adexo3
۴۰۸۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پایان سرپرستی طاهری یا ابقا تا ۹ ماه دیگر

سه سال قبل وقتی محمود گودرزی به‌عنوان گزینه چهارم دولت از مجلس رای اعتماد گرفت و به ساختمان وزارتخانه در خیابان سئول رسید، علی اکبر طاهری که بیش از بیست سال در شرکت‌های خودروسازی، فلزی و لاستیک سازی فعالیت گسترده‌ای داشت سر از ورزش در آورد.

ایران ورزشی: سه سال قبل وقتی محمود گودرزی به‌عنوان گزینه چهارم دولت از مجلس رای اعتماد گرفت و به ساختمان وزارتخانه در خیابان سئول رسید، علی اکبر طاهری که بیش از بیست سال در شرکت‌های خودروسازی، فلزی و لاستیک سازی فعالیت گسترده‌ای داشت سر از ورزش در آورد. پیش از این طاهری تنها در مقطعی سه ساله طی سال‌های ۷۹ تا ۸۲ تنها یک پست نسبتا تشریفاتی در ورزش داشت و بر هیات مدیره موسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو ریاست می‌کرد. از این جهت می‌گوییم نسبتا تشریفاتی که همزمان با این پست طاهری در هیات مدیره دو شرکت لاستیک سازی بارز و گسترش ایران خودرو عضویت داشت و مساله ورزش در اولویت امور اجرایی‌اش نبود.

10 سال بعد از آن پست نیم‌بند ورزشی و به خاطر حضور محمود گودرزی در راس وزارت ورزش علی اکبر طاهری به‌عنوان رییس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان منصوب و البته سال بعد از آن عضوی از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شد. وی همچنین از همان بدو دوران مدیریتی وزارتخانه جدید به‌عنوان مشاور اقتصادی وزیر پست گرفت تا در سه جبهه کنار وزیر باشد.

طاهری اواخر خردادماه سال گذشته به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس حکم گرفت و تا امروز که 16 ماه از حضورش در این باشگاه می‌گذرد همچنان سرپرست باقی مانده است. طی این مدت او حضوری چند ماهه و توامان در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان داشت و با استعفا از آن سمت برای تصدی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس خیز برداشت که این اتفاق رخ نداد. طی این مدت چند باری مدت سرپرستی او تمدید شد و ارتباط خوب طاهری با نفر اول وزارتخانه باعث شده بود تمام بحث‌های مربوط به بازنشستگی و خروج اجباری از سمت‌های دولتی تحت تاثیر این ارتباط خوب گم شده و طاهری به هر نحو ممکن به کارش ادامه دهد.

چندی قبل که بحث بازنشستگی طاهری به میان آمد او با پیش کشیدن این نکته که می‌شود استثناهایی هم قایل شد و بحث جانبازی یا حضور در جبهه از این استثناهاست، به کارش ادامه داد. بعد ازآن و در میانه مهرماه وقتی موضوع پایان دوره حضور بازنشستگان در مناصب دولتی پررنگ شد و رسانه‌ها به آن پرداختند طاهری با خیال راحت و دلگرمی به پشتوانه‌هایش در وزارتخانه، گفت خودش نمی‌خواهد مدیرعامل شود !

در تمام این روزها سرپرست باشگاه پرسپولیس به کارش ادامه می‌داد و حتی با تغییر اساسنامه باشگاه درصدد این بود که موارد اجرایی از قبیل عزل و نصب‌ها را از دایره اختیارات هیات مدیره خارج و در دست خود بگیرد که با وجود همراهی تمام و کمال هیات مدیره طی ماه‌های اخیر مشکلی در این خصوص نداشت.

خیال راحت طاهری اما از عصر روز ۲۷ مهر ماه ناراحت شد و درست در روزی که ۱۶ ماهگی سرپرستی‌اش در باشگاه به پایان رسیده بود وزیر استعفا داد تا پایه‌های صندلی طاهری در باشگاه پرسپولیس لرزان شود.

از عصر روز سه‌شنبه که بحث استعفای گودرزی جدی شد موضوع تغییرات در راس مدیریت باشگاه پرسپولیس هم در رسانه‌ها پررنگ شده و گمانه‌های متعددی در این خصوص مطرح می‌شود. هر چند برخی سایت‌های نزدیک به مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس خبر از اطمینان خاطر مسوولان به طاهری داده‌اند و نوشته‌اند طاهری و همکارانش تا 9 ماه آینده در راس کار باقی خواهد ماند اما گمانه‌های قوی‌تر حکایت از اعمال تغییرات طی یک ماه آینده دارد.

هر چند همه چیز به تصمیم جدید سرپرست یا وزیر جدید بستگی خواهد داشت اما برخی معتقدند پرسپولیس در حال حاضر به ثبات رسیده و نیازی به اعمال تغییرات در باشگاه نیست.
برخی دیگر نیز اعتقاد دارند سیستم مدیریتی فعلی در امور اقتصادی ناکارآمد بوده و ضمن تثبیت شرایط تیم پرسپولیس باید فردی در راس باشگاه باشد که امور اقتصادی را سامان دهد. برخی نیز به خاطر مسائل مبهمی که در دوره مدیریت فعلی باشگاه ایجاد شده، از قبیل خریدهای خارجی و عقد قراردادهای دوساله و سنگین با بازیکنان بی کیفیت، ابهام در مبلغ قرارداد برخی بازیکنان داخلی، مسائل مربوط به همکاری با برخی حامیان مالی و ... می‌گویند تغییرات در راس باشگاه پرسپولیس نه تنها به ضرر تیم برانکو نخواهد شد بلکه شرایط را بهتر می‌کند.

به هر حال تا زمانی که اولین اظهارنظر رسمی سرپرست جدید وزارتخانه را در خصوص باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نشنویم در این باره نمی‌توان چیزی را با قاطعیت اعلام کرد ضمن اینکه از عصر شنبه گرشاسبی و طاهری که به وزیر بسیار نزدیک بودند سکوت اختیار کرده و خودشان هم مثل بقیه منتظر رقم خوردن اتفاقات آینده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باتوجه به شرایط خولی که پرسپولیس داره وزیر سرش درد نمیکنه طاهرز تعویض کنه مگه اینکه استقلالی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج