اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۵۴۱۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

استقلالی که می‌بینیم استقلالی که می‌خواهیم

برد خفیف و سخت استقلال مقابل مس کرمان بار دیگر این ادعا را ثابت می‌کند که تیم کنونی صلابت و استحکام لازم را ندارد و فاقد هماهنگی کافی است.

ایران ورزشی: برد خفیف و سخت استقلال مقابل مس کرمان بار دیگر این ادعا را ثابت می‌کند که تیم کنونی صلابت و استحکام لازم را ندارد و فاقد هماهنگی کافی است. گرچه استقلال در ۳ بازی پی در پی لیگ طعم شیرین پیروزی را چشید و اندکی وضعیت اسفبار خود را سر و سامان داد و به میانه‌های جدول رسید که تمجید هم شد اما به لحاظ کیفی هیچ یک از این بازی‌ها منهای نیمه دوم بازی با سایپا دلچسب نبود و استقلال از هماهنگی کافی بهره نمی‌برد.
استقلالی که منصوریان پدید آورده درست در همان مسیر پرفراز و نشیبی قرار دارد که در سال‌های گذشته تجربه کردیم؛ آنچه امیر قلعه‌نویی در فصل سیزدهم و چهاردهم رقم زد و آنچه مظلومی خالقش بود. یعنی تیمی که چندان نمی‌توان روی موفقیتش حساب کرد جز آنکه در ماه‌های باقی مانده به هارمونی مطلوب برسد و بار دیگر بتواند آنچه در نیمه دوم بازی با سایپا - که بی‌گمان بهترین نمایش از ابتدای لیگ بود - را تکرار کند.
آری برای دیدن استقلالی ایده‌آل نیاز به تکرار همان وضعیتی است که در نیمه دوم بازی با سایپا دیدیم و تیم منصوریان نمره قبولی نمی‌گیرد مگر با ارائه نمایشی مطلوب‌تر. عصر دیروز هرگز انتظار نمی‌رفت که استقلال برای باز کردن دروازه تیمی که از لیگ یک آمده بود ۱۱۳ دقیقه معطل بماند. گرچه ماهیت جام حذفی ایجاب می‌کند که تیم‌های کوچک را هم بزرگ و محترم بشماریم؛ همانطور که دیدیم پرسپولیس نیز در مواجهه با قشقایی تیرش به سنگ خورد و از این جام کنار رفت اما به واقع وقتی به این پرسش فکر می‌کنیم که استقلال عصر دیروز چند موقعیت گل ایجاد کرد به پاسخ امیدوارکننده‌ای نمی‌رسیم.
استقلال دیروز در طول ۹۰ دقیقه هیچ موقعیت مناسبی را ایجاد نکرد و اگر خلاقیت محسن کریمی با اشتباه مدافعان میانی مس کرمان توأمان نمی‌شد چه بسا گلی هم شکل نمی‌گرفت و تیم منصوریان به چالش پنالتی‌ها می‌رفت که آنجا نیز هر احتمالی وجود داشت و هرگز نمی‌شد با قطعیت گفت که استقلال از مس عبور می‌کند و یک مرحله دیگر در این جام پیش می‌رود.
استقلال البته در فصل جاری رو به جوان‌ها آورده که این تصمیم شجاعانه‌ای است اما باید توجه داشت که تماشاگران و رسانه‌ها فرصت آنچنانی به استقلالی نخواهند داد که از فصل دوازدهم تا فصل پانزدهم هیچ جامی را صاحب نشده است. شاید هم این از بدشانسی‌های علیرضا منصوریان باشد که وارث تیمی شده که ۳ فصل ناکامی مطلق در رسیدن به جام را تجربه می‌کند اما هر قدر هم که او میان استقلالی‌ها محبوب باشد چنانچه دراین فصل به جامی نرسد ادامه حیاتش در سال‌های آتی دشوار و دشوارتر خواهد شد.

به همین جهت است که از او انتظار می‌رود تفکر تازه‌ای را در تیمش غالب کند و به مجموعه بازیکنانی که در اختیار دارد بفهماند کجا و با چه اهدافی فوتبال بازی می‌کنند و انتظارها چیست. استقلال به گواه تصویر دارای اشکال‌هایی درشیوه بازی است و نوعی سردرگمی تاکتیکی و بی‌انگیزگی در میان بازیکنان مشاهده می‌شود که این نقیصه باید در تعطیلات پیش رو از پیکره استقلال برداشته شود و تیمی استوارتر راهی ادامه رقابت‌ها شود. استقلال منصوریان که در هفته‌های اخیر لیگ نشان داد هنر امتیاز گرفتن را تا حدودی بلد است و حتی آنقدر استعداد دارد که با وجود عدم نتیجه‌گیری در بازی‌های آغازین لیگ مقابل پرسپولیس که بی‌گمان بهترین تیم کنونی فوتبال ایران محسوب می‌شود، امتیاز به دست می‌آورد حتما می‌تواند با کمی تغییرات وضعیت فنی بهتری را هم ارائه دهد و به تیمی بدل نشود که فوتبالی کسالت بار را مقابل تیمی از لیگ یک به اجرا بگذارد و در لیگ هم به لحاظ فنی پر فراز و نشیب باشد. منصوریان نیز باید با واقعیت‌های ملموس تیمش کنار بیاید و در برابر انتقادها جبهه نگیرد. دیروز پس از نشست خبری از او درباره چرایی نمایش سست بازیکنان پرسیده شده است که او دفاع غیرمنتظره‌ای از نمایش شاگردانش داشته است. بی‌شک اگر منصوریان این واقعیت‌ها را نبیند و بیش از این حامی بازیکنان باشد و سیاست مدارا پیشه کند در استقلال هیچ گاه موفق نخواهد شد. منصوریان خود باید نفر اول منتقدان باشد و تعارف را با بازیکنان تیمش کنار بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منصوريان ميگفت به خاطر بازي ما نصف ورزشگاه پرشده در صورتي كه ده هزارنفر اعلام شد..كلاتو توهم بنده خدا

    • salar

      درسته مس کرمان دسته یک حضور داره اما بازیکناش ،کادرفنیش، و باشگاهش چیزی از تیمهای لیگ برتری کم داشت؟ به نظرم از خیلی تیمها عالی بودن درکار پرسینک و دفاعی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج