adexo3
۳۹۶۳۳۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

عادل کدخداي خستگي ناپذيرِ فوتبال!

اصرار فردوسي پور براي تغيير ذائقه و نگرش مردم همانطور که عجيب است، قابل تامل نيز هست.

روزنامه نود: اصرار فردوسي پور براي تغيير ذائقه و نگرش مردم همانطور که عجيب است، قابل تامل نيز هست. او به مثابه کدخداي فوتبال، روي تمامي موضوعات نظر مي دهد و حتي مشخص مي کند براي مردم چه مدلي مناسب و چه مدلي نامناسب است. اين که از رسانه ملي اعلام مي شود، آهاي مردم به جاي بازي زيبا، به دنبال بازي نتيجه گرا باشيد، يک جاي کار لنگ مي زند! کاري که عادل انجام مي دهد، يعني دخالت در انتخاب و مجبور کردن مردم براي قبول يک تفکر خاص، در جهت هدفي خاص.

فردوسي پورِ طرفدار ليورپول، که سينه چاک بودنش را بارها اعلان کرده، مسابقه پيامکي مي گذارد با اين مضمون، « دوست داريد در بازي هاي خاص، تيم مورد علاقه شما زيبا بازي کند و ببازد، يا آن که بد بازي کند و ببرد»، و با توضيحاتي که مي دهد از مردم مي خواهد طرفدار فوتبال نتيجه گرا باشند! قطعا اين روش بر روي آناني که کمتر فکر مي کنند و تنها بيننده هستند تاثير مي گذارد، اما بر آنهايي که قدرت تجزيه و تحليل دارند، هرگز!

فردوسي پور در آخرين برنامه تابستاني، تلاش داشت نگرش مردم را به فوتبال تغيير دهد. او با اشاره به اين که من ليورپولي هستم و دوست دارم در بازي هاي حساس، مثلا با منچستر، تيمم بد بازي کند اما پيروز باشد، مردم را ترغيب مي کرد به گزينه دو سئوال پيامکي، «بد بازي کنيم اما ببريم» راي دهند که البته به نتيجه نرسيد و مردم به بازي زيبا راي دادند.

راي ۶۰ درصدي به بازي زيبا، البته زنگ خطر را براي مديران و مربيان نتيجه گراي ليگ به صدا در آورد. سرمربي تيم ملي نيز اين زنگ خطر را بايد شنيده باشد. اين که در راهِ جام جهاني هستيم و صعود به جام جهاني بسيار مهم است، قبول. اما همين جمعيت ۶۰ درصدي انتظار دارند تيم ملي همراه با بازي زيبا امتياز‌ بگيرد و مسافر جام جهاني شود نه آنچه در مقابل قطر و چين ارائه داد. البته مي شود حدس زد که عادل با طرح اين فضا به ظاهر آبي و قرمز را مد نظر داشته است اما بيشتر نگاهش سمت تيم ملي و کي روش بوده. او تصور مي کرد راي مردم گزينه «بازي بد همراه با امتياز»، باشد تا بتواند از اين طريق، مخالفان کي روش را نيز آرام سازد، اما نه تنها اينگونه نشد بلکه پيام مهمي نيز به کي روش مخابره شد. « ايراني ها با تمام کمبودها از فوتبال، بازي زيبا مي خواهند و بس»!

اصل ورزش در حقيقت با روح جوانمردي و بازي زيبا تلفيق شده و نمي شود با برخي ابزار ها، صفت هاي اساسي و جدا نشدني را تغيير داد. فردوسي پور کنار خدمات خوبي که براي ورزش داشته و دارد، بايد آگاه باشد که نمي شود علايق شخصي را به خورد فوتبال داد و بايد اجازه داد مردم آگاهانه آن چيزي را که دوست دارند، انتخاب کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      عادل با طرفداری از کیروش قبر خودشو تو دل مردم کند.

    • بدون نام

      عادل فکر میکنه هرچی بگه مردمم تأییدش میکنن هربار خواسته باسوالاش غیر مستقیم به کیروش کمک کنه باخته دیگه کسی طرفدار نود نیست من خودم فقط چند دقیقه اولو نگاه میکنم تا پیامک بدم وتو قرعه کشی شرکت کنم وگرنه اصلا برنامشو نمیبینم خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج