اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۱۶۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یک راهکار مشترک برای سرخابی‌ها

تا پایان هفته نهم لیگ برتر یک دغدغه مشترک است که هم سرمربی موفق این روزهای پرسپولیس و هم سرمربی تازه از بحران رها شده استقلال را درگیر کرده و آن مشکل و حاشیه در پست دفاع کناری تیم‌های‌شان است.

وطن امروز: تا پایان هفته نهم لیگ برتر یک دغدغه مشترک است که هم سرمربی موفق این روزهای پرسپولیس و هم سرمربی تازه از بحران رها شده استقلال را درگیر کرده و آن مشکل و حاشیه در پست دفاع کناری تیم‌های‌شان است.
اینک برانکو و منصوریان این فرصت را دارند تا با جابه‌جایی، تیم‌شان را متحول کنند.
مدافعان کناری در فوتبال مدرن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و با توجه به سیستم‌ اغلب تیم‌ها که مبتنی بر ۴ دفاع است، این مدافعان وظیفه دارند هم در فاز دفاعی و هم در فاز تهاجمی به تیم‌های‌شان کمک کنند. در فوتبال روز دنیا هم حضور مدافعان کناری خوب یک غنیمت بسیار باارزش محسوب می‌شود، چنانکه مثلا تیمی مانند بارسلونا در پی از دست دادن دنی آلوز در تابستان گذشته، در جناح راست هنوز هم با مشکلات محسوسی مواجه است. البته در حال حاضر مشکل پرسپولیس به نداشتن دفاع راست بازنمی‌گردد، بلکه مشکل‌شان داشتن ۲ دفاع راست آماده است که باعث شده حاشیه‌ها در این تیم افزایش یابد و نیمکت‌نشینی مداوم رامین رضاییان و قرار گرفتن ماهینی در ترکیب اصلی سبب بروز اختلافات و جو سنگین در هفته‌های اخیر در باشگاه پرسپولیس شده است.
در طرف دیگر، منصوریان اما با مشکل نداشتن بازیکن خوب در جناح چپ خط دفاعی تیمش مواجه است. در دفاع راست وریا به بازیکن اصلی ترکیب آبی‌پوشان تبدیل شده اما در پست دفاع چپ نبود یک بازیکن شاخص در ترکیب استقلال کاملا محسوس است و استفاده‌های چرخشی منصوریان از بازیکن‌های مختلف در این پست هم بیشتر حکایت از دودلی و دست زدن به آزمون و خطا از سوی منصوریان بوده است. حال برانکو و منصوریان برای غلبه بر مشکل فعلی می‌توانند یک راهکار مشترک در پیش گیرند و آن هم استفاده از یک دفاع راست در سمت چپ خط دفاعی است. در پرسپولیس برانکو که هفته قبل بالاخره به رضاییان فرصت بازی داد، می‌تواند از این بازیکن در جناح چپ خط دفاعی تیمش استفاده کند و البته اگرچه این مساله شاید از قابلیت‌های رضاییان بکاهد اما به مرور زمان این بازیکن احتمالا بتواند به یک مهره موثر در جناح چپ سرخپوشان بدل شود و تیم پرسپولیس را باز هم پرقدرت‌تر کند. در طرف دیگر هم منصوریان این امکان را دارد که یک تجربه جدید را آزمایش کرده و از خسرو حیدری که این روزها به خط میانی منتقل شده به عنوان دفاع کناری چپ بهره بگیرد.
خسرو اگرچه سال‌ها در دفاع راست عملکرد بسیار خوبی داشت اما قابلیت‌های او در فاز دفاعی و تهاجمی می‌تواند در سمت چپ خط دفاعی هم به کمک استقلال بیاید و اگرچه احتمالا بازدهی او در دفاع چپ کمتر از دفاع راست است اما می‌تواند در حال حاضر مشکل نبود دفاع چپ خوب در استقلال را حداقل به طور موقت رفع کند. این مساله باعث می‌شود ترافیک در خط میانی استقلال هم کمتر شود و بازیکنانی مانند بختیار رحمانی از اینکه فرصت بازی به آنها نمی‌رسد، معترض نشوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج