adexo3
۴۰۵۸۶۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بوی خون در آنفیلد

در حساس ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر انگلیس امشب دو تیم منچستریونایتد و لیورپول در آنفیلد برابر هم به میدان خواهند رفت.

خبرگزاری ایسنا: لیورپول و منچستریونایتد، موفق ترین تیم های انگلیس در دیداری که به داربی فوتبال انگلیس معروف است، امشب در آنفیلد برابر هم به میدان می روند. طبیعی است که هواداران دو تیم کری زیادی برای هم بخوانند. لیورپولی ها به قهرمانی های خود در اروپا می نازند و یونایتدها نیز به پرافتخار بودن در جزیره افتخار می کنند. البته این که لیورپولی ها هنوز قهرمان لیگ برتر انگلیس نشدند، سوژه خیلی خوبی برای هوادران یونایتد است. آن هم با در نظر گرفتن این نکته که کاسپر اشمایکل، پسر دروازه‌بان سال‌های دور یونایتد قهرمان لیگ برتر شده است ولی قرمز ها هنوز نه.

دیدار دو تیم سراسر از شور و هیجان است. تکل های عمدی استیون جرارد روی پای آندر هررا در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ و خودداری لوییس سوارس از دست دادن با پاتریس اورا، این رقابت دیرینه را شعله‌ورتر کرد و اکنون یکی از حساس ترین دیدارهای باشگاهی در اروپاست.

داستان ویژه ای در مورد لیورپول و منچستریونایتد وجود دارد. چیزی که تنها در ۹۰ دقیقه بازی خلاصه نمی‌شود. مساله در مورد موفقیت تیم‌ها و غلبه بر یکدیگر است. اگر به طور عمیق تاریخ دو باشگاه را مطالعه کنیم، موضوع به وضوح روشن خواهد شد. هر دو باشگاه تاریخ منحصر به فردی دارند، از هواداران ویژه‌ای سود می برند، هر دو مورد افتخار شهرهای خودشان هستند، هر دویشان قرمز هستند و هر دو توسط مربیان اسکاتلندی سقف آسمان را تجربه کردند. هنگامی که از افتخارات دو تیم صحبت می‌شود، دهه ۶۰ در نظر آورده می‌شود. آن زمان که فوتبال در اروپا یک برنامه ثابت یافت. بدون هیچ شکی، بیل شنکلی و با پیسلی، دو تن از تأثیرگذارترین مربیان آن مقطع تاریخ بودند که لیورپول را به اوج رساندند. آنها دوستان خوبی برای یکدیگر بودند. شنکلی و پیسلی احترام ویژه‌ای برای هم قائل بودند اما هنگامی که لیورپول رویاروی منچستریونایتد قرار می‌گرفت، هیچ کدام نمی‌توانستند ترس خود را پنهان کنند.

لوییس فان خال قبل از اینکه جای خود را به ژوزه مورینیو در منچستریونایتد بدهد، هر چهار دیدار خود را برابر لیورپول با برد به پایان رساند. حالا ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی و کنونی یونایتدها امیدوار است دوشنبه شب این رکورد را برابر لیورپول ادامه بدهد. البته مورینیو برای این کار، باید خیلی روی آماده بودن تیم خود تاکید کند چراکه لیورپول چهار دیدار قبلی خود را در لیگ برتر با برد به پایان رسانده است. مورینیو روز جمعه خبر داد لوک شاو و هنریک مخیتاریان که در بند مصدومیت بودند، مشکلی برای همراهی تیم در سفر به آنفیلد ندارند و این دو ممکن است در این بازی حساس به میدان بروند اما برعکس، یورگن کلوپ در نشست خبری خود عنوان کرد آدام لالانا و جورجینیو وینالدام ممکن است به این دیدار نرسند.

توقف تاتنهام و سیتی در بالای جدول باعث شده است تا دو تیم برای برد در این بازی انگیزه بالایی داشته باشند. یونایتد که در لیگ اروپا حضور دارد، برنامه‌ای به مراتب فشرده‌تر نسبت به لیورپول دارد و باید آخر هفته در سومین دیدار مرحله گروهی برابر فنرباغچه به میدان برود. لیورپول در طرف مقابل در رقابت های اروپایی حاضر نیست و این کار را برای کلوپ و شاگردانش راحت کرده است تا تمرکز خود را روی لیگ برتر قرار بدهند. از سوی دیگر نیز وین رونی ممکن است روی نیمکت قرار داشته باشد و نتواند از ابتدا برای تیمش به میدان برود.

لیورپول در ۶ دیدار از هفت بازی قبل خود، حداقل دو گل در هر دیدار به ثمر رسانده است و این نشان از قدرت خط هجومی این تیم می دهد. قرمزهای بندر لیورپول یکی از بهترین خطوط حمله را در اروپا دارند و بازیکنان یونایتد باید خیلی هوشیار باشند تا دروزاه خود را باز شده نبینند.

حقایق جالب از داربی انگلیس

*یونایتد در اولین دیدار تاریخ برابر لیورپول، با شکست سنگینی روبرو شد. در آن زمان یونایتد که به نیوتون هیث معروف بود با نتیجه هفت بر یک به لیورپول باخت.

*یونایتد البته در بازی بعدی انتقام گرفت و با نتیجه ۵ بر ۲ توانست لیورپول را شکست دهد. جیمز پیترز ستاره آن دیدار توانست هت تریک کند و سه گل برای تیمش به ثمر برساند.

*دو تیم اولین بار در لیگ انگلیس در سال ۱۹۴۶ به مصاف هم رفتند که منچستریونایتد با پنج گل توانست لیورپول را شکست بدهد. در آن زمان ورزشگاه اولدترافورد در جنگ جهانی به کلی نابود شده بود و یونایتد مجبور بود در زمین سیتی بازی کند. استن پیرسون در آن بازی با زدن سه گل ستاره یونایتد در زمین بود.

*سر مت بازبی برای لیورپول بازی کرده است. تاثیرگزارترین فرد در تاریخ منچستریونایتد بیش از ۱۰۰ بازی را برای تیم رقیب انجام داده بود. بازبی در ۱۱۵ بازی برای لیورپول سه گل به ثمر رساند. او حتی در منچسترسیتی نیز بازی کرد و توانست جام حذفی را با این تیم فتح کند و بیش از ۲۰۰ بازی برای آنها انجام بدهد. بازبی می توانست مربی لیورپول شود ولی ترجیح داد به منچستریونایتد برود چراکه آنها اختیار بیشتری به او برای هدایت تیم دادند.

* ترکیب احتمالی

لیورپول: لوکاس کاریوس - ماروین ماتیپ - دژان لاورن - جیمز میلنر - ناتانائیل کلاین- جوردن هندرسون- ادام لالانا - جورجینیو وینالدام- روبرتو فیرمینو - سادیو مانه و فیلیپه کوتینیو

منچستریونایتد: داوید دخئا - اریک بایی - کریس اسمالینگ - دالی بلیند- آنتونیو والنسیا - پل پوگبا - آندر هررا - خوان ماتا - جسی لینگارد - مارکوس راشفورد و زلاتان ایبراهیموویچ

** لیورپول - منچستریونایتد

ساعت : ۲۲:۳۰ دقیقه

داور: آنتونی تیلور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج