۳۹۸۰۳۹
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

همه تضادها و اشتباهات برانکو

کاری که پرسپولیس در دور سوم جام حذفی فوتبال کشور با خود کرد، عین خودزنی بود.

ایران ورزشی: کاری که پرسپولیس در دور سوم جام حذفی فوتبال کشور با خود کرد، عین خودزنی بود. در حالی که قواعد برگزاری این مسابقات به وضوح و به صراحت به سرخ‌ها اجازه می‌داد به خاطر داشتن ۳ بازیکن (یا بیشتر از آن) در اردوی ملی دیدارشان با تیم قشقایی شیراز در جام حذفی را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیندازند قرمزها از حق مسلم خود در این زمینه گذشتند و به شیراز رفتند و در غیاب حداقل شش، هفت مهره کلیدی‌شان در ضربات پنالتی به حریف باختند و در همان دیدار اولشان در رقابت‌های امسال حاشیه‌نشین شدند و به رغم تمامی احترام عظیمی که باید به تیم بسیار شایسته و بسیار سختکوش و به غایت توانمند قشقایی شیراز گذاشت، این رویداد در درجه اول محصول ندانم‌کاری در اردوی پرسپولیس بود. ایوانکوویچ اگر هم مربی فنی خوب و مهره‌چین و استراتژیت توانایی در میدان‌های فوتبال باشد یک تصمیم‌گیرنده اصولی و مناسب برای مسائل مدیریتی و در امر تعیین سیاست‌های مهم باشگاه و حتی خط مشی‌های غیرکلان نیست و کارهایش پرتضاد است و بدین خاطر این تصمیم‌ها را باید به افراد دیگری سپرد که نسبت به ایوانکوویچ اطلاعات و اشراف بیشتری بر امور داشته باشند.
اگر پرسپولیس علیرضا بیرانوند را که یکی از تخصص‌هایش در مهار پنالتی‌ها است درون دروازه‌اش داشت به آن شکل شکست می‌خورد و حذف می‌شد و اگر سیدجلال حسینی در مرکز خط دفاعی حضور داشت اجازه می‌داد که حمله‌وران حریف دو، سه مرتبه با دروازه‌بان تیم تک به تک شوند. اگر مهدی طارمی در خط حمله به جای علی علیپور پراشتباه ظاهر می‌شد و وحید امیری او را تغذیه می‌کرد، آیا حداقل یکی از فرصت‌های از دست رفته روز جمعه پرسپولیس در دل تور نمی‌نشست و سرخ‌ها از ورطه پنالتی‌ها رها نمی‌شدند و کار را در همان ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه یکسره نمی‌کردند؟
۱۸۰ درجه تفاوت در عرض چند روز
بدتر از همه اینکه ایوانکوویچ ابتدا چندین و چند روز داد سخن درباره کنار کشیدن از جام حذفی داد و گفت که با این وضع (برگزاری دور سوم جام حذفی در زمان تشکیل اردوی تیم ملی در ارمنستان) سرخ‌ها اصلا به میدان نمی‌آیند و وقتی هم که تصمیمی ۱۸۰ درجه متفاوت و مبتنی بر شرکت گرفت (یا با تصمیم دیگران همسو شد) باز هم از حق خود و باشگاهش که درخواست تعویق افتادن مسابقه با قشقایی شیراز تا زمان بازگشت ملی‌پوشان بود استفاده نکرد و واقعه روز جمعه را موجب شد. واقعه‌ای که سزاواری فراوان قشقایی در شکل‌گیری آن البته سهمی عمده داشت اما مهم‌تر از آن سیاست‌گذاری‌های غلط برانکو در قبال مسائل کلانی بود که سررشته لازم را در آنها ندارد و از چند و چون آنها بی‌خبر است و البته کل باشگاه پرسپولیس نیز در این قضیه تغییراتی فراوان داشت.
بی‌توجهی به توصیه‌های دلسوزانه
سال پیش بسیاری از دلسوزان به برانکو توصیه کردند از به کارگیری دروازه‌بان وقت پرسپولیس در دیدارهای لیگ برتر خودداری کند و در نیم‌فصل دروازه‌بان بهتری را در اختیار گیرد اما او گوش نکرد و همان دروازه‌بان را به رغم یک بحران غیرورزشی هم که برایش روی داد در ترکیب فیکس تیمش حفظ کرد و وقتی هم که که یک سنگربان خارجی را استخدام کرد، الکساندر لوبانوف ازبکستانی را آورد که نمی‌توانست یک نیرو و نفر بی‌عیب درون دروازه سرخ‌ها باشد و موجب اطمینان خاطر شود و نتیجه آن کنش‌ها ادامه ضربه خوردن‌های پرسپولیس بابت استمرار استفاده از آن دروازه‌بان پراشتباه بود و در نتیجه همان مساله عنوان قهرمانی لیگ را از قرمزها گرفت. امسال ایوانکوویچ در قبال مشکل مشترک و مشابه طارمی و رضاییان (رفتن نصف و نیمه به ترکیه و سپس بازگشت به لیگ ایران) موضعی ۱۸۰ درجه متفاوت را اتخاذ کرده و یکی را بلافاصله بخشیده و به ترکیب تیمش از نو تزریق کرده اما دومی را سه ماه است که سرمی‌دواند و وی را معلق و بلاتکلیف نگه داشته است. برانکو فصل پیش سیدجلال حسینی را رسما جواب گفت و به امکان و پیشنهاد بازگشت وی به جمع قرمزها پاسخ آشکار منفی داد اما امسال همان مدافع را به رغم یک سال پیرتر شدن به پرسپولیس برگردانده و بلافاصله در ترکیب ثابت قرار داده و حتی صاحب عنوان کاپیتانی تیم کرده است!
یک نقطه منفی بزرگ و تازه
همه اینها می‌گوید ایوانکوویچ اگر هم مربی فنی خوب و مهره‌چین و استراتژیت توانایی در میدان‌های فوتبال باشد یک تصمیم‌گیرنده اصولی و مناسب برای مسائل مدیریتی و در امر تعیین سیاست‌های مهم باشگاه و حتی خط مشی‌های غیرکلان نیست و کارهایش پرتضاد است و بدین خاطر این تصمیم‌ها را باید به افراد دیگری سپرد که نسبت به ایوانکوویچ اطلاعات و اشراف بیشتری بر امور داشته باشند. شرکت در دیدار روز جمعه شیراز و حذف شدن به دست میزبان یک نقطه منفی بزرگ تازه در کارنامه برانکو و باشگاهش و یک دلیل و سند صریح و جدید در زمینه لزوم سلب تصمیم‌گیری‌های مهم از او و سپردن این امور به آدم‌هایی بسیار مطلع‌تر از او و افراد آگاه به امور داخلی فوتبال ایران و فضاهای ویژه سایر لیگ‌های ایران است. برانکو به خاطر عدم اطلاع از این فضاها و ویژگی‌ها و شرایط تیم حریف، پرسپولیس را بدون تدارک و آمادگی کامل به شیراز برد و تیمش را بازاند و به تهران برگشت و از غافلگیر شدن توسط تیم رقیب و سختکوش قشقایی شیراز گفت.
از حقایق تا بهانه‌ها

برانکو هنوز هم نمی‌داند که با کدام حریف و دارای کدامین توانایی‌ها طرف بوده و تصور کرده بود که به صرف دسته‌دومی بودن قشقایی شیراز از عهده این رقیب برمی‌آید و تیمش را از این طریق به سوی دهلیز ناکامی روانه کرد و به هیچ روی ذهنیت لازم را برای این مسابقه نزد خود و شاگردانش ایجاد نکرد و از هر جهت برای هدایت سرخ‌ها در این مسابقه خاص، فاقد آمادگی نشان داد و ناگفته پیدا است که این واقعه‌ای بسیار بد است. بدتر از آن گم کردن این واقعه در زرورقی از بهانه‌ها و بخصوص عنوان کردن مجدد این مساله و حقیقت بدیهی است که جام حذفی همیشه معدن و مامن شگفتی‌ها بوده و در همه جای دنیا تیم‌های بزرگ در این جام می‌بازند و حذف می‌شوند و در نتیجه حذف سرخ‌ها هم فاجعه نیست. پرسپولیس به خاطر شگفتی‌های جام حذفی، حذف نشد و از صحنه کنار رفت زیرا با تمهیدات ناقص و اطلاعات ناقص‌تر کادر فنی‌اش نمی‌دانست به کجا رفته است و چه می‌کند و با کدام حریف با چه میزبان توانایی طرف است و آنها که اینها را می‌دانستند، قدرت تصمیم‌گیری نداشتند و این حق را در کف اختیارات مردی می‌دیدند و می‌بینند که اگر فقط به رای او برای پرسپولیس مهره‌گیری می‌شد، امروز بیرانوند و حسینی هم قرمزپوش نبودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی شیرازی

      سلام،اصلا با نظر نویسنده موافق نیستم و کاملا متن مغرضانست و این اتفاق(حذف پرسپولیس)کاملا فوتبالی و عادیست و نیاز به اینهمه جنجال و کنکاش و حاشیه ندارد،برانکو کامل به تیم مشرف است و میداند چه میکند ولی خوب باید قبول کرد که همیشه شانس با شما یار نیست.

    • عیسی مومن

      سلام به همه پرسپولیسیهای قدیمی. تو مو می بینی و برانکو پیچش مو عموجان. برانکو میداند که با وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال اگر بخواهد در سه جام بجنگد تیم کم میآورد. وقتی به او گفتند بدون ملی پوشان برو اعتراض کرد او هم قبول کرد. دوست عزیز کار برانکو یک نه بگ. و نه ماه به تل مکش بود. کاش بجای اینهمه آسمون ریسمون بافتنت عاقلانه به کار برانکو نگاه میکردی....!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      این متن رو کاملا مغرضانه نوشته. کاملا مشهوده

    • کیان

      کاملا با تظر نویسنده مطلب موافقم و برانکو در سطح مدیریتی بسیار ضعیف است از رفتن بنگر و ساسان انصاری بگیر تا ماتدن سه خارجی بی خاصیت که ترکاشوند به تیم تحمیل کره و هفت هفته بدون بازی هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج