۴۳۸۳۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی

برخی از کارشناس ها، مربیگری فوتبال را سخت ترین شغل ممکن می دانند و با جرأت می توان مدعی شد که این عده اغراق نمی کنند. اما مربیگری در لیگ برتر انگلیس با توجه به شرایط و جو حاکم بر این این مسابقات، از همه جا سخت تر است. کم کم به میانه های فصل نزدیک می شویم و به زودی شب های سخت و فشرده فوتبالی در سرمای ژانویه و فوریه از راه می رسند. برخی نیمکت ها بسیار لغزان بوده و مربی های این تیم ها با کوچک ترین ناکامی بعدی، احتمالاً برکنار خواهند شد. نیمکت های لغزان لیگ برتر کدام هستند و سرنوشت آنها چه می شود؟

وبسایت نود: تیم های سوانسی سیتی، کریستال پالاس، وستهم یونایتد، لستر سیتی، هال سیتی و اورتون بدترین روند نتایج را طی چند ماه اخیر داشته و لغزان ترین نیمکت های لیگ برتر در حال حاضر محسوب می شوند. جی جی بول نویسنده Daily Telegraph این نیمکت های لغزان و سرنوشت محتمل آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

باب بردلی (سوانسی سیتی)

وقتی که در شروع فصل نتایج قوها بر وفق مراد نبود، مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری فرانچسکو گیدولین ایتالیایی گرفتند، همان مربی که فصل گذشته سوانسی را از سقوط رهانیده بود. انتخاب باب بردلی به عنوان جانشین وی یک تصمیم عجیب بود زیرا برای اولین بار یک مربی آمریکایی در لیگ برتر حضور می یافت. از بردلی سرمربی سابق تیم ملی آمریکا استقبال خوبی به عمل آمد و حضور وی را زمینه ای برای باز شدن مسیر سایر مربی های منطقه کونکاکاف می دانستند اما حاصل حضور بردلی روی نیمکت سوانسی طی ۷ بازی، صرفاً یک برد و ۲ تساوی بود.

سوانسی خوب بازی نمی کند و به تبع آن، خوب نتیجه نمی گیرد. در صورت ادامه همین روند، سوانسی دچار وضعیت خطرناکی خواهد شد. زمزمه هایی مبنی بر برکناری بردلی شنیده می شود و محتمل ترین گزینه برای جانشینی اش کسی نیست جز کریس کولمن سرمربی سابق فولام و کنونی تیم ملی ولز که به همراه ولزی ها در یورو ۲۰۱۶ خلق شگفتی کرد.

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی


آلن پاردیو (کریستال پالاس)

عقاب های لندن نیز وضعیت خوبی را در فصل جاری نداشته و خبری از صلابت سال گذشته آنها نیست. پالاس پس از ۸ بازی توانست طعم برد را بچشد تا پاردیو امیدوار به بازگشت روزهای خوب باشد. کریستال پالاس فقط سه امتیاز با منطقه فانوس به دست ها فاصله داشته و ۵ گل را از سوانسی دریافت کرده است. شاید پاردیو را به عنوان یک مربی دارای نبوغ در فوتبال انگلیس بشناسیم اما هواداران عقاب ها در جنوب لندن حق دارند که نگران وضعیت تیم خود باشند.

به هر حال زمزمه هایی مبنی بر برکناری آلن پاردیو و جانشینی وی با چهره هایی مثل فرانک دی بوئر، مارسلو بیلسا و آندره برایتن رایتر و حتی کریس کولمن شنیده می شود. کولمن یک مربی با رویکرد هجومی است که تخصص ویژه ای در تبدیل یک تیم متوسط به تیم های خوب و شگفتی ساز دارد. باید منتظر ماند و دید که پایان کار پاردیو در پالاس نیز همچون نیوکاسل تلخ خواهد بود؟

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی


اسلاون بیلیچ (وستهم یونایتد)

چه کسی در شروع فصل تصور می کرد که وضعیت نیمکت وستهم تا پیش از رسیدن به ژانویه، چنین لغزان شود؟ نتایج فصل گذشته وستهم تحت هدایت بیلیچ باور نکردنی و فرا تر از حد تصور بود اما چکش ها دچار افت فاحشی در این فصل شدند. بیلیچ می گوید که تیمش همچون فصل پیش تمرین و ممارست نمی کند. حتی خود بیلیچ نیز نمی داند که دلیل این اوضاع چیست و شاید آسان ترین راه، انداختن تقصیر به گردن ورزشگاه المپیک لندن و ترک ورزشگاه آپتون پارک باشد. چکش ها فقط یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشته و این برای هواداران این باشگاه ستاره ساز بسیار وحشتناک است.

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی

دیوید سالیوان یکی از رؤسای باشگاه وستهم از بیلیچ خواسته که درباره جریان تمرینات تیمش و دلیل مصدومیت های زیاد عضلانی بازیکن ها را توضیح بدهد. حضور وستهم در بازی های مقدماتی لیگ اروپا و آغاز زودهنگام تمرینات در اواسط تابستان، انتقال به ورزشگاه جدید، خریدهای ارزان و نامناسب در تابستان، بحران مصدومیت و عدم آمادگی دیمیتری پایت از اصلی ترین دلایل ناکامی چکش ها است. مسئولان باشگاه پس از دریافت ۲۹ گل طی ۱۴ بازی، از بیلیچ خواسته اند تا ریو فردیناند را به عنوان مربی بخش تدافعی تیم به کادر فنی خویش اضافه کند.

وستهم با انتقال به ورزشگاه المپیک لندن می خواهد که تبدیل به یکی از بزرگ ترین باشگاه های انگلیس شود. چنین نتایجی برای چکش ها قبل تحمل نیست و آنها هرگز دوست ندارند که یک بار دیگر طعم تلخ سقوط را بچشند. از شرق لندن خبر می رسد که شاید مارسلو بیلسا جانشین اسلاون بیلیچ شود.

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی


کلودیو رانیری (لستر سیتی)

آیا دیوانگی نیست که کلودیو رانیری از مربیگری لستر برکنار شود؟ مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و صدرنشین گروه خویش در رقابت های لیگ قهرمانان و صعود به مرحله حذفی طی اولین حضور در این تورنمنت معظم افتخار کمی نیست اما اوضاع بد روباه ها در فصل جاری لیگ برتر باعث شده تا زمزمه هایی مبنی بر ایجاد تغییرات روی نیمکت آنها به گوش برسد. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر باید در این فصل برای فرار از سقوط بجنگد و دوباره به روی همان ریلی بازگردد که سرنوشت محتوم لستر سیتی بود. به فرض محال اگر رانیری برکنار شود، چه کسی جانشین وی خواهد شد؟

مارچلو لیپی، آندره ویاش بواش و اسون گوران اریکسون را فراموش کنید و به گزینه ای همچون مارسلو بیلسا بیندیشید. اما در فوتبال انگلیس یک مربی وجود دارد که بارها تیم های مختلف را گرفته و از سقوط نجات داده است. (توضیح: اکبر میثاقیان فوتبال انگلیس) او کسی نیست جز سم الردایس. شاید «سم گُنده» روی نیمکت روباه ها بنشیند.

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی


مایک فیلان (هال سیتی)

او را با دورانی می شناسیم که در کنار سر الکس فرگوسن کار می کرد. در ابتدا همه چیز خوب بود ولی نتایج ببرها به تدریج دچار افت شد که شاید یک اتفاق غیر منتظره نبود. تفاضل گل -۱۸ و حضور در رتبه ۱۹ جدول برای هال سیتی نوید بخش روزهای دشوار در ادامه فصل است و شاید سقوط مجدد آنها را در برد داشته باشد. از گوشه و کنار شنیده شده که تیم شروود در صورتی که به جدایی از سوئیندون رضایت بدهد، گزینه ای برای جانشینی فیلان روی نیمکت هال سیتی است و سم الردایس. چرا که نه؟

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی


رونالد کومان (اورتون)

احتمال این که نتایج ضعیف اورتون تا پایان فصل ادامه یابد خیلی کم است اما به هر حال فوتبال قابل پیش بینی نیست. تافی ها شروع خوبی در این فصل داشتند ولی به تدریج نتایج آنها رو به افول گذاشت و به جز خط دفاعی، هیچ پیشرفت محسوسی در تیم اورتون مشاهده نمی شود و به همین دلیل، هواداران ناامید هستند. رونالد کومان هنوز نتوانسته از مهاجم ارزشمند اورتون یعنی روملو لوکاکو بازی بگیرد و او در سیستم کومان کاملاً تحلیل رفته است.

برخی از هواداران اورتون معتقدند که کومان می خواهد از اورتون به عنوان یک پله عبور برای رسیدن به نیمکت تیم های بزرگ استفاده کند. احتمال برکناری کومان خیلی اندک بوده ولی گمانه زنی هایی درباره لوئیز فن خال و حتی ادی هاو شنیده می شود. ادی هاو عاقل تر از این است که تیم میانه جدولی بورنموث را در نیمه های فصل رها کرده و پروژه ای جدید را در گودیسون پارک کلید بزند.

نیمکت های لغزان لیگ برتر و سرنوشت احتمالی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج