اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۹۸۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آزمون: بایرن آرزو نیست

سردار آزمون مقابل بایرن پرتلاش بود اما موقعیتی به دست نیاورد تا دروازه نویر را باز کند.

ایران ورزشی: سردار آزمون مقابل بایرن پرتلاش بود اما موقعیتی به دست نیاورد تا دروازه نویر را باز کند.

حضور در این بازی اما تجربه مفیدی برای مهاجم اول تیم ملی بود تا در 21 سالگی بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به رزومه‌اش اضافه کند. حالا سردار از آن بازی صحبت می‌کند.

از تجربه مونیخ و اینکه بازی برای بایرن آرزو نیست، بلکه می‌شود به آن رسید. البته با تلاش و پشتکاری بیشتر و انگیزه‌ای بالاتر.

هر چند پیش‌بینی می‌شد سردار آزمون با توجه به آسیب‌دیدگی شدید مقابل کریلیا سووتوف در لیگ روسیه، به بازی مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا نرسد اما تلاش کادر پزشکی روستوف به ثمر نشست و آزمون در ترکیب اصلی این تیم روسی قرار گرفت. سردار در طول ۶۴ دقیقه‌ای که در زمین بود بارها روی دوئل‌های تک به تک موفق بود اما موقعیتی نصیبش نشد تا دروازه نویر را تهدید کند.

سردار درباره شکست پرگل مقابل بایرن می‌گوید: «بایرن بود دیگر، کاری‌اش نمی‌شد کرد. یک بازی مشکل، نه تنها برای ما که برای تمام تیم‌های حاضر در گروه و حتی لیگ قهرمانان اروپا. بخصوص که در زمین بایرن بازی می‌کردیم و آنها آمده بودند تا در نخستین گام، سه امتیاز را به حساب خود واریز کنند. البته ما تا دقایق پایانی نیمه اول خوب ایستادگی کردیم و فقط یک گل خوردیم اما پس از آن شیرازه روستوف از هم پاشید و بایرن گل‌های بعدی را به ثمر رساند.»

سردار آزمون اختلاف سطح میان روستوف و بایرن را دلیل اصلی رقم خوردن این نتیجه عنوان می‌کند: «سطح بازیکنان بایرن واقعا بالا بود. از نویر بگیرید تا مت هوملس، داگلاس کاستا، کیمیچ و مولر. آنها مربی بزرگی هم دارند. یک مربی پرافتخار که نکات تاکتیکی را ریز به ریز به آنها گوشزد می‌کند.»

سردار از این بازی چه درسی گرفته؟ او در پاسخ می‌گوید: «تجربه بزرگی برای من بود. یاد گرفتم که مقابل بازیکنان بزرگ باید باهوش باشم. ضمن اینکه اگر تمرکز کامل داشته باشم می‌توانم بهتر بازی کنم و افتخارات بیشتری به دست بیاورم. بازیکنان حرفه‌ای در تمام موارد حرفه‌ای هستند. مثل بازیکنان بایرن که چه در زمین و چه خارج از آن نشان دادند که تمرکز دارند و فقط به فوتبال فکر می‌کنند. از این بازی بزرگ درس‌های بسیاری می‌توان آموخت. من هم تمام توانم را گذاشتم تا یا گل بزنم یا موثر باشم اما چه سود که 5 گل خوردیم و شکست سنگینی را متحمل شدیم.»

این سنگین ترین شکستی بود که تاکنون برای سردار رقم خورده. سنگینی این شکست به قدری بوده که هنوز هم هضمش نکرده است : «خیلی ناراحت بودم. اگر دقت کنید این ناراحتی را وقتی تعویض شدم هم می‌توانید در چهره‌ام ببینید. اصلا دوست نداشتم این نتیجه رقم بخورد و با شکست پرگل از زمین خارج شویم. به همین خاطر اصلا شرایط مناسبی نداشتم. روی نیمکت هم وضعیتم همین بود. همه‌اش به شکست با نتیجه سنگین فکر می‌کردم و هنوز هم که هنوز است آن را هضم نکرده ام. این سنگین ترین شکستی بود که تا به حال تجربه کرده ام.»

البته از نظر آزمون شکست، شکست است و نتیجه‌اش تفاوتی ندارد: «من خیلی ناراحتم اما واقعا شکست یک- صفر فرقی با 5- صفر ندارد. هر دو نتیجه هم رقم بخورد شما هیچ امتیازی کسب نمی‌کنید. همه ما در روستوف ناراحتیم اما باید از این تجربه بزرگ درس بگیریم و در بازی برگشت و البته بازی‌های بعدی جبران کنیم. به شخصه قول می‌دهم که دیگر با این نتیجه شکست نخوریم و در لیگ قهرمانان اروپا به برد برسیم. این رویه را از بازی مقابل اتلتیکو مادرید و پی اس وی آیندهوون آغاز می‌کنیم.»

آزمون در همان پستی بازی می‌کرد که آن طرف، روبرت لواندوفسکی حضور داشت. سردار در مورد هم پستی خود در بایرن می‌گوید: «تمرکزم را روی بازی خودم گذاشته بودم. حواسم به لواندوفسکی نبود اما او مهاجم بزرگی است که یک گل هم وارد دروازه روستوف کرد. نمی‌توانم درباره او صحبتی انجام بدهم، چون تمرکزم روی بازی خودم بود و زیاد روی او زوم نشدم.»

سردار که حالا بازی مقابل بایرن را تجربه کرده، آیا می‌تواند روزی مثل علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی پیراهن این تیم پر افتخار آلمانی را بر تن کند؟ در روزهایی که تیم‌های اروپایی مثل گذشته سراغ بازیکنان ایرانی را نمی‌گیرند آیا می‌توان به وقوع این اتفاق خوشبین بود؟ پاسخ سردار مثبت است: «واقعا تفاوت آنچنانی وجود ندارد. آنها حرفه‌ای هستند و از این حسن نیز به نحو احسن استفاده می‌کنند. بازی برای بایرن ناشدنی نیست. می‌شود به این تیم هم رفت و پیراهنش را پوشید. بازیکنان بایرن که از کره دیگری نیامده‌اند. آنها هم تلاش کرده‌اند تا به این موقعیت رسیده‌اند. پس با تلاش و تمرکز می‌توان به پیراهن بایرن هم رسید و برای این تیم بازی کرد.»

سردار با مسکن بازی کرد

ایوان دانیلیانتس، مربی روستوف در پاسخ به پرسش روزنامه اسپرت اکسپرس روسیه در مورد دلیل حضور سردار آزمون در ترکیب اصلی بازی مقابل بایرن مونیخ، با توجه به مصدومیت شدید او گفت: « بوخاروف یکی از مهاجمان روستوف در تمرین پیش از بازی برابر بایرن مونیخ مصدوم شد و نمی‌توانستیم از او استفاده کنیم. در این میان پزشکان باشگاه به ما توصیه کردند که از سردار آزمون با توجه به دوره درمانی گذرانده شده و مصرف مسکن‌ها می‌توانیم بهره ببریم. البته سلامتی سردار آزمون و ریسک بازی او مقابل بایرن مونیخ مهم بود و بدون توجه به اهمیت این بازی سعی کردیم توصیه پزشکان را در تصمیم نهایی بپذیریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج