اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۶۸۴۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جای اندک سرخابی‌ها در میان بهترین‌های فصل

نکته جالب در فهرست تازه منتشر شده موفق‌ترین و ارزشمندترین بازیکنان امسال لیگ برتر فوتبال کشور این است که بازیکنان دو تیم پرطرفدار پایتخت سهم چندانی در فهرست مذکور ندارند

ایران ورزشی: نکته جالب در فهرست تازه منتشر شده موفق‌ترین و ارزشمندترین بازیکنان امسال لیگ برتر فوتبال کشور این است که بازیکنان دو تیم پرطرفدار پایتخت سهم چندانی در فهرست مذکور ندارند و رده‌های نخست و رتبه‌های ارشد به جز یکی، دو مورد به تیم‌های غیرتهرانی رسیده است.
به واقع در میان ۱۶ نفر اول فهرست فقط یک استقلالی (کاوه رضایی) و یک پرسپولیسی (مهدی طارمی) مشاهده می‌شوند و فولاد که فصل جاری را بسیار بد شروع کرد و سپس تا رده ششم جدول بالا آمد دو سهم را با ساسان انصاری و عبدا... ناصری به خود اختصاص داده است.
برای تیم‌های شهرستانی رتبه های ارشد دیگری همچون رده‌های دوم تا چهارم به ثبت رسیده که محمد ایرانپوریان از تراکتورسازی، مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن و رحیم زهیوی از استقلال خوزستان افراد حائز این سمت‌ها هستند و فقط ساسان انصاری با صدرنشین شدن در فهرست، بالای دست آنها نشسته است.
مبنای تنظیم این جدول صدور پاس‌های گل برای یاران و گرفتن ضربات پنالتی و البته گلزنی بوده است و صرفنظر از اینکه آیا این روش کاملی برای برآورد بهترین‌ها هست یا خیر، این مساله خودنمایی می‌کند که پرسپولیس و استقلال سهم لازم را در این امور ندارند و هر گونه که به ساز و کارهای این گزینش نگاه کنیم، تصور سرخابی‌ها در این زمینه‌ها غیرقابل انکار است.
حتی اگر این دفاعیه وجود داشته باشد که استقلال و پرسپولیس بیشتر به کار تیمی بها داده و فروغ‌های فردی را در این ارتباط فدا کرده‌اند، فقر مهارت‌های تهاجمی نزد بازیکنان دو تیم اسباب نگرانی می‌شود بخصوص که امسال هر دو در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر خواهند بود.

مبنا قرار دادن فاکتورهایی که نام بردیم سبب شده بازیکنان دارای قابلیت‌های دفاعی در این فهرست فراموش شوند یا در پایین‌ترین رده‌ها قرار گیرند. نادیده گرفتن سیدجلال حسینی قدرتمندترین عنصر دفاعی پرسپولیس و یکی از بهترین‌های لیگ شانزدهم که به سبب عدم گلزنی‌های پرتعداد وی و صادر نشدن پاس‌های گل از جانب وی است، از معایب آشکار فهرست ارزشمندترین بازیکنان لیگ امسال است و فقط در رده‌های پایین‌تر این لیست به اسامی جابر انصاری از استقلال و وحید امیری از پرسپولیس برخورد می‌کنیم ولی هیچ خبری از اسامی محمد انصاری و حسین ماهینی نیست چون بسیار کم گل زده‌اند و چندان پاس گل هم صادر نکرده‌اند و به این ترتیب تشکیل بهترین خط دفاع فصل که در ۱۲ بازی تنها ۳ گل خورده و در سطح جهان هم کم نظیر جلوه کرده،‌از منظرها دور مانده زیرا در تنظیم لیست غیررسمی بهترین‌ها بیشتر رویکردهای تهاجمی گرامی و ارجح شمرده شده است.
البته این نقصان و وجود ایرادات آشکار در میان عوامل موثر در تنظیم فهرست نیز حضور سرخابی‌ها را در امور تهاجمی در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر توجیه نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا عسکری

      این فهرست مسخره رو کی تنظیم کرده؟

    • بدون نام

      فوتبال سرش نمی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج