اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۰۹۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گواردیولا: بدون کرویف، مربی بارسا و بایرن نمی‌شدم

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در مراسم یادبود یوهان کرویف، موفقیت هایش در دوران بازی و مربیگری را حاصل آموزه های این اسطوره هلندی دانست.

ورزش سه: گواردیولا در زمان حضور کرویف روی نیمکت بارسا به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کرد و با حمایت او بود که در سال ۲۰۰۸، سرمربی تیم اول باشگاه کاتالانی شد.
کرویف چند ماه قبل در اثر بیماری سرطان درگذشت و امروز مراسم یادبود او در لندن برگزار شد. گواردیولا در بخشی از صحبت هایش در این مراسم که با رونمایی از کتاب زندگی نامه این اسطوره هلندی همراه شد، گفت:" اگر او نبود، من حالا سرمربی منچسترسیتی نمی شدم؛ همین طور مربی بایرن یا بارسا هم نمی شدم.
فکر می کردم که فوتبال بلد هستم اما وقتی او را ملاقات کردم، متوجه شدم که یک دنیای جدید مقابل من قرار دارد. مربیان چیزهای زیادی می گویند اما او چیزهای زیادی به من یاد داد، او به من کمک کرد تا فوتبال را درک کنم و بفهمم که چرا در فوتبال بعضی شرایط اتفاق می افتد؛ بد و خوب.
گواردیولا: بدون کرویف، مربی بارسا و بایرن نمی‌شدم
فوتبال دشوارترین ورزش دنیاست زیرا در آن هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. وقتی کودک هستید، شروع به یاد گرفتن می کنید و من از این نظر، خوش شانس بودم.
تاثیر او ادامه خواهد داشت. من در این لحظه، اینجا در لندن، در مورد این مسئله تردیدی ندارم. مردم در مورد بهترین مربیان فکر می کنند و در مورد جام ها و تعداد قهرمانی ها حرف می زنند اما فکر می کنم این کاملا اشتباه است.
بهترین مربیان جام های زیادی می برند زیرا در باشگاه های بزرگ و با بازیکنان بزرگ کار می کنند اما مسئله این است که چقدر روز نسل جدید تاثیر می گذارند و چطور روی کار بازیکنان شان تاثیرگذار هستند.
در آژاکس، کرویف روی بازیکنان تاثیر زیادی گذاشت. می توانم همه نام ها را به یاد بیاورم؛ فن باستن، ریکارد و دیگران. آنها هم اکنون مربی هستند و خیلی بازیکنان دیگر در بارسا که حالا مربی هستند.
او روی همه ما تاثیر زیادی گذاشت. او با بقیه قابل مقایسه نیست زیرا او خاص بود. من در مورد قهرمانی ها صحبت نمی کنم. در باشگاه های بزرگ مانند بارسا، رئال و یوونتوس، شما همیشه قهرمان می شوید اما همه مربیان نمی توانند مانند او تاثیر گذار باشند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج