اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۶۱۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آقای قابل اعتماد

نقش راموس در موفقیت های رئال مادرید چیست؟

رئال مادرید یازده بار قهرمان اروپا شده است. ممکن است شما این جمله را بارها و بارها شنیده باشید، آن هم از سوی هواداران این تیم که همیشه به آن اشاره می کنند اما شاید این یازده قهرمانی بدون حضور سرخیو راموس امکان پذیر نبود و احتمالا در هان عدد ۹ باقی مانده بود.

هفته نامه شماره یک: رئال مادرید یازده بار قهرمان اروپا شده است. ممکن است شما این جمله را بارها و بارها شنیده باشید، آن هم از سوی هواداران این تیم که همیشه به آن اشاره می کنند اما شاید این یازده قهرمانی بدون حضور سرخیو راموس امکان پذیر نبود و احتمالا در هان عدد ۹ باقی مانده بود.
این کاپیتان حیرت انگیز هفته گذشته یک بار دیگر قدم در مسیر لیگ قهرمانان اروپا گذاشت تا با خلق یک تاریخ سازی فاصله زیادی نداشته باشد. در حالت کنونی برگزاری مسابقات تاکنون هیچ تیمی نتوانسته به دو قهرمانی متوالی دست پیدا کند اما اکنون سرخیو راموس به عنوان کاپیتان رئال مادرید این شانس را دارد که برای دومین فصل متوالی به این افتخار دست پیدا کند.

در این میان دیه گو سیمئونه بهتر از هر کسی اهمیت راموس را در دو قهرمانی لوس بلانکو در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ که با پیروزی مقابل اتلتیکومادرید به دست آمد، می داند. در هر دو فینال، راموس سرمربی آرژانتینی را از سرزمین رویا بیرون کشید تا او نتواند به مهمترین عنوان باشگاهی فوتبال جهان دست پیدا کند. حالا سیمئونه می گوید بدون اینکه پیروزی هایش از حالا تا پایان دوران حضورش در فوتبال اهمیتی داشته باشد، دیگر هیچ فینالی را در اروپا از دست نمی دهد.

نقش راموس در موفقیت های رئال مادرید چیست؟
اعتراف به اشتباهات

هر چه یک رقابت طولانی تر می شود، او بیشتر نشان می دهد تا چه اندازه مدافع قابل اعتمادی است. در فینال سال ۲۰۱۴ ضربه سر راموس، رئال را به بازی برگرداند و در فینال فصل قبل یک گل در وقت های معمولی و یک ضربه پنالتی در ضیافت پنالتی ها، کهکشانی ها را در یکقدمی قهرمانی یازدهم قرار داد.
راموس هفته گذشته یازدهمین فصل حضورش در مادرید را پشت سر گذاشت اما همیشه در همه این ۱۱ سال خواسته اش یکی بوده است. امسال هم مانند همیشه می خواهد اولین قهرمانی در لالیگا را پس از سال ۲۰۱۲ به دست آورد تا با بازوبند کاپیتانی رئال این جام را هم بالای سر ببرد.

با این حال بسیاری از منتقدانش می گویند او قابل اعتماد نیست چرا که نمی توان اطمینان داشت که تا پایان بازی در زمین بماند یا آنکه در موقعیت حساس تصمیم درست بگیرد و حتی گاهی اوقات نمی توان جام قهرمانی را به وی داد و اطمینان داشت که سالم بماند.

این عیب اصلی اوست که خودش هم به آن اعتراف کرده است. بی شک رکورد ۲۱ کارت قرمزش در رئال شکسته نخواهد شد. گاهی اوقات همه حرکات قهرمانانه اش به عنوان یک دفاع با تصمیمی اشتباه در کسر کوتاهی از زمان از بین می رود. مانند ال کلاسیکو فصل قبل که او خودش را مشغول مهار سرجی روبرتو کرد و لوئیز سوارز به راحتی از پشت وی حرکت کرد و گل زد. این بخش از بازی او ممکن است زمانی که دیگر قدرت و سرعت نداشته باشد، تغییر کند و مجبور باشد در این باره بیشتر فکر کند.
نقش راموس در موفقیت های رئال مادرید چیست؟
ارزشی بیش از ۲۷ میلیون یورو

وقتی وارد موزه فدراسیون فوتبال اسپانیا می شوید و می خواهد به سراغ دیدن جام های قهرمانی بروید، پشت یکی از محفظه های نگهداری جام ها با جامی مواجه می شوید که گمان می کنید اتوبوسی از روی آن عبور کرده است. البته اشتباه فکر نکردید. این همان جامی است که در سال ۲۰۱۰ رئال مادرید در کوپادلری به دست آورد و هنگام عبور آن از میان هواداران در مادرید، از دستان راموس افتاد و به زیر چرخ های اتوبوس رفت تا این جام به این شکل درآید و بهانه ای شود برای منتقدان راموس که او را غیرقابل اعتماد بنامند.

با این حال بازیکنی که در آخرین روز فصل نقل و انتقالات سال ۲۰۰۵ در سن ۱۹ سالگی با مبلغ ۲۷ میلیون یورو از سویا به رئال آمد، در این ۱۱ سال بارها نشان داد که تا چه اندازه بیش از قیمتی که برایش پرداخت شده، ارزش دارد.

مورینیو و شانسی که راموس دارد

همین هفته گذشته بود که خوزه مورینیو در مصاحبه با اسپورت میل عنوان کرد که اگر یکی از تیم های بزرگ اروپا در این سال ها نتواند طی فصول متوالی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد، تعجب نخواهد کرد.
این مصاحبه شاید اشاره تلویحی به شانس بالای قهرمانی رئال مادرید در این فصل باشد که در این صورت راموس می تواند به اولین کاپیتان تاریخ فوتبال تبدیل شود که دو قهرمانی پیاپی را در اروپا به دست آورد؛ بازیکنی که مورینیو به خوبی وی را می شناسد و می داند تیمی که قبلا هدایت آن را به عهده داشته، می تواند این کار را انجام دهد.

با این حال مورینیو در دوران حضورش در پایتخت اسپانیا رابطه خیلی خوبی با راموس نداشت و هیچ گاه به عنوان یکی از تکه های پازل تاکتیکی آقای خاص محسوب نمی شد. شاید اگر مورینیو می توانست رابطه بهتری با راموس داشته باشد، ممکن بود این رابطه به حفظ موقعیت وی در سومین سال حضورش روی نیمکت رئال کمک می کرد و با این سیاست ناچار نمی شد پس از سه فصل حضور در مادرید، این تیم را ترک کند.

نقش راموس در موفقیت های رئال مادرید چیست؟
راموس از نگاه مورینیو یک مدافع مستبد بود که در مورد وظایفی که به وی محول می شود، گاهی خودرأی عمل می کند. با این حال راموس در فینال میلان به اوج دوران بازیگری اش رسید و پس از ۱۱ سال حضور در مادرید به یازدهمین قهرمانی اروپا با رئال رسید. حالا او این تجربه طولانی مدت را در پس خود دارد که با تکیه به آن رویای دوازدهمین قهرمانی اروپا و یک تاریخ سازی بزرگ در ولز را در سر می پروراند.
منبع: دیلی میل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج