۴۱۵۹۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دعوا بر سر نمادهای سیاسی در فیفا بالا گرفت

جنگ جهانی اول یا «جنگ بزرگ» از ناگوار‌ترین اتفاقات تاریخ بشری و سر آغاز جنگ‌های مدرن در جهان محسوب می‌شود.

روزنامه شهروند: جنگ جهانی اول یا «جنگ بزرگ» از ناگوار‌ترین اتفاقات تاریخ بشری و سر آغاز جنگ‌های مدرن در جهان محسوب می‌شود. جنگی که ٤‌سال به‌طول انجامید و ١٠‌میلیون کشته، ٢٠‌میلیون زخمی و ٨‌میلیون اسیر و مفقودالاثر به جا گذاشت. سال‌ها بعد برای یادبود از قربانیان آن جنگ خونین، ١١ نوامبر به نام Remembrance Day، یا روز یادبود نامیده شد. در این روز، کشورهایی که درگیر این جنگ بوده‌اند یاد کشته‌شدگان کشورشان را گرامی می‌دارند. نماد این روز گل خشخاش (Poppy) است، گلی که در جبهه غرب جنگ جهانی اول، در دشت‌های فرانسه و بلژیک، می‌روییده است.
دعوا بر سر نمادهای سیاسی در فیفا بالا گرفت
خشخاش قرمز ممنوع!

جمعه هفته آینده دیدار حساس انگلیس و اسکاتلند برگزار خواهد شد و بازیکنان دو تیم به رسم قدیم، دوست دارند از نماد گل خشخاش قرمز روی پیراهن‌های‌شان استفاده کنند اما فیفا که فوتبال را ورزش صلح و دوستی می‌نامد مانع از این کار شده تا تنش‌های بیشتری به وجود نیاید. در حکمی که فیفا به فدراسیون انگلیس ارسال کرده، استفاده از این لوگو بر روی پیراهن و کفش را ممنوع اعلام کرد. بعد از اعلام فیفا، فدراسیون دو کشور درصدد هستند که با مذاکره این مشکل را حل کنند. عده‌ای پیشنهاد دادند که اگر بازیکنان این لوگو را بدون اجازه از فیفا بچسبانند اتفاقی رخ نمی‌دهد. گروهی دیگر بازوبند را راه‌حل این موضوع دانستند و به بازیکنان پیشنهاد کرده‌اند از یک بازوبند مشکی به همراه گل خشخاش سرخ استفاده کنند. حال باید دید مجادله فیفا و فدراسیون‌های انگلیس و اسکاتلند به کجا خواهد انجامید. نکته جالب این‌که در‌سال ٢٠١١ دیدار دوستانه انگلیس و اسپانیا اجازه استفاده از آرم گل قرمز خشخاش از طرف فیفا داده شد و بازیکنان سه‌شیرها از آن روی کفش‌ و پیراهن‌شان

استفاده کردند.
خودتان را کنترل کنید
نیک فراری تهیه‌کننده یکی از معتبرترین برنامه‌های رادیویی لندن درباره حکم فیفا مبنی بر عدم استفاده از نماد خشخاش قرمز گفت: فیفا درست می‌گوید، یادبود قربانیان یک جنگ سیاسی نباید وارد بازی‌ فوتبال شود، این هشدار را از طرف من بشنوید، فیفا نیازی به مردان سیاست ندارد و وارد این بازی‌ها نخواهد شد، بهتر است شما هم خودتان را کنترل کرده و با فیفا همکاری کنید.
تصمیم نهایی

فیفا در احکامی به فدراسیون انگلیس و اسکاتلند اعلام کرده که هرگونه استفاده از نماد «خشخاش قرمز» در دیدار روز جمعه، جریمه‌های سختی را از قبیل محرومیت و جریمه نقدی در پی خواهد داشت، باید دید فدراسیون این دو کشور تحت‌تأثیر رسانه‌ها برای استفاده از این نماد قرار می‌گیرند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج