌هاي زده پرسپوليس با گل‌هاي خورده استقلال، بايد به آمار

دريافتي‌هاي آبي‌ها هم نگاهي داشته باشيم. استقلال مجموعاً ۷ گلِ خورده در كارنامه ۵ هفته‌اي‌اش ديده مي‌شود كه ۵ گل (۷۱ درصد) آنها در نيمه دوم ثبت شده و آبي‌ها با دريافت ۳ گل در بازه زماني دقايق ۷۵ تا ۹۰ (يا ۹۰+) در اين بازه شكنندگي و ضربه‌پذيري بيشتري داشته‌اند.

در واقع كادر فني پرسپوليس و البته هواداران اين تيم اميدواري اصلي‌شان به نيمه دوم است چرا كه موتور گلزني سرخ‌ها در اين نيمه روشن مي‌شود و خط دفاعي استقلال هم در ۴۵ دقيقه دوم افت مي‌كند و به نوعي وامي‌دهد.

شايد شانس پرسپوليس براي گلزني در فاصله زماني دقايق ۶۰ تا ۷۵ بيشتر باشد چرا كه سرخ‌ها در ۵ هفته گذشته هرگز و هرگز پس از دقيقه ۷۵ به گل نرسيده‌اند.

استقلال مثل پرسپوليس

آن سوي كار آبي‌ها ۵ گل زده دارند كه ۲ گل در نيمه اول و ۳ گل ديگر در نيمه دوم به ثمر رسيده. در واقع ۴۰ درصد گل‌هاي استقلال نيمه اول و ۶۰ درصد نيمه دومي بوده‌اند. با توجه به اينكه پرسپوليس تنها يك گل دريافت كرده و آن يك گل هم در دقيقه ۶۶ به ثمر رسيده، درست در همان دقايقي كه پرسپوليس مي‌تواند گلزني كند (دقايق ۶۰ تا ۷۵)، استقلال نيز شانس بيشتري براي به ثمر رساندن گل و نتيجه‌گيري دارد. در مجموع تجربه ۵ هفته گذشته نشان مي‌دهد نيمه دوم دربي ۸۳ بايد جذاب‌تر باشد و ۱۵ دقيقه مياني اين نيمه هم احتمالاً مي‌تواند گل داشته باشد.

نكته: تأكيد مي‌كنيم اين مطلب بر پايه دقايق گل‌هاي زده و خورده دو تيم تنظيم شده و هدف ما پيشگويي و پيشداوري نيست. توپ فوتبال گرد است، ممكن است پيرو هيچ قاعده و قانوني نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج