۳۹۵۹۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرصتی برای آزمودن جوان‌ترها

روزهای پنج‌شنبه و جمعه که دیدارهای مرحله سوم (یک‌ سی و دوم) جام حذفی فوتبال کشور انجام می‌شود، بهترین فرصت در دست برخی تیم‌های نامدار است تا نیمکت‌نشینان و برخی جوان‌های خود را بیازمایند و برای آینده خود به برآورد بهتری دست یابند.

ایران ورزشی: روزهای پنج‌شنبه و جمعه که دیدارهای مرحله سوم (یک‌ سی و دوم) جام حذفی فوتبال کشور انجام می‌شود، بهترین فرصت در دست برخی تیم‌های نامدار است تا نیمکت‌نشینان و برخی جوان‌های خود را بیازمایند و برای آینده خود به برآورد بهتری دست یابند.
این بخصوص برای تیم‌هایی صدق می‌کند که صعودشان از این مرحله حتمی به نظر می‌رسد و در نتیجه چه چیزی بهتر از این که نفرات جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر خود را در مسابقات آخر هفته محک بزنند تا مشخص شود که چقدر برای بازی در ترکیب ثابت محق هستند و به چه میزان در مسیر پیشرفت قرار دارند.
این دایره شامل سرخابی‌های پایتخت هم می‌شود زیرا به رغم میهمان بودن، در دور سوم با تیم‌هایی چون قشقایی شیراز و ملوان نوین ملاقات دارند و به رغم تلاشگر و شایسته بودن این رقبا باید متذکر شد که بعید می‌نماید سرخابی‌ها مغلوب آنها و حذف شوند.

البته جام حذفی در همه کشورها از جمله ایران منبع شگفتی‌ها است و تیم‌های کوچک با تمام وجود به میدان می‌آیند تا باشگاه‌های بزرگ را قربانی و حذف کنند و انگیزه این تیم‌ها بسیار بیشتر از بزرگان است زیرا اگر ببرند و صعودکننده شوند، مشهور می‌شوند حال آنکه برای تیم‌های بزرگ بازی با اینگونه تیم‌ها و غلبه بر آنها هیچ جذابیتی ندارد و با این پیش‌زمینه‌ها است که تیم‌های غیرنامدار آرزومند موفقیت را در فرهنگ جام حذفی، غول‌کش نامیده‌اند.

کاری عقلایی
برای تیم‌های بزرگ وقتی جام حذفی به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود، رقابت‌ها مهمتر به نظر می‌رسد زیرا یکی دو برد حساس و فتح جام در مراحل نهایی به معنای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا است اما در مراحل اول و دوم مسابقات که نه به بار است و نه به دار، نامداران از آزمودن جوان‌ترهای خود استقبال می‌کنند.
این کار برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال نیز مقرون به صرفه و کاری عقلایی است. از یک سو جوان‌ترها و نیمکت‌نشین‌ها روحیه می‌گیرند و برای خودنمایی و رسیدن به ترکیب ثابت جانفشانی می‌کنند و بهره‌های آن به تیم نیز می‌رسد و از سوی دیگر به بازیکنان اصلی و ملی‌پوشان و کسانی که در طول فصل خسته و دچار بی‌انگیزگی می‌شوند، فرصت استراحت و تمدید قوا ارزانی می‌گردد.

سرخابی‌ها از این طریق می‌توانند هوش و حواس قسمت اعظم نیروها و نفرات خود را روی لیگ برتر محفوظ نگه دارند تا در زمان بازگشایی لیگ (از ۲۳ مهر) هم کاملا متمرکز بر لیگ باشند و هم از نیروهایی تازه‌نفس بهره گیرند. هر جور به ماجرا نگاه کنیم استفاده از جوان‌ترها توسط سرخابی‌ها بخصوص در مراحل نخست جام حذفی امسال و از جمله در دیدارهای دور یک سی‌ودوم رقابت‌ها طرح و اندیشه مثمرثمری است و به مربیان دو تیم فرصت مناسبی می‌دهد تا توش و توان نفرات جوان‌تر و به اصطلاح درجه دوم خود را نیز بسنجند تا در روزهای سخت‌تر فصل و هنگامی که فرصت‌ها کمتر و کارها سخت‌تر می‌شود، آنها به سایر نیروهای خود نیز احساس اطمینان کنند.

راهی مشابه

وضعیتی که گفتیم برای سایر تیم‌های لیگ برتر نیز صدق می‌کند و این شامل تراکتورسازی که با فولاد یاسوج بازی دارد، پدیده مشهد که با شهباز نوژن البرز مسابقه می‌دهد، صبای قم که برای دیدار با سفیر آبیک مسافر آبیک است، فولاد خوزستان که میهمان عقاب تبریز است و سایپا که در زمین بادران نوین بازی خواهد کرد. می‌شود و به همین منوال، ماشین‌سازی و گسترش فولاد تبریز، صنعت نفت آبادان، سیاه‌جامگان مشهد و نفت تهران هم می‌توانند در دیدارهای آخر هفته خود به جوان‌ترهایی میدان بدهند که در طول فصل همواره از رسیدن موفقیت‌های اندک به خود می‌نالند و چیزی بیش از این را شایسته خود می‌دانند.

باید فرقی باشد
در جامی که ۹۴ تیم در آن شرکت جسته‌اند و شامل ۱۶ تیم لیگ برتری، ۱۸ تیم «لیگ یک»، ۳۰ تیم لیگ دسته دوم و استان‌ها هم می‌شود، اگر همه چیزها به همان نفرات اصلی ختم شود و بزرگان از میدان دادن به ذخیره‌های خود ابا داشته باشند، بهره‌های جام به حداقل می‌رسد.

به هرحال باید فرقی بین این مسابقات سرشار از ریسک و شگفتی با لیگ وجود داشته باشد که به درست یا غلط مظهر احتیاط، میانه‌روی و بازی‌های دفاعی است و در آن تیم‌ها ابتدا به دفاع فکر می‌کنند و به جای حملات بی‌محابا ترجیح می‌دهند که صبر کنند تا رقبا اشتباه کنند و راه پیروزی‌شان هموار شود. این تمامی رجحان و برتری جام حذفی بر لیگی است که از فرط تکرار و احتیاط، ملال‌آور شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج