۳۹۶۶۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

این تازه آغاز کار فوتسال است

با هر متر و معیاری حضور ایران در مسابقات امسال جام جهانی فوتسال که یکشنبه شب آینده پایان می‌یابد، حضوری قوی و موفق و امیدساز بوده و این ورزش را نزد ما صاحب تحول و هویتی تازه کرده است.

ایران ورزشی: با هر متر و معیاری حضور ایران در مسابقات امسال جام جهانی فوتسال که یکشنبه شب آینده پایان می‌یابد، حضوری قوی و موفق و امیدساز بوده و این ورزش را نزد ما صاحب تحول و هویتی تازه کرده است. باخت دیروز مقابل روسیه در نیمه نهایی آوردگاه کلمبیا ذره‌ای هم از ارزش‌های تیم نمی‌کاهد و به جای اینکه زانوی غم در بغل گیریم، باید از این پس دو برابر بر حجم فعالیت‌های خود در این رشته بیفزاییم. این به واقع آغاز کار ما در فوتسال است تا در جام جهانی ۲۰۲۰ با رفع عیب‌های کنونی خود از سد مرحله نیمه نهایی هم عبور کنیم و فینالیست و حتی قهرمان شویم. کیفیت مسابقات‌مان در پیکارهای امسال موید این قضیه و ایجادکننده امیدهای تازه‌ای بود و به همه ثابت کرد که دیگر به لحاظ کلاس و کارآیی از هیچ رقیبی و حتی برزیل عقب نیستیم و بازی‌های ما با تمامی بزرگان ۵۰-۵۰ و نتیجه آن منوط به رویدادهای خاص در روز مسابقه و میزان بهره‌گیری ما و رقبای‌مان از شانس‌های گلزنی است و اگر امسال در بازی اول‌مان با نتیجه سنگین یک بر ۵ به اسپانیا باختیم، به معنای نفی گمانه‌زنی فوق نیست و به این سبب به ثبت رسید که ما در زمان تمرینات و تدارکات برای شرکت در جام جهانی امسال یک دوره کم نقص را سپری نکردیم و مسابقات دوستانه‌مان اندک بود و اردوهای مورد نظر محمد ناظم‌الشریعه که برای ماه‌های خرداد و تیر تنظیم شده بود یکی پس از دیگری لغو شدند و حتی این خواسته ساده او که لیگ برتر فوتسال زودتر آغاز شود تا بازیکنان در زمان گسیل به جام جهانی در کوره مسابقاتی طولانی‌تر پخته‌تر شده باشند، اجابت نشد.
چه باک؟
اما چه باک که کل تیم اعزامی ما به کلمبیا خوش‌ درخشید و تاریخ‌ساز شد و برزیل رکورددار فتح این پیکارها را مغلوب و حذف کرد و یک بازی پایاپای با پاراگوئه را نیز برد و پیش‌تر در مرحله گروهی به رغم آماده نبودن به جمهوری آذربایجان باج نداد و مراکش را هم مغلوب کرده بود. صمیمی، اسماعیل‌پور، حسن‌زاده، توکلی، جاوید، طیبی، طاهری و به واقع همه و همه فوتسالیست‌های ما در کلمبیا درس فوتسال به جهان دادند و کاپیتان محمد کشاورز که دیروز روز تلخی برای او مقابل روسیه بود و مصدوم و مجبور به ترک میدان شد، الگوی نسلی شد که وحید شمسایی آن را برترین نسل و بهترین تیم تاریخ فوتسال ما خوانده است. به آنها و همچنین حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، قدرت بهادری، جواد اسفندیاری، سپهر محمدی، مرتضی فراهانی، فرهاد توکلی، افشین کاظمی، مهران عالیقدر، سعید احمد عباسی و سعید افشار که یا به کلمبیا گسیل شدند یا تا واپسین روزهای قبل از اعزام در اردوی ملی به تلاش و تمرین مشغول بودند خسته نباشید می‌گوییم.
محکوم به درخششی بیشتر

از این پس نه فقط اعتبار فوتسال ما بلکه به تبع آن مسوولیت‌هایش بالاتر رفته و محکوم به درخشش بیشتر از گذشته هستیم زیرا یکی از ۴ تیم برتر فوتسال جهان نمی‌تواند و نباید بی‌برنامه کار کند و موظف به درست و وسیع کار کردن است و این امر برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد و کار و همتی بزرگ. آنچه امروز نصیب فوتسال ما شده و ۲۴ سال پیش در جام جهانی فوتسال هنگ‌کنگ نیز نصیب نسل ابطحی، شمسایی، حیدریان و رجبی و... با سرمربیگری محمد مایلی‌کهن شده بود، فقط بخشی از حقیقت و تنها گوشه‌ای از صلاحیت‌های ما است. این فوتسال توان فتح جام جهانی را هم دارد. برای شکل‌گیری این مهم در جام ۲۰۲۰ از همین امروز و بلافاصله بعد از بازگشت بچه‌های غرورانگیز فوتسال (در پی دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۶) دست به کار شویم و زمان را از دست ندهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج