اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۷۹۰۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

استام: برای دیدار با فرگوسن لحظه شماری می کنم

مدافع سابق تیم ملی هلند و باشگاه منچستر یونایتد می گوید از زمانی که هدایت ریدینگ را بر عهده گرفته، هیچ خبری از سر آلکس فرگوسن مربی سابق خود ندارد، اما در عین حال ابراز امیدواری کرد که در سفر به منچستر جهت برگزاری دیدار برابر شیاطین سرخ در چارچوب جام حذفی انگلیس بتواند با این مربی افسانه ای دیدار کند.

وب سایت نود: یاپ استام که بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ در منچستر یونایتد زیر نظر الکس فرگوسن توپ می زد، ماه آینده باید در مرحله سوم جام حذفی انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف تیم سابق خود برود. بازیکن سابق تیم ملی هلند به دلیل اظهارات جنجالی در کتاب خاطراتش مورد غضب فرگوسن قرار گرفت و پس از آن به لاتزیو ایتالیا واگذار شد. سرمربی افسانه ای منچستر یونایتد بعدها از این اقدام خود ابراز پشیمانی کرده بود.

در فاصله چند هفته به دیدار تیم های ریدینگ و منچستر یونایتد در اولدترافورد، دیلی میل گزارشی منتشر کرد و طی آن صحبت های یاپ استام را منعکس ساخت. استام به دیلی میل گفت:

از زمانی که به تیم ریدینگ آمده ام هیچ خبری از سر الکس فرگوسن ندارم اما فکر می کنم در سفر به منچستر اگر بتوانم با او صحبت کنم بسیار جالب خواهد بود. حالا که به عنوان مربی فعالیت می کنم، طرز صحبت کردن او با بازیکنان را در ذهنم مرور می کنم و می بینم که چگونه این مربی بزرگ در لحظات خاص می توانست بر کل تیم تأثیرگذاری داشته باشد.

استام در مورد انتقالش از منچستر یونایتد به لاتزیو هم اینگونه توضیح داد:

از حضور در منچستر یونایتد لذت می بردم. فصل قبل از جدایی هم قرارداد جدیدی با باشگاه امضا کرده بودم. من قصد جدایی نداشتم. و همه می دانند چه اتفاقی افتاد که از این تیم جدا شدم. هنوز هم تصور می کنم بهترین دوران فوتبالی خود را در لاتزیو و پس از آن در میلان سپری کردم زیرا وقتی شما به سن خاصی می رسید دقیقاً می دانید که در هر شرایطی به چه چیزی نیاز دارید.

استام: برای دیدار با فرگوسن لحظه شماری می کنم

استام ۴۴ ساله راه بسیاری از بازیکنان دوران فرگوسن را در پیش گرفت و بعد از بازنشستگی از فوتبال حرفه ای، به جرگه مربیان پیوست. به نظر مربی ریدینگ، اینکه شخصی بازیکن بزرگی بوده است هیچ تضمینی برای این مسئله نخواهد بود که حتماً مربی بزرگ و موفقی خواهد بود. وی در این باره اینگونه نظر خود را بیان کرد:

اینکه بازیکنی در دوران فوتبال خود حضور برجسته ای داشته و بازیکن فوق العاده ای بوده است به معنای آن نیست که حتماً مربی بزرگی هم خواهد بود. مربیگری داستان کاملاً متفاوتی با بازیگری در فوتبال یا فریاد زدن در رختکن تیم دارد. به نظرم روی کین بازیکن سابق منچستر یونایتد که اکنون کمک مربی تیم ملی جمهوری ایرلند می باشد، می تواند به یک مربی بزرگ تبدیل شود.

استام فاش کرد که از ابتدا تمایل چندانی برای ورود به عرصه مربیگری نداشته است. وی در همین ارتباط افزود:

از قبل دیده بودم که مربیان چگونه در شرایطی خاص رفتارهای استرس زا و پرتنشی از خود نشان می دهند و من هم اینگونه حرکات را اصلاً دوست نداشتم. اما پس از خداحافظی از فوتبال، اولین باشگاهی که فوتبال را با آن شروع کردم با من تماس گرفت و از من خواست تا دو روز در هفته در امر مربیگری به آنها کمک کنم. پس از آن بود که کم کم به فکر ورود به عرصه مربیگری افتادم. شما مشاهده می کنید که بازیکنان چگونه پیشرفت می کنند. رسیدن به جایگاه یک بازیکن بزرگ، اتفاقی بسیار عالی است اما مربی شدن هم اتفاقی بسیار جالب و دوست داشتنی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج