adexo3
۳۹۴۵۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کم‌شناخته‌ها یکی‌یکی از جام حذفی انصراف می‌دهند

با این‌که در گذشته جام حذفی فوتبال ایران از جذابیت بالایی برخوردار بود و شگفتی‌های زیادی هم به واسطه رویارویی تیم‌های ضعیف با لیگ برتری‌ها رخ می‌داد، چند سالی است که تیم‌های دسته پایین‌تر علاقه به شرکت در جام حذفی نشان نمی‌دهند.

روزنامه شهروند: با این‌که در گذشته جام حذفی فوتبال ایران از جذابیت بالایی برخوردار بود و شگفتی‌های زیادی هم به واسطه رویارویی تیم‌های ضعیف با لیگ برتری‌ها رخ می‌داد، چند سالی است که تیم‌های دسته پایین‌تر علاقه به شرکت در جام حذفی نشان نمی‌دهند.
ترویج فرهنگ انصراف!
در شرایطی که مرحله یک سی‌ودوم جام حذفی فوتبال از اواخر هفته جاری با حضور تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود، خیلی از تیم‌های دسته اولی و دومی تصمیم به انصراف از این مسابقات گرفتند تا وقت و هزینه خود را برای این رقابت‌ها صرف نکنند. خیبر خرم‌آباد، کارا شیراز، نیروی زمینی تهران، شهرداری کاشان، سپیدرود رشت، شهرداری بندرعباس و چند تیم دیگر تاکنون انصراف خود را از جام حذفی رسانه‌ای کرده‌اند و حتما در زمان برگزاری رقابت‌ها متوجه انصراف چند تیم دیگر هم خواهیم شد. انصراف از جام حذفی در چند‌ سال اخیر به یک فرهنگ غلط تبدیل شده و هر‌ سال هم دامنه بیشتری پیدا می‌کند.
مسائل مالی، مهم‌ترین دلیل
وقتی با مسئولان تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف می‌دهند،‌ صحبت می‌کنیم و دلیل را جویا می‌شویم، اکثر آنها مسائل مالی را دلیل اصلی انصراف خود اعلام می‌کنند. به‌هرحال این‌که یک باشگاه بخواهد در یک بازی خارج از خانه در چارچوب جام حذفی شرکت کند، هزینه چند میلیونی دارد و خیلی از تیم‌های لیگ دسته اول و دوم حاضر نیستند این هزینه را انجام دهند و درواقع این ریسک را بپذیرند که هزینه کرده و بعد از آن هم حذف شوند. اکثر باشگاه‌های ایرانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و تیم‌های دسته پایین‌تر ترجیح می‌دهند تمرکز خود را روی صعود از همان دسته بگذارند تا جام حذفی.
جام حذفی یا جام انصرافی؟

سال گذشته هم دقیقا اتفاقاتی به همین شکل رخ داد و جام حذفی به شکلی جلو رفت که اکثرا تیم‌های لیگ برتری با انصراف حریفان خود به مراحل بعدی صعود کردند و مقابل هم قرار گرفتند. به نظر می‌رسد این سناریو امسال نیز درحال تکرار است تا جام حذفی بیشتر شبیه جام انصرافی‌ها شود. در تمام کشورهای صاحب فوتبال جذابیت جام حذفی به رخ دادن شگفتی‌هاست که تیم‌های سطح پایین شانس شکست تیم‌های بزرگ را دارند. در فوتبال ایران نیز قبلا چنین اتفاقاتی رخ داده و چند‌ سال قبل بود که گسترش فولاد در زمان حضور در لیگ دسته اول تا فینال جام حذفی هم رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج