اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۴۵۵۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

هشدار برای منصوریان و دستیاران

در جریان بازی استقلال و صبای قم همکاران منصوریان هرگز نتوانستند خویشتنداری کنند که نتیجه‌اش درگیری‌های زشتی بود که قطعا تبعاتی را برای استقلال به همراه خواهد داشت.

ایران ورزشی: استقلال و تراکتورسازی جمعه‌ای که از راه خواهد رسید رو در روی هم قرار می‌گیرند. گرچه پنج روز به برگزاری این بازی باقی مانده اما اتفاقات بازی استقلال و صبای قم ایجاب می‌کند که زودتر از حد معمول به استقبال این بازی برویم. در جریان بازی استقلال و صبای قم همکاران منصوریان هرگز نتوانستند خویشتنداری کنند که نتیجه‌اش درگیری‌های زشتی بود که قطعا تبعاتی را برای استقلال به همراه خواهد داشت. شاید منصوریان و رفقایش ساکت الهامی و دیگر عوامل نیمکت‌نشین تیم صبا را در اتفاقات رخ داده مقصر بدانند اما شخصیت تیمی استقلال ایجاب می‌کرد که مربیانش هرگز وارد کارزار حاشیه‌ها نشوند...
به یاد نداریم در تمام دوران لیگ برتر یکی از مربیان استقلال با مربی یا عوامل تیم حریف به درگیری فیزیکی پرداخته باشد.
نه در زمان مربیگری مرحوم منصور پورحیدری و نه در زمان مرحوم ناصر حجازی و پرویز مظلومی نه حتی در زمان مربیگری صمد مرفاوی چنین اتفاقاتی در محدوده فنی استقلال رخ نداده بود و هیچ یک از مربیان فوق نه خود وارد این بازی‌ها می‌شدند و نه به همکاران اجازه چنین خطایی می‌دادند.
در واقع نیمکت‌های سابق استقلال به قدری منظم بود و مربیان خود را مطیع سرمربی خود می‌دانستند که هیچ گاه به مخیله‌شان هم خطور نمی‌کرد ولو در صورت رفتار زشتی از سوی مربی تیم رقیب اینچنین وارد میدان جنگ و درگیری فیزیکی شوند.
دورانی که امیر قلعه‌نویی نیز سکان هدایت استقلال را به عهده داشت به رغم آنکه وی استاد جنگ لفظی بود اما دستیارانش جرات تخطی نداشتند و هرگز به یاد نداریم که امیر و همکارانش با مربیان حریف به درگیری فیزیکی پرداخته باشند.
گلاویز شدن محمد خرمگاه با ساکت الهامی که گفته‌اند مسببی از درون استقلال نداشته در هر حال هرگز جایز نبود و دستیار منصوریان نباید به خود اجازه می‌داد با مربی حریف به آن شکل درگیر شود.
استقلالی‌ها برای توجیه رفتار خود تمام کاسه کوزه‌ها را سر ساکت الهامی شکسته‌اند و مدعی شده‌اند که دستیار مرفاوی باعث شکل‌گیری تمام وقایع است که این عذری بدتر از گناه است. ساکت الهامی را اهالی فوتبال به خوبی می‌شناسند.
قطعا او بی‌اشکال نیست اما سوالی که در این ماجرا بی‌پاسخ مانده این است که چرا این شخص که در گذشته بارها و بارها با استقلال رو‌به‌رو شده بود، به خود اجازه چنین رفتاری را نداده است و همیشه رفتاری معقول داشته ‌اما این بار به سوی نیمکت استقلال یورش می‌برد.
نباید تردید داشت که آن وسط اتفاقاتی رخ داده که مربی صبا را اینگونه برافروخته کرده است.
البته هیچ حمایتی از مربی صبا نیست و کار او نیز به مانند رفتار خرمگاه صددرصد پراشکال است و کمیته انضباطی نیز به ماجرا ورود خواهد کرد اما هیچ عقل سالمی نمی‌پذیرد که شخصی بی‌دلیل به سوی شخص دیگری حمله کند. مساله ما با منصوریان و همکارانش دقیقا در همین نقطه است.
اینکه در زمان اعتراض‌های ساکت الهامی چه اتفاقی رخ داده و چه کسی به محمد خرمگاه گفته است به سوی مربی حریف برود؟ کسی که به محمد خرمگاه فرمان یورش داده آیا نگاهی به عقبه چندین ساله این باشگاه کرده است؟ می‌گویند روی نیمکت استقلال از خرمگاه خواسته با الهامی برخورد کند که اگر این خبرها صحت داشته باشد باید به حال و روز این استقلال تاسف خورد و منتظر روزهای بدتری بود مگر آنکه رویه نیمکت‌نشین‌های استقلال تغییر کند و آنها رفتار تازه‌ای را در پیش بگیرند که قطعا در شرایطی که روزهای کمی به بازی با تراکتورسازی باقی مانده این تغییرات در استقلال الزامی است.
آری مجموعه افرادی که در استقلال فعالیت می‌کنند اعم از مدیر و مربی و بازیکن باید با چشمی باز به سراغ بازی عصر جمعه بروند و عمیقا از رفتارهای تحریک‌آمیز دوری کنند.
فصل پیش در جریان بازی استقلال و تراکتورسازی مهدی رحمتی با امیر قلعه‌نویی به درگیری لفظی پرداخت و اتفاقاتی در جریان آن بازی رخ داد که در نهایت منجر به محرومیت دروازه‌بان استقلال شد.
بازی عصر جمعه نیز به دلیل جایگاه دو تیم از حساسیت بسیاری برخوردار است. استقلال در رتبه پنجم قرار دارد و برای سروسامان دادن به وضعیت خود نیاز مبرم به امتیاز این بازی دارد و از آن سو تراکتوری‌ها نمی‌خواهند همچون بازی با پدیده امتیاز از دست بدهند و قطعا در ورزشگاه آزادی به دنبال امتیاز هستند.
از طرفی کرار جاسم هم رخ در رخ استقلالی‌ها قرار می‌گیرد که رویارویی این بازیکن با آبی‌ها می‌تواند حاشیه‌ساز باشد.
آنچه اما فارغ از نتیجه‌ای که رقم می‌خورد، محیط امنی را برای استقلال خواهد ساخت، دوری از حاشیه‌ها است که این ممکن نمی‌شود مگر با آماده‌سازی ذهنی کافی پیش از این تقابل.
در واقع خود منصوریان و دیگر بزرگترهای استقلال باید در آستانه این بازی بزرگ نشست‌هایی را با دیگر مربیان و حتی بازیکنان برگزار کنند تا از حاشیه‌های تکراری جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      هر چی جلو میریم جای خالی شادروان منصور خان پورحیدری رو بیشتر احساس میکنیم.
      روحش شاد

    • سیاست

      من همیشه اعتقادم این بوده که منصوریان به درد استقلا نمی خورد ایشان جنم مربی گری تیم بزرگی مثل استقلال را ندارد .و در مغز منصوریان حباب زیاد است .و قدرت مدیریت و بزرگی ندارد .حالا هم که دیگه استقلال کلا بزرگ ندارد سرپرست هم تعطیل

    • بدون نام

      خودمنصوريان منشا جنجاله اگه فرداببازه خواهيدديدچه جنجالي خواهدکردوکلي به دلقک بازي لوميخنديم جاسم کرار ومنصوريان چه شودبازي فرداخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج