اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۷۳۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هفته شانزدهم لیگ دسته یک؛ مرور اجمالی

مثلث شمال، صدر را رها نمی‌کند

دیدارهای لیگ دسته اول در حالی در هفته شانزدهم به پایان رسید که در دو بازی سرنوشت‌ساز ۳ پنالتی تکلیف صدرجدول لیگ را روشن کرده است.

ورزش سه: روزهای پایانی رقابت‌های دسته اول در حالی به پایان می‌رسد که رقبا سخت در حال تلاش برای رسیدن به صدر و حفظ این جایگاه هستند. در بین تیم‌های حاضر در کورس برای قهرمانی و صعود به لیگ‌برتر سپیدرود از ابتدای رقابت‌ها لیگ آزادگان با نتایجی که کسب کرده صدرنشین است.
* صدرنشینی سپیدرود با یک بازی کمتر

یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته مسابقه سپیدرود رشت و گل‌گهر سیرجان بود که این بازی با تک گل سهیل حق‌شناس از روی نقطه پنالتی به پایان رسید. سپیدرود که مانند تیم هم استانی خود از هواداران پرشور بهره می‌برد، بازی خوبی را مقابل شاگردان وینکو به نمایش گذاشت. در آن سوی میدان سیرجانی‌ها که در به ثمر رساندن گل به حریفان برترین تیم میدان هستند نتوانستند از سد حریف گذر کنند تا با پیروزی و کسب 3 امتیاز این بازی تیم دوم جدول باشند. البته سپیدرود در حالی صدرنشین است که یک دیدار معوقه مقابل اکسین دارد.
* برد گروه ملوانی‌های تبعیدی

دیدار خونه به خونه و ملوان در حالی رقم خورد که شاگردان مرزبان توانستند از سد حریف با به ثمر رساندن ۲ پنالتی گذر کنند و در رتبه سوم جدول قرار بگیرند. آنها در هفته یازدهم و در دیدار مقابل نساجی دیگر نتوانستند بردی داشته باشند و در ۴ هفته گذشته تنها ۲ امتیاز کسب کرده بودند. آنها در دیدارهای خانگی در بیشتر اوقات حداقل امتیاز را هم کسب کرده‌اند. جالب‌ترین نکته حضور علی کریمی، ملی‌پوش و بازیکن سابق پرسپولیس در این تیم است؛ اگرچه کادرفنی و بازیکنانی باتجربه سرخپوش در این تیم حضور دارند.

* شاهکار 6 تایی در رفسنجان

مس رفسنجان در ابتدای فصل با شکست‌های متوالی در ۴هفته قعرنشین جدول بود و بعد از به ثمر رساندن ۵گل مقابل فولاد یزد توانست از شکست دور شده و در ادامه هم با تغییر کادرفنی نتایجی باورنکردنی کسب کند. پیروزی ۶گله مقابل خیبر سومین پیروزی پرگل آنهاست. البته این دومین دیداری است که در رقابت‌های لیگ آزادگان تیمی ۶ ـ صفر، خونه به خونه در دیدار مقابل راه‌آهن توانست با ۶ گل از سد حریف بگذرد.
* نزول یک تیم مدعی

ایرانجوان بوشهر از سد شاگردان فیروز کریمی در کرج گذشت که سعید مفتخر سرمربی این تیم دومین هفته‌ای که روی نیمکت این تیم می‌نشیند و با گذر از سپیدرود، اکسین دومین تیم مدعی‌ رقابت‌های لیگ آزادگان است که آنها شکست می‌‌دهند. ایرانجوان بعد از مس رفسنجان دومین تیمی است که با بازگرداندن مربی سال گذشته توانست نتایج خوبی را کسب کند. آنها با کسب 6امتیاز در این دو دیدار 3 پله صعود کرده اند. در مقابل اکسین در 3 دیدار پیش رو با به تعویق افتادن بازی‌اش مقابل سپیدرود نتوانست امتیازی کسب کند و همچنان 23 امتیازی هست و هفته به هفته پله‌ به پله سقوط می‌کند.
* نساجی بدون مربی هم نباخت

بحران گریبان‌گیر دو تیم راه‌آهن و نساجی آنها را متوقف کرد اگرچه یک امتیاز برای هر دو تیم بد نیست اما آنها سایه به سایه و دوشادوش یکدیگر در لیگ دسته اول پیش می‌روند. آنها در دیدارهایشان با رقبا ۷ برد، ۶ تساوی و ۳ باخت داشتند و نساجی تنها در به ثمر رساندن موقعیت‌های گلش بالاتر از راه‌آهن قرار دارد. این دو تیم مدافعان سابق استقلال را بالای سر خود داشته و دارند. البته در یکی، دو هفته اخیر محمود فکری به دلیل مشکلات مالی و مالکیت از این تیم جدا شده است.
* مس شور تساوی را درآورد

مس کرمان هفته به هفته به رکورد خود در کسب تساوی‌ها می‌افزاید. مس کرمان سال گذشته یکی از مدعیان صعود به لیگ‌برتر است و باتجربه‌های لیگ‌برتر را در تیم خود دارد و می تواند با کسب 3 برد و 11 تساوی که دور از ذهن است در رده یازدهم حضور داشته باشد. نفت‌مسجدسلیمان با پیروزی هفته گذشته‌اش مقابل اکسین بعد از یک هفته خوب و پرگل باز مقابل مس کرمان در خانه تساوی کرد. کسب 4 امتیاز در دو هفته نتیجه بدی نیست اما شاگردان بختیاری‌زاده برای قرار گرفتن در جمع مدعیان باید اکثریت امتیازها را کسب کنند.
* استقلال اهواز مثل همیشه

استقلال اهواز با باخت مقابل پارس جم به قعرنشینی خود ادامه داد. آنها تنها در ۵ دیداری که با تساوی به پایان رسیده توانسته‌اند ۵ امتیازی بیندوزند، از نگاه سایر تیم‌ها رقابت با استقلال اهواز یکی از آسان‌ترین دیدارهاست، تیمی که در فصل گذشته در لیگ‌برتر حضور داشت و بازیکنان مشهوری در این تیم توپ می‌زدند. در سوی دیگر پارس جنوبی جم با به ثمر رساندن یک گل و کسب ۳ امتیاز این دیدار بار دیگر به صدر نزدیک شد. مهدی تارتار بعد از باخت مقابل تیم اکسین در دیدار با حریفان اکثر امتیازات را کسب کرده‌است.
* شادی عمومی در اراک

آلومینیوم و بادران در دیدار این هفته‌شان با نبود مهاجمانی چون جهانگیر عسگری و امین منوچهری روز سختی را برای یکدیگر رقم زدند. اراک که در دیدار هفته گذشته‌اش مقابل سیرجان با باخت، خانه حریف را ترک کرده‌است، این هفته در مقابل بادران تهران توانست از سد حریف با یک پنالتی که در نهایت با حرکت بازیکن جانشین عسگری گل شد، به گل برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج