adexo3
۴۰۶۷۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برگی‌زر: مهاجری خوش‌شانس‌ترین مربی لیگ است

مدیرعامل تیم فوتبال پدیده گفت:مهاجری خوش‌شانس‌ترین مربی لیگ برتر است چرا که با مدیرعاملی از جنس فوتبال کار خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: هادی برگی‌زر در نشست خبری گفت: از شوشتری مدیرعامل شرکت پدیده تشکر ویژه‌ای دارم که به من اعتماد و این مسئولیت را به من واگذار کردند. از هیأت مدیره باشگاه هم ممنونم و امیدوارم بتوانم در این روزهای سخت پدیده به مجموعه فوتبال کمک کنم تا از این بحران خارج شویم.

برگی‌زر با بیان اینکه معمولا مدیران عامل به عنوان مدیران اجرایی محسوب می‌شوند، افزود: روزی که شوشتری این منصب را به من داد، مواردی را به عنوان چراغ راه ذکر کرد که البته بخشی از آنها فوتبالی و بخش دیگر در خصوص پشتوانه‌سازی و آموزش است که اهمیت زیادی دارد.

وی یادآور شد: در این چند سال وطن‌خواه به عنوان مدیرعامل پدیده حضور داشت و در روزهای سخت کنار تیم بود و باید به او آفرین گفت و از تجربه او کمال استفاده را برد. بنابراین حضور او در هیأت مدیره باعث دلگرمی ماست و اینکه می‌توان از این تجربیات هر زمانی که خواستیم استفاده لازم را ببریم. از سوی دیگر باید در باشگاه فرصت را به جوانان داد تا از این پتانسیل استفاده کرده و ساختار را اصلاح کنیم و سپس در خصوص ایجاد شرایط پایدار در بخش فنی به جمع‌بندی برسیم.

برگی‌زر گفت: مهاجری خوش‌شانس‌ترین مربی لیگ است چون کسی که مدیرعامل شده از جنس فوتبال است. من سال‌های سال روی این صندلی داغ نشسته‌ام و وقتی در تبریز می‌بازیم شرایط را درک می‌کنم. معتقدم همانطور که در پیروزی‌ها فقط کادر فنی سهیم نیست در شکست‌ها نیز فقط مقصر کادر فنی نبوده و سایرین نیز مقصر هستند.

وی گفت: بنابراین چون شرایط را درک می‌کنم می‌گویم مهاجری خوش شانس‌ترین مربی لیگ است. البته تمام مسائل فنی به عهده اوست اما ما هم در خارج از زمین سعی می‌کنیم تا خواسته‌هایش را فراهم کنیم تا او همراه با تیم نتیجه بگیرد.

مدیرعامل جدید پدیده گفت: یک زمان که خودم مربی بودم مدیران تصمیماتی می‌گرفتند که موجب گلایه ما می‌شد چون از جنس فوتبال نبودند اما امروز در این جایگاه این انتظار را از خودم دارم که اشتباهات مدیران قبلی را تکرار نکنم. در همین راستا مهمترین موضوع بحث ثبات است و به هیچ عنوان در باشگاه چه در بخش فنی و چه در بخش اجرایی و اداری تغییراتی انجام نمی‌دهیم و فقط شاید نفراتی را اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: به مهاجری عرض می‌کنم که برادر، دوست و هم‌بازی سابق و همکار امروز با تمام قدرت و با تمام توان، حمایت بنده را دارا هستی و امیدوارم با همه توان تلاش کنی تا از این شرایط خارج شوی. الان هم از طرف مهاجری قول می‌دهم که تیم ما در پایان فصل جزو ۶ تیم بالای جدول باشد.

برگی‌زر درباره همکاری ارگان‌های مشهد با باشگاه پدیده گفت: جدا از شهرداری خیلی از نهادها مثل سازمان آب، آستان قدس، دانشگاه‌ها و ... امکانات خوبی دارند که ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. باید فضا به سمت تعامل پیش برود و با ارتباطات خوب از این امکانات به نفع فوتبال شهر استفاده کنیم. این را هم بگویم که ما و سیاه‌جامگان رقیب نیستیم و رقابت این دو تیم باعث پیشرفت می‌شود. همان سالی که پدیده به لیگ برتر آمد سیاه‌جامگان با رضا مهاجری توانست تا پلی‌آف لیگ دسته اول بالا بیاید. ما باید بتوانیم از همه پتانسیل استفاده کنیم اما برای به بار نشستن طرح‌ها نیاز به زمان داریم.

وی ادامه داد: ما باید با ارگان‌ها جلساتی برگزار و خواسته‌هایمان را منطقی مطرح کنیم البته کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حرفه‌ای بودن فوتبال ایران چارچوب‌هایی مشخص کرده که ما روی کاغذ آن را اجرا کردیم اما ۵۰ درصد باشگاه‌های ما ساختار حرفه‌ای ندارند. نکته‌ای که در حکم من نوشته شده این است که در تامین منابع مالی برای باشگاه تلاش کنم. خیلی‌ها من را یک مربی می‌دانند اما کسانی که از نزدیک من را می‌شناسند می‌دانند که من یک مرد اقتصادی هستم. ما باید معاونت اقتصادی و کار گروه اقتصادی باشگاه را فعال کنیم و طرح‌هایمان را اجرایی کنیم نه اینکه فقط روی کاغذ آنها نوشته شود.

مدیرعامل باشگاه پدیده در مورد اینکه چه ایده‌هایی برای شکوفایی اقتصادی این باشگاه دارد، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این جلسه جایی باشد که بتوانم برنامه‌های اقتصادی را عنوان کنم. شما ابتدا باید زمانی به ما بدهید تا بتوانیم سازماندهی اداری را انجام دهیم و برنامه‌ها را منطبق با آن پیش ببریم. قطعا در جلسه بعدی که با دوستان خبرنگار برگزار خواهم کرد مباحث اقتصادی را خدمت‌تان گزارش می‌کنیم تا نقطه نظرات شما را هم بشنویم و آنها را هم اجرایی کنیم. الان زود است که بخواهیم ریز برنامه‌ها را اعلام کنیم چون هم حق مطلب ادا نمی‌شود و هم اینکه من به تازگی کارم را آغاز کرده‌ام.

برگی‌زر در ادامه نشست خبری خود با بیان الگوبرداری از باشگاه‌های اروپایی افزود: فوتبال یک ورزش وارداتی است که علم آن هم از خارج آمده است. در همه جای دنیا بعد از صنعت نفت و صنعت گردشگری فوتبال سومین صنعت پردرآمد دنیاست اما در کشور ما فوتبال یک ورزش هزینه‌ای است چرا که بیشتر باشگاه‌ها دولتی هستند و در این شرایط رقابت برای تیم‌های خصوصی سخت می‌شود. شما ببینید باشگاه‌هایی مثل ذوب‌آهن، سپاهان، سایپا، پیکان، فولاد و ... به کجا وصل هستند؟ ما برای داشتن منابع مالی ضعیف هستیم و به همین دلیل بخش اقتصادی باشگاه باید همراه با سایر ارگان‌های باشگاه جلو برود هرچند که ما اقتصاد مقاومتی هم داریم و باید پول‌هایمان را عادلانه خرج کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم به اندازه هزینه‌ها پول خرج کنیم هر چند که راه‌های جذب درآمد در دنیا مثل ایران نیست چرا که در همه جای دنیا بخش تلویزیونی، فروش البسه و محصولات باشگاه و بلیت فروشی به خوبی رعایت می‌شود و باشگاه‌ها از این طریق درآمدزایی می‌کنند اما در ایران شرایط اینطور نیست. به طور مثال اگر بخواهم مثالی بزنم باید بگویم که شما بخواهید پیراهن بایرن مونیخ را در آلمان خریداری کنید هزینه‌ای می‌پردازید که سهم باشگاه پرداخته شده باشد اما در ایران شما می‌توانید در میدان منیریه هر لباسی از هر باشگاهی که می‌خواهید با هزینه نازل تهیه کنید. این مسائل به بخش فروش و پشتیبانی باشگاه مربوط است. استان خراسان یکی از استان‌های مستعد است که باید فوتبالیست‌های آن کشف شوند و بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر بخواهم برایتان خاطره‌ای بگویم باید بگویم زمانی که در ابومسلم بودیم دچار مشکلات مالی شده بودیم اما بازیکنی مثل علیرضا نیکبخت از جوانان ابومسلم به تیم بزرگسالان آمده بود را فروختیم و توانستیم مشکلات مالی ابومسلم را حل کنیم. حتی من در یک دوره با یکی از مدیران باشگاه آژاکس همکلاس بودم و اگر برایتان بگویم که در هلند چه کارهایی برای درآمدزایی باشگاه‌ها می‌کنند، باورتان نمی‌شود. ما می‌توانیم از این باشگاه‌ها الگوبرداری کنیم هر چند که برای به ثمر نشستن این طرح‌ها نیاز به زمان داریم و چه من و چه مدیران بعد از من باید فرصت داشته باشند تا کار کنند. باید برنامه محور باشیم تا با رفتن آدم‌ها از پشت مدیریت کماکان برنامه‌ها اجرا شود. نباید بودن یا نبودن برگی‌زرها مهم باشد بلکه باید برنامه‌ها اجرا شود.

برگی‌زر افزود: در زمان وطن‌خواه ۱۰ درصد قرارداد به بازیکنان داده شده که فکر می‌کنم تا الان پرداخت ۲۰ درصد رقم خوبی باشد. ضمن اینکه الان هفته هشتم هستیم و تا ادامه مسابقات راه زیاد است. یکی از دغدغه‌های خود من و اعضای هیأت مدیره این است که شرایط مالی طوری مهیا شود که نگرانی برای بازیکنان و مربیان نباشد. الان باشگاهی را داریم که هیچ پرداختی نداشته اما این انتظار هم وجود دارد که همانطور که در بخش فنی باید موفقیت کسب شود در بخش مالی نیز نباید دغدغه‌ای به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در مشهد بهترین مربیان را داریم. چون در این جایگاه بودم و بقیه مربیان دیگر همکارانم بودند، این حرف را می‌زنم. حتی در محافل خصوصی به من گفتند که فلان مربی خیلی ضعیف‌تر از مربیان شهر ماست. چمنیان، عزیزی، میثاقیان، مهاجری و شکری و ... را طلا گرفت. دغدغه ما این است که مشکلات مالی را در بین مسائل اصلی حل کنیم.

مدیرعامل پدیده در مورد اینکه شنیده می‌شود خداداد عزیزی قرار است سرمربی این تیم شود، گفت: در تمام شبکه‌های مجازی عضو هستم و چنین چیزی را ندیدم. تمام جامعه فوتبال خراسان بزرگوار هستند اما عزیزی را ۲ سال است ندیده‌ام البته وقتی تغییر و تحول می‌شود شایعات هم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه اگر مهاجری بخواهد برود هم من در این مقطع اجازه نمی‌دهم، ادامه داد: نباید آدم‌ها را با هم قیاس کرد. من برگی‌زر هستم با چندین سال سابقه فنی و یک سال مربیگری در خارج از استان ۵۰ سال تجربه را برای شما به همراه می‌آورد. از طرف خودم می‌گویم که نمی‌خواهم با کسی قیاس شوم.

برگی‌زر تاکید کرد: اختیارات مهاجری در حوزه فنی کاملا روشن است و او به صورت مستقیم با بازیکنان سر و کار دارد و من در کار فنی دخالتی نمی‌کنم چون تجربه تلخ گذشته را آویزه گوشم کردم و تا روزی که هستم امکان ندارد حتی در محافل شخصی هم اگر از من سؤال فنی بپرسد پاسخ بدهم چون مهاجری در مورد مسائل فنی باید به همه پاسخگو باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج