adexo3
۳۹۹۶۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

میلیاردری که تعادل منچستر را به هم ریخت

اگر روزی از منچسترسیتی تنها به عنوان تیمی یاد می شد که خریدهای گران قیمت انجام می دهد و به نوعی تهییج کننده بازار نقل و انتقالات بود، این روزها از این باشگاه شهر شمالی انگلستان با عنوان یک همشهری پرسر و صدا یاد می شود که به تیم دیگر شهر یعنی منچستریونایتد اشاره دارد.

هفته نامه شماره یک: اگر روزی از منچسترسیتی تنها به عنوان تیمی یاد می شد که خریدهای گران قیمت انجام می دهد و به نوعی تهییج کننده بازار نقل و انتقالات بود، این روزها از این باشگاه شهر شمالی انگلستان با عنوان یک همشهری پرسر و صدا یاد می شود که به تیم دیگر شهر یعنی منچستریونایتد اشاره دارد؛ باشگاهی که آرام و پیوسته حرکت می کند تا شاید روزی جایگاه رقیب دیرینه اش را تصاحب کند.
درحالی که سال ۱۹۹۹ سیتی روزگارش را در لیگ دسته سوم فوتبال جزیره می گذراند، پله های ترقی را برای حضور در جدول بالاترین سطح فوتبال انگلستان با در اختیار گرفتن بازیکنان سرشناس دنیا پشت سر گذاشت و این اتفاق میسر نشد مگر با سرمایه گذاری کمتر از یک میلیارد دلاری گروه سرمایه گذاری ابوظبی در این باشگاه. در کمتر از چند ساعت پس از به دست گرفتن مالکیت باشگاه، سیتی با خریدن روبینیو از رئال مادرید رکورد نقل و انتقالات را در بریتانیا جا به جا کرد.

پس از آن سیاست های سیتی در نقل و انتقالات همواره مورد انتقاد قرار گرفت و بدنام شد چرا که بسیاری از بازیکنان تنها برندی برای این ثروتمندان نفتی بودند و بازیچه آنها شدند اما این باعث نشد تا شیخ منصور و همکارانش آینده بزرگی که برای تیم شان ترسیم کرده بودند را از دست بدهند.
میلیاردری که تعادل منچستر را به هم ریخت

با کودکان همه چیز ممکن است

جان استمپ، مدیر زیرساخت های این باشگاه که گذشته این تیم را به کوه یخی تشبیه می کند که کمی از آن از آب بیرون بود و مردم تنها نوک آن را می دیدند. او درباره سرمایه گذاری هایشان می گوید: «مردم بدون اینکه از برنامه طولانی مدت باشگاه چیزی بدانند، تنها با جملاتی کوتاه سرمایه گذاری هایمان را قضاوت و اندازه گیری می کنند. در زیر این سطح، برنامه های بزرگتری وجود دارد که از همان سال 2008 در حال پیاده سازی است. ما فقط به این فکر نمی کنیم که فوق ستاره ها را در تیم مان داشته باشیم، بلکه می خواهیم برای نسل آینده ساختار مناسبی خلق کنیم.»

اکنون در قلب کمپ اتحاد درون منطقه منچستر که با نام اسپورت سیتی شناخته می شود، ورزشگاه های آکادمی باشگاه با ظرفیت های ۵ و ۷ هزار نفری، همچون الماسی در یکی از بهترین مجموعه های ورزشی جوانان در دنیا می درخشد. جالب است بدانید که فصل قبل در همه رده های سنی از زیر ۹ سال تا زیر ۱۸ سال، سیتی مقابل یونایتد بدون شکست باقی ماند. در گروه سنی زیر ۱۴ سال پیروزی ۹ بر صفر در برابر شیاطین سرخ به یک افتخار برای آب های شهر و شرمساری برای تیمی تبدیل شد که هنوز به بازیکنان کلاس ۹۲ فرگوسن می باد. در دوره ای که بسیاری از بهترین آکادمی های فوتبال جهان با تعداد زیادی از بازیکنان با ملیت های مختلف پر شده اند، ۷۵ درصد از بازیکنان آکادمی سیتی از خود منچستر هستند.

در سال اخیر برخی از بازیکنان گذشته یونایتد از جمله رابین فن پرسی، فیل نویل، اندرو کول و دارن فلچر فرزندان خود را به جای یونایتد به آکادمی سیتی فرستاده اند.

ماموریت

یکی از میراث بازی های کشورهای متحدالمنافع در سال ۲۰۰۲ ورزشگاه اتحاد بود که برای منچسترسیتی به یادگار ماند. از همان زمان سیتی نقشه های زیادی برای وسعت دادن به ساختمان ها و امکانات آن از جمله مجموعه های تمرینی و توسعه فرصت های تجاری در اطراف مرکز شرقی منچستر را در نظر داشته است. میان ساختمان های قدیمی این ورزشگاه کماکان گذشته صنعتی منچستر به وضوح مشخص است، در عین حال قطار برقی جدید شهر از نزدیکی ورزشگاه عبور می کند تا به توسعه ساخت و سازهای سیتی کمک بیشتری شود.

از سوی دیگر برخی از زمین هایی که آلودگی های کارخانه های قدیمی شهر را در دل خود داشتند، جای خود را به فضاهای سبزی داده اند که توسط باشگاه با دو هزار درخت آراسته شده اند. استمپ و همکارانش قصد توسعه فضای سبز را در اطراف محیط باشگاه دارند تا این گونه به زیبایی شهر منچستر هم کمک کنند.

آخرین قطعه پازل

بسیاری در شهر می گویند آمدن پپ گواردیولا به سیتی، آخرین قطعه از پازل توسعه این باشگاه است. برای شیخ منصور، آمدن گواردیولا به اندازه توسعه فیزیکی باشگاه آثار مثبت داشته است. عمر برادا، مدیر اجرایی باشگاه می گوید: «شکی درباره اثر مثبت پپ ندارم. ما اکنون در حال وسعت دادن ورزشگاه هستیم و تصور می کنیم که گواردیولا پتانسیل ادامه دادن به این توسعه را برایمان می آورد. او فرهنگ موفقیت و شیوه ای از بازی را که می تواند به همراه هر چیزی که اینجا ما در حال توسعه آن هستیم، رشد یابد، برایمان به ارمغان می آورد.» برادا از گواردیولا به عنوان بهترین مربی جهان یاد می کند که با حضورش می تواند به بهترین بازیکنان جهان کمک کند تا سومین قهرمانی سیتی را رقم بزنند.

شکستن سقف شیشه ای

شاید دیگر کشف و خرید بازیکنی در مقام گوندوگان برای باشگاه و هودارانش میان خبرهای فوری نباشد اما پیوستن بازیکنی مانند اهیاناچو از آکادمی باشگاه به تیم بزرگسالان می تواند چنین وضعیتی برای آنها پیدا کند چرا که نشان می دهد همه فرآیندها در همه نقاط باشگاه به درستی در حال انجام است.
شکستن سقف شیشه ای پرواز که به طور مرسوم برای بسیاری از بازیکنان جوان که می خواهند خودشان را به گران ترین لیگ دنیا برسانند، همچون یک کابوس است اما دیگر مساله چنین پروازی در سیتی تمام شده چرا که حالا بازیکنی که سال گذشته در سن 19 سلاگی در تنها یازده بازی 14 گل به ثمر رساند، در ترکیب اصلی تیم گواردیولا جای گرفته و می توان انتظار داشت که سال های آینده به یکی از قهارترین تمام کننده های فوتبال اروپا تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج