۴۳۳۸۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هر آن چه که باید از «ال کلاسیکو» بدانید

سرانجام موعد ال کلاسیکو فرا رسید و رئال مادرید در هفته چهاردهم به میهمانی بارسلونا در نیوکمپ خواهد رفت. دیباچه ای از این بازی حاوی کلیه اطلاعاتی است که باید از «ال کلاسیکو» بدانید.

وبسایت نود: سرانجام موعد ال کلاسیکو فرا رسید و رئال مادرید در هفته چهاردهم به میهمانی بارسلونا در نیوکمپ خواهد رفت. دیباچه ای از این بازی حاوی کلیه اطلاعاتی است که باید از «ال کلاسیکو» بدانید.

رکوردهای فردی ال کلاسیکو:

لیونل مسی با ۲۱ گل زده بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو محسوب می شود. از این ۲۱ گل مسی مقابل رئال، ۱۲ گل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو زده شده است. او طی ۵ بازی اخیر مقابل لوس بلانکوس در کلیه رقابت ها، موفق به گلزنی نشده که بدترین رکورد وی در تاریخ ال کلاسیکو محسوب می شود.

لیونل مسی طی ۵ بازی اخیر لالیگا، موفق به گلزنی در ۴ بازی شده است. (۵ گل طی ۵ بازی اخیر لیگ)

بهترین گلزن رئال مادرید در تاریخ ال کلاسیکو، آلفردو دی استفانو است که ۱۸ گل به ثمر رسانده و پس از وی، کریستیانو رونالدو با ۱۶ گل در جمع بهترین گلزنان رئال مادرید به بارسلونا قرار دارد. از ۱۶ گل رونالدو مقابل بارسلونا، ۱۰ گل در ورزشگاه نیوکمپ به ثمر رسیده است. رونالدو طی ۵ بازی اخیر مقابل آبی و اناری ها در لالیگا، در ۴ بازی گلزنی کرده است. (۴ گل)

کریستیانو رونالدو هر ۵ گل اخیر رئال مادرید در لالیگا را به ثمر رسانده است. (شامل یک هت تریک و یک دوگانه یا brace)

۵۷،۱% گل های مسی و ۶۲،۵% گل های رونالدو در ال کلاسیکو در بازی های بیرون خانه زده شده است.

نیمار طی ۶ ال کلاسیکوی اخیر، ۳ گل زده و ۲ پاس گل داده است. کریم بنزما نیز طی ۷ رویارویی اخیر با بارسلونا، ۵ گل زده که فقط یک گل در نیوکمپ به نام وی ثبت شد.

تنها بازیکنی که موفق به ثبت «دو گله یا brace» در لالیگا مقابل کیلور ناواس دروازه بان رئال مادرید شده، لوئیز سوارز مهاجم اروگوئه ای بارسلونا است.

گرت بیل در این بازی به علت مصدومیت حضور نخواهد داشت. او طی ۶ ال کلاسیکوی اخیر فقط یک گل زده است اما یک گل بسیار معروف و تاریخی در فینال کوپا دل ری ۲۰۱۴ در ورزشگاه مستایا

از ۱۶ گل اخیر رئال مادرید در نیوکمپ، ۱۰ گل توسط کریستیانو رونالدو زده شده است.

لوکا مودریچ طی ۱۰ بازی اخیر ال کلاسیکو، در ۵ برد رئال مادرید حضور داشته و فقط یک پاس گل داده است.

لیونل مسی در بین بازیکن های کنونی این دو تیم، بیشترین تعداد پاس گل در ال کلاسیکو را با ۱۳ پاس گل به ثبت رسانده است. کریم بنزما نیز بیشترین تعداد پاس گل در ال کلاسیکو را در بین بازیکن های کنونی رئال مادرید با ۵ پاس گل دارد. از این ۵ پاس گل بنزما، ۳ پاس گل برای رونالدو بوده است.

رکوردهای تاریخی ال کلاسیکو:

بیشترین تعداد بردهای متوالی ال کلاسیکو به بارسلونا با ۶ برد متوالی بین ژانویه ۱۹۴۸ تا ژانویه ۱۹۴۹ تعلق می گیرد. بین ژانویه ۱۹۴۸ تا نوامبر ۱۹۵۴، این دو تیم رکورد ۱۸ بازی متوالی بدون تساوی را ثبت کردند.

یک بار رئال مادرید بین سال های ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۵ طی ۱۴ بازی متوالی در ال کلاسیکو شکست نخورد و بار دیگر بارسلونا طی ۱۳ بازی متوالی بین سال های ۱۹۱۷ تا ۱۹۲۸

بارسلونا بین آوریل ۱۹۷۲ تا فوریه ۱۹۷۴ توانست ۵ کلین شیت پیاپی را مقابل رئال مادرید ثبت نماید.

رئال مادرید بین فوریه ۱۹۵۹ تا سپتامبر ۱۹۶۹ در هر ۲۲ بازی متوالی مقابل بارسلونا موفق به گلزنی شد و بارسلونا به همین مهم طی ۲۱ بازی از ۲۷ آوریل ۲۰۱۰ تاکنون دست یافته است. در صورت گلزنی در این بازی، آبی و اناری ها به رکورد ۲۲ گلزنی پیاپی رئال در سال ۱۹۶۹ می رسند.

بیشترین تعداد حضور در ال کلاسیکو؛ مانوئل سانچیس، فرانسیسکو خنتو، فرناندو هیه رو از رئال مادرید به ترتیب با ۴۳، ۴۲ و ۳۷ بازی- ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، کارلس پویول از بارسلونا به ترتیب با ۴۲، ۳۳ و ۳۲ بازی (لیونل مسی با ۳۲ بازی در ال کلاسیکو، شانس حضور در این جمع را پس از این مسابقه خواهد داشت)

طی سال های اخیر برند شوستر، مایکل لادروپ، میکل سولر، لوئیز فیگو، آلبرت سلادس، رونالدو نازاریو، خاویر ساویولا، گئورگه هاجی، خولن لوپتگی، روبرت پروسینچکی، لوئیز انریکه، آلفونسو پرز مونیوز، دنی گارسیا و ساموئل اتوئو در هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بازی کرده اند. به طور کلی، ۱۷ بازیکن مستقیماً از بارسلونا به رئال و فقط ۳ بازیکن از رئال به بارسلونا منتقل شده اند. در مجموع ۳۱ بازیکن در تاریخ فوتبال، پیراهن هر دو تیم را پوشیدند.

فهرستی از مهم ترین چالش های تاریخ ال کلاسیکو:

درگیری های بین ایالت کاتالونیا به مرکزیت شهر بندری بارسلون با دولت مرکزی اسپانیا مستقر در مادرید، جنگ داخلی اسپانیا در دوران حاکمیت ژنرال فرانکو و تلاش کاتالونیایی ها برای استقلال از اسپانیا، اتفاقات عجیب در دیدار این دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در سال ۱۹۴۳، نقل و انتقال جنجالی آلفردو دی استفانو و لوئیز فیگو به رئال مادرید، رویارویی این دو تیم در فینال جام حذفی اسپانیا موسوم به «فینال بطری ها» که با پرتاب بطری های شیشه ای آب از سوی تماشاگران در سانتیاگو برنابئو همراه بود، چند رویارویی اخیر دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا و فینال های جام حذفی، گلزنی و تشویق رونالدینیو توسط هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و رقابت جذاب بین مسی و رونالدو و جنگ رکوردها بین این دو نابغه فوتبال

نقاط ضعف و قوت دو تیم:

خیلی قوی: گل کردن موقعیت ها و خلق موقعیت از طریق مهارت های فردی (بارسلونا)، گل کردن موقعیت ها، ضد حملات، استفاده از ضربات شروع مجدد، خلق موقعیت از طریق مهارت های فردی، خلق موقعیت گلزنی، دفاع مقابل ضربات شروع مجدد (رئال مادرید)

قوی: حمله از کناره ها، خلق موقعیت های گلزنی، دفاع مقابل ضربات شروع مجدد (بارسلونا) دوئل های هوایی و حمله از کناره ها (رئال مادرید)

ضعیف: دوئل های هوایی، پیشگیری از اشتباه های فردی (بارسلونا) پیشگیری از آفساید، جلوگیری از خلق موقعیت حریف (رئال مادرید)

خیلی ضعیف: پیشگیری از آفساید، جلوگیری از خلق موقعیت حریف (بارسلونا)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج