اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۰۷۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

معروف‌ترین بازنشسته‌های فوتبال را بشناسید

بازنشسته‌های فوتبال؛ کلید واژه‌ای که این روزها حسابی رئیس فدراسیون را درگیر خود کرده و او به دنبال راهکاری برای حل این مشکل است.

روزنامه شهروند: بازنشسته‌های فوتبال؛ کلید واژه‌ای که این روزها حسابی رئیس فدراسیون را درگیر خود کرده و او به دنبال راهکاری برای حل این مشکل است. در ابتدای کار تاج ٤٢ نفر از کارمندان فدراسیون به‌عنوان بازنشسته‌ها معرفی شدند و ٣٧ نفر از آنها کنار رفتند اما رئیس فدراسیون روی ماندن ٥ نفر اصرار زیادی دارد و تا الان هم در این امر موفق بوده است. جدا از این ٥ نفر سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز دچار چنین مشکلی شده و آینده کاری‌اش به خطر افتاده است.

غلامرضا بهروان

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در سال‌های اخیر دایما درگیر بحث بازنشستگی بوده و همواره در ظاهر خود را تابع قانون نشان داده است. بهروان که در ابتدای دوره دوم ریاست کفاشیان در فدراسیون، به‌عنوان نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ فعالیت می‌کرد، بعد از مدتی به دلیل همین بحث بازنشستگی جای خود را به تاج داد و از آن به بعد هم به‌عنوان رئیس کمیته مسابقات و یکی از افراد تاثیرگذار در سازمان لیگ فعالیت می‌کند. بهروان که سابقه زیادی در فدراسیون فوتبال دارد، همواره رابطه خوبی با رسانه‌ها داشته و پاسخگوی موارد مختلف درباره مسابقات لیگ برتر و حتی دسته‌های پایین‌تر بوده است. باید دید که او تا چه زمانی می‌تواند به کار خود در سازمان لیگ ادامه دهد.

علی‌اکبر طاهری

مدت‌هاست شایعه بازنشستگی سرپرست باشگاه پرسپولیس که با وجود گذشت نزدیک به ٢‌سال هنوز هم به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب نشده، به گوش می‌رسد. طاهری مدتی قبل در مصاحبه‌ای این موضوع را رد کرده اما خیلی‌ها معتقدند دلیل اصلی عدم انتصاب او به‌عنوان مدیرعامل همین بحث بازنشستگی است. سرپرست باشگاه پرسپولیس در چند هفته اخیر سعی کرده از مواجهه با خبرنگاران فرار کند و حتی در مصاحبه‌ای که با سایت باشگاه پرسپولیس داشته، پاسخ روشنی به بحث بازنشستگی‌اش نداده است. زمزمه‌های زیادی بعد از تغییر وزیر ورزش بابت تغییرات در باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد که باید دید درنهایت عملی خواهد شد یا خیر.

مصطفی شهبازی

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ که وظیفه کلیدی و حساسی را به دوش می‌کشد، یکی دیگر از نفراتی است که به اعتقاد رئیس فدراسیون در این شرایط پیدا کردن جایگزین برای او سخت خواهد بود. شهبازی که با دقت در فصل نقل‌وانتقالات پیش فصل و نیم فصل در پی اجرای قانون است و بارها هم برایش دردسرهایی ایجاد شده، یکی از افراد مثبت و زحمتکش محسوب می‌شود که دوره بازنشستگی‌اش فرا رسیده است. شهبازی که در فصل نقل‌وانتقالات بارها مجبور شده به دلیل بی‌نظمی مسئولان تیمهای لیگ برتری تا ساعات پایانی شب به ثبت قراردادها بپردازد، به‌عنوان شخصی که در کارش نظم و انضباط را به خوبی رعایت می‌کند، مشهور است و شاید خروجش ضربه بزرگی به این بخش حساس سازمان لیگ بزند.

علی کفاشیان

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که در دوره ریاستش هم بازنشسته محسوب می‌شد، حالا به‌عنوان نایب‌رئیس فعالیت می‌کند و طبق دستور سازمان بازرسی نمی‌تواند به کارش ادامه دهد. کفاشیان که نایب‌رئیس AFC هم محسوب می‌شود و برای انتخابات شورای فیفا نیز معرفی شده، یکی از نفراتی است که تاج روی حضور او در فدراسیون حساب باز کرده است. حتی در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز کفاشیان نقش کلیدی در رأی قاطع مجمع به تاج داشت و حالا هم با وجود برخی اختلاف نظرها رئیس فدراسیون روی آقای خوش خنده حساب ویژه‌ای باز کرده است.

عباس خزایی

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال که اولین انتصاب مهدی تاج در دوره ریاستش محسوب می‌شد، جزو لیست بازنشستگان فوتبال محسوب می‌شود. عباس خزایی به‌عنوان خزانه‌دار در دوره ریاست تاج فعالیت کرده و حاشیه‌ای هم در اطرافش وجود نداشته است. خزانه داری که جزو پست‌های کلیدی هر مجموعه به حساب می‌آید، در دوره کفاشیان با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو بود اما تاج سعی کرد در همان گام اول فردی را که مورد اعتماد خودش بود، سر کار بیاورد تا دچار حاشیه‌ای نشود. به دلیل کلیدی بودن پست خزانه‌داری، رئیس فدراسیون اصرار زیادی روی ماندن خزایی در فدراسیون دارد. البته درباره او بیش از سایر بازنشسته ها حرف و حدیث به گوش می رسد و باید دید آبا رئیس فدراسیون موفق خواهد شد خزایی را در فدراسیون حفظ کند یا خیر.

علی کاظمی

به گفته تمام مسئولان فوتبالی، تقویم لیگ را با دقت زیادی می‌نویسد و نقش کلیدی در چینش مسابقات دارد، بعد از عدم رأی اعتماد مجمع فدراسیون فوتبال به محمود اسلامیان به‌عنوان نایب‌رئیس دوم از سوی تاج حکم سرپرستی سازمان لیگ را دریافت کرد. از بدشانسی، او در این مدت هم دچار بیماری شد که کارش به بیمارستان کشید و هم بابت قانون منع بازنشسته‌ها از کار در سازمان‌های دولتی زیر فشار قرار گرفت. همین موضوع باعث شد تا رئیس فدراسیون فوتبال به دوره کوتاه‌مدت سرپرستی کاظمی در سازمان لیگ پایان دهد و این مرد قدیمی فوتبال فعلا در همان سمت دبیری سازمان لیگ باقی بماند.

قانون یا...؟

در ماجرای بازنشسته‌ها چیزی که واضح و روشن است و مسئولان سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن استناد می‌کنند، قانون است. قانون منع بازنشسته‌ها از کار در سازمان‌های دولتی مدت‌هاست ابلاغ شده و حالا دامنه آن به فوتبال رسیده است. با این‌که مسئولان فوتبالی همواره اعتقاد دارند این فدراسیون جزو سازمان‌های دولتی محسوب نمی‌شود و با دستور فیفا هیچ‌کدام از فدراسیون‌های عضو نباید زیر نظر دولت باشند. اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز سازوکار جداگانه‌ای نسبت به سایر فدراسیون‌ها دارد. با این حال مهدی تاج زیر بار برکناری ٣٧ کارمند فدراسیون رفته و فقط روی ماندن ٥ عضو دیگر که در پست‌های کلیدی فعالیت می‌کنند، اصرار دارد. البته این موضوع فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست و بارها در سایر فدراسیون‌ها نیز درباره آن بحث شده است. همان‌طور که سرپرست باشگاه پرسپولیس چند ماهی است با این مشکل برای ادامه کار خود روبه رو است. به‌هرحال به نظر می‌رسد باید آیین‌نامه مشخصی برای استفاده از بازنشسته‌ها در ورزش وضع شده تا شکل کار از حالت سلیقه‌ای بیرون بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج