۴۱۲۳۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دغدغه‌های روسیه تا جام‌جهانی

حدود یک‌سال پیش بود که رئیس سابق لابراتوار کنترل دوپینگ مسکو در گفت‌وگو با نشریه نیویورک تایمز مدعی شد در ورزش کشورش دوپینگ گسترده و سیستماتیک وجود دارد.

روزنامه شهروند: حدود یک‌سال پیش بود که رئیس سابق لابراتوار کنترل دوپینگ مسکو در گفت‌وگو با نشریه نیویورک تایمز مدعی شد در ورزش کشورش دوپینگ گسترده و سیستماتیک وجود دارد. چند هفته بعد، بررسی دقیق پرونده‌های فدراسیون دو و میدانی روسیه این کشور را وارد بحران جدی کرد. حدود یک‌ماه بعد فدراسیون دو و میدانی، روس‌ها را از حضور در المپیک محروم کرد و پس از آن هم سایر فدراسیون‌ها دست به کار شدند. اتفاق عجیبی رخ داده بود؛ بسیاری از ورزشکاران روسی از حضور در المپیک محروم شدند تا شرایط برای این کشور بحرانی‌تر شود.

ماجرا از کجا شروع شد؟

پس از آن‌که دکتر گریگور روچنکو به‌عنوان مدیر لابراتوار شهر مسکو انتخاب شد، مسئولیت بهبود عملکرد ورزشکاران روسیه از لحاظ نتیجه آزمایشات دوپینگ را هم برعهده گرفت. او در ابتدا اقدام به تولید نوعی کوکتل استروئید کرد ماده‌ای که سبب شد امکان تشخیص نمونه‌های دوپینگی وجود نداشته باشد. این کوکتل که حاوی موادی مثل تورینابول، اوکساندرولون و متاسترون بود، ابتدا در مشروبات الکلی حل و درنهایت توسط ورزشکار مصرف شد. نتیجه هم مشخص بود؛ ورزشکاران روسیه بدون آن‌که لو بروند، دوپینگ می‌کردند.روسیه برای آن‌که نشان بدهد به این ماجرا اعتراض دارد، المپیک داخلی را برگزار کرد، المپیکی که جایزه‌هایش به اندازه المپیک واقعی ارزش مادی داشت اما ارزش مدال المپیک قطعا بالاتر از این مبالغ بود. به هر ترتیب روسیه تلاش کرد تا با این دست اقدامات، رسوایی ناشی از محرومیت را فراموش کند.

جان ما در خطر است

دو روز پیش بود که استپانوا دونده دوی ٨٠٠ متر روسی گفت بعد از تلاش‌های صورت گرفته برای هک کردن سوابقش در سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، جان خود و همسرش را درمعرض خطر می‌داند. پس از آن هم IOC در خبری رسما اعلام کرد از این زوج ورزشکار حمایت خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد مشکلی برای‌ این دو نفر به وجود بیاید. یک روز بعد هم کمیته‌ بین‌المللی المپیک از مسئولان روسیه خواست تا جزییات مربوط به فعالیت‌های ضد دوپینگ خود در پنج‌سال گذشته را ارایه دهند.

به دنبال آرامش

حدود یکسال و نیم مانده تا آغاز جام‌جهانی روسیه و این کشور کماکان درگیر مسائلی مانند دوپینگ است. بسیاری نگران هستند که روسیه به‌دلیل مشکلات داخلی نتواند این مسابقات را با کیفیت مناسب برگزار کند هرچند که روس‌ها همواره اخباری را مبنی بر تجهیز ورزشگاه‌های‌شان منتشر می‌کند و نشان داده که توانایی مدیریت شرایط را دارد. باید دید درنهایت این حاشیه‌ها روی کیفیت برگزاری جام‌جهانی تاثیرگذار است یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج