۴۰۷۳۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عراق؛ بهترین شبیه‌سازی برای سوری‌ها

بازی دوستانه احتمالی ۱۹ آبان‌ماه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در امارات بهترین شبیه‌سازی برای ایرانی‌ها است که فقط ۶ روز بعد از آن، دیدار با سوریه را در ادامه دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در خاک مالزی تجربه خواهند کرد.

ایران ورزشی: بازی دوستانه احتمالی ۱۹ آبان‌ماه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در امارات بهترین شبیه‌سازی برای ایرانی‌ها است که فقط ۶ روز بعد از آن، دیدار با سوریه را در ادامه دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در خاک مالزی تجربه خواهند کرد. شاید هم عدو سبب خیر شده باشد زیرا این دیدار طبق گفته عراقی‌ها و با تاییدیه فیفا جانشین مسابقه دوستانه دیگری شده است که قرار بود در همان تاریخ در بانکوک پایتخت تایلند صورت گیرد. آن دیدار، بین ایران و تیم ملی تایلند بود که به سبب درگذشت پادشاه تایلند ظاهرا لغو شده است. شاید بازی در فضا و آب و هوای تایلند ملی‌پوشان ما را با فضایی مشابه در خاک مالزی که انتظار آنها را برای دیدار با سوریه می‌کشد آشنا می‌ساخت اما نحوه بازی تایلندی‌ها با سوری‌ها زمین تا آسمان فرق می‌کند و ایران در دیدار با تایلند به هیچ روی مهیای ستیز با بازی فیزیکی سوریه و جنگ و گریزهای آن نمی‌شد حال آنکه دیدار با عراق در دبی این امکان را به ما می‌بخشد و بهترین شبیه‌سازی از نحوه بازی سوری‌ها خواهد بود.

قدم به قدم

عراق مثل سوریه مجری یک بازی قدرتی و قدم به قدم و ارسال‌های متوسط و بلند به سمت دروازه رقبا و به دنبال فرسوده کردن رقبای خود است و هر چند از فن و سرعت بی‌بهره نیست اما فاکتور آخر (سرعت) واپسین و ضعیف‌ترین سلاح آنها به شمار می‌رود. به این ترتیب ایران به جای تمرین کردن نحوه تقابل با «سرعت» در دیدار برابر تایلند، روز ۱۹ آبان طریقه رویارویی با قدرت و دوندگی و بازی جمعی کند و سنگین سوریه را طی رویارویی با عراق مزمزه خواهد کرد. چیزهایی که سلاح هر دو تیم عراق و سوریه به شمار می‌آید و از اتلاف وقت و نداشتن سرعت در تهاجم باک و ابایی ندارند زیرا می‌دانند گشایش‌های کارشان و طریق و روش گلزنی آنها از راه‌های دیگری حاصل می‌آید.

یافتن بهترین راه‌ها در دبی

کارلوس کی‌روش و شاگردانش می‌توانند روز ۱۹ آبان در دبی روش‌های مبارزه‌جویی با سوریه را طی نبرد با عراق پیدا و لمس و آن را به کرات مرور کنند و سپس در تمرینات شش روز مابین دو دیدار فوق، آن را به دفعات بررسی و شرایط موجود را مرور و بهترین طریقه رویارویی را برای خود ترسیم کنند و با برنامه‌ای مدون و دقیق و با علم به آنچه در مالزی انتظارشان را می‌کشد دیدار ۲۵ آبان‌ماه برابر سوریه را آغاز کنند. حسن دوم عراقی‌ها این است که ما یک تیم راکد و کم‌تحرک و بی‌انگیزه را برای این دیدار تدارکاتی روبه‌روی خود نخواهیم دید زیرا آنها هم مثل ما در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا حاضرند ولی در گروه دوم قاره جای دارند و در این دسته نتایج خوبی نگرفته با تحمل ۳ باخت در ۴ مسابقه خود به رده ماقبل آخر جدول سقوط کرده‌اند و برای دیدار بعدی‌شان که مثل ما ۲۵ آبان خواهد بود، تدارک می‌بینند و در نتیجه بیشترین انگیزه را برای درخشش برابر ما دارند و می‌خواهند سنگ بنای خود را از نو تقویت کنند تا شاید در گروهی که رقابت با ژاپن و استرالیا و عربستان احیا شده بسیار سخت می‌نماید، راهی برای اوجگیری نسبی بیابند و با کسب نتایجی بهتر در شش دیدار باقی‌مانده، لااقل به مرحله پلی‌آف راه یابند و بخت‌های راهیابی خود به مرحله نهایی جام جهانی بیست و یکم را در آنجا جست‌وجو کنند. به تعبیری کامل‌تر عراقی روبه‌روی ما می‌ایستد که تمامی توش و توان و نفرات شاخص خود را در اختیار خواهد داشت و همه مهارت‌هایش را بروز خواهد داد تا فرم لرزان یکی دو ماه اخیرش را بهبود بخشد و در همین ارتباط از سه روز پیش ۳۰ بازیکن را به اردو فراخوانده است.

در انتظار تکلیف نهایی

این توضیح را هم بیفزاییم که طبق اعلام اولیه تایلندی‌ها تمام مسابقات بین‌‌المللی ورزشی این کشور تا اطلاع ثانوی لغو شده بود اما دیروز یک مقام ارشد سیاسی تایلند تصریح کرد منعی در راه برگزاری مسابقات از قبل تعیین شده وجود ندارد و با این اوصاف باید منتظر اعلام صریح ماجرا از سوی فدراسیون‌های فوتبال ایران و تایلند ماند تا مشخص شود آیا دیدار مقرر شده بین آنان سر می‌گیرد یا خیر. در حالت دوم دیدار با عراقی‌ها در دبی محقق خواهد شد. چیزی که برای تیم ملی اوج گرفته ما بهره‌های فنی فراوانی خواهد داشت و شاگردان کی‌روش را براساس توضیحاتی که پیش‌تر آوردیم، بیش از پیش مهیای رویارویی با سوری‌ها خواهد کرد. شاید هم سرمربی پرتغالی ما بدش نیاید در راه کسب مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ با عراق هم تسویه حساب و حذف‌کننده او و شاگردانش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ را مغلوب و آن واقعه را تلافی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج