adexo3
۴۲۲۱۶۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ابطحی: پاس گلم مقابل سوری‌ها برایم لذتبخش بود

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران گفت: معمولاً هر زمانی که تیم ملی ایران حریفش را دست‌ِکم می‌گیرد، با مشکل مواجه می‌شود.

خبرگزاری فارس: سیدمهدی ابطحی در مورد دیدار ایران و سوریه اظهار داشت: در فوتبال هیچ‌گاه نمی‌توان اگر اختلاف فنی بین دو تیم خیلی ناچیز باشد، تیم مقابل که از لحاظ فنی برتر است خودش را از پیش برنده بداند. یک زمان اختلاف زیاد است مثل دیدار ایران و گینه که اگر باران نمی‌بارید، ما حتی گل‌های بیشتری هم می‌زدیم، اما در مقابل سوریه اختلاف فنی زیادی وجود ندارد و به همین دلیل هم این احتمال وجود دارد که نتیجه لازم را نگیریم.

وی ادامه داد: معمولاً هر زمانی که تیم ملی حریفش را دست‌ِکم می‌گیرد با مشکل مواجه می‌شود. مثل بازی با لبنان که بقدری فارغ‌البال رفتیم که پس از آن کی‌روش گفت اشتباهاتی را مرتکب شدیم که دیگر تکرار نخواهیم کرد و قضیه را باز نکرد. شاید منظور کی‌روش دست‌ِکم گرفتن حریف بود و از سوی دیگر در ایران، بازیکنان به آن‌صورت زندگی ورزشی حرفه‌ای ندارند و یکسری اصول را رعایت نمی‌کنند که در این بین اگر دو بازیکن هم روی روال نباشند، به‌طور حتم نتیجه نخواهیم گرفت.

ابطحی گفت: تیم‌هایی مثل سوریه انگیزه زیادی دارند و انگیزه در فوتبال بسیار مهم است و این می‌تواند یک هشدار برای تیم ملی فوتبال ایران باشد.

این کارشناس فوتبال ایران در مورد دلایل موفقیت‌ کی‌روش گفت: ما بازیکنانی در لیگ داریم که حتی از لحاظ فنی از آنهایی که به تیم ملی دعوت می‌شوند، بهتر هم هستند. با این حال این دسته از بازیکنان هیچ‌گاه توسط کی‌روش برای تیم ملی انتخاب نمی‌شوند، این درحالی است که مهمترین اصل مربیگری انتخاب درست بازیکنان است و این موضوع ۸۰ درصد کارها را پیش می‌برد.

وی افزود: کی‌روش بازیکنانی را انتخاب می‌کند که حاشیه نداشته باشند و هر کسی که در این سال‌ها یک مقدار حاشیه داشته را به یک طریقی کنار گذاشته است. الان بازیکنان با تفکر مربی بازی می‌کنند و این موضوع به فوتبال ملی ارتقا بخشیده است. به‌خوبی به یاد داریم در دوره‌های مختلف بازیکنانی که اتفاقاً سطح فنی بالایی هم داشتند در مواردی در اردوی تیم ملی رفتارهایی را از خود بروز دادند که روی عملکرد تیم ملی تأثیرگذار بوده، اما کی‌روش بازیکنانی را انتخاب می‌کند که مثل سرباز در خدمت تیم ملی هستند.

ابطحی گفت: امروز دژاگه یا قوچان‌نژاد و حتی طارمی در مواقع لازم به بهترین شکلی دفاع می‌کنند، اما قبلاً این اتفاق نمی‌افتاد و بازیکن کار خودش را می‌کرد. در اوایل کار کی‌روش، یک بازیکن توسط او دعوت شد و عملکردش عالی بود،‌ اما کی‌روش به خاطر مسائل حاشیه‌ای او را خط زد.

وی در مورد اینکه چرا با این تفاسیر تیموریان از تیم ملی خط خورد، گفت: کی‌روش یک زمانی از نکونام هم تحت هر شرایطی دفاع می‌کرد و پای او ایستاد و جوابش را هم گرفت. در این مورد حتی پای تیموریان هم ایستاد. به یاد دارم آن زمانی که آندو در استقلال بازی‌های خوبی نمی‌کرد اما به تیم ملی دعوت می‌شد. الان هم تشخیص داده فرد بهتری از آندو وجود دارد که می‌تواند به تیم ملی کمک کند و صد درصد خودش این موضوع را با تیموریان حل خواهد کرد، اما اگر تیموریان رفتاری غیرحرفه‌ای می‌کرد به تیم ملی خدشه وارد کرده و کی‌روش هم رفتار دیگری می‌کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: بنابراین کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و موفقیت‌های تیم ملی در انتخاب‌های او نهفته است که توانسته با انتخاب‌های درست موفق باشد.

ابطحی در مورد دیدار با سوریه گفت: من خودم در دو بازی رفت و برگشت مقدماتی جام جهانی مقابل این تیم بازی کردم و آنها برای نشان دادن خودشان همدل می‌شوند. در سوریه شرایط خاصی حاکم است و بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند با تمام وجود کار می‌کنند. آنها از لحاظ مالی در مضیقه هستند و نهایت بهره‌برداری را از اردوها می‌کنند. سوریه با تمام وجود می‌آید و تیم خطرناکی است، اما کی‌روش هم با استراتژی و برنامه به سراغ این تیم می‌رود و به‌طور حتم می‌توان از حالا یک بازی جذاب را پیش‌بینی کرد.

وی درمورد اینکه چه خاطره‌ای از بازی با این تیم دارد، گفت: ما در آن سال سوریه را شکست دادیم و چون گل برتری که توسط درخشان به ثمر رسید، روی ارسال من از نقطه کرنر بود شیرینی خاصی برایم داشت و بسیار لذت برد. بعد از بازی مهاجرانی به رختکن ما آمد و هدیه‌ای را اهدا کرده و خیلی از من تعریف کرد که این موضوع تأثیر زیادی بر من گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اربا سلیمی

      فقط کی روش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج