اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۰۶۸۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ریزش برگ‌های پرسپولیس در زمستان

طی سال‌های اخیر هر گاه به موعد نیم‌فصل می‌رسیدیم صحبت از تغییرات در پرسپولیس و تقویت نقاط ضعف در رسانه‌ها پررنگ می‌شد.

ایران ورزشی: طی سال‌های اخیر هر گاه به موعد نیم‌فصل می‌رسیدیم صحبت از تغییرات در پرسپولیس و تقویت نقاط ضعف در رسانه‌ها پررنگ می‌شد. در واقع غیر از لیگ سیزدهم که پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد و رویانیان تیم پرمهره‌ای در اختیار دایی گذاشته بود در سایر فصول طی ۸ سال گذشته نیاز به تقویت تیم در نیم‌فصل احساس می‌شد. نتایج، کیفیت بازی پرسپولیس و البته عدم تناسب کیفی برخی بازیکنان با سطح فنی و شان پرسپولیس، رسانه‌ها و هواداران را ترغیب می‌کرد تا بیش از قبل به این داستان بپردازند. برای مثال دو فصل قبل تیمی که به دست دایی و درخشان اوضاعی بحرانی پیدا کرده بود ۱۲ بازیکن جدید در نیم‌فصل گرفت و خروجی پرتعدادی داشت اما امسال که پرسپولیس هم خوب بازی می‌کند - حداقل نسبت به سایر تیم ها- هم خوب نتیجه گرفته و در صدر جدول جا خوش کرده چرا صحبت از تغییرات در ترکیب بازیکنان تیم و جابجایی‌ها اینقدر پررنگ است؟

پرسپولیس جام حذفی را به راحتی هر چه تمام‌تر از دست داد اما مدعی اول کسب مقام قهرمانی لیگ برتر است و کمتر از سه ماه دیگر باید وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شود. برانکو همین هفته گذشته گفته بود پرسپولیس این فصل باید به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسد و تیم فصل آینده برای قهرمانی در قاره گام بردارد. برانکو و یارانش البته قبل از آن هدف بزرگ، هدف دیگری دارند که با توجه به ناکامی ۹ ساله به اندازه قهرمانی در آسیا مهم و دست نیافتنی شده؛ قهرمانی در لیگ برتر. اما با این رویه‌ای که باشگاه و برانکو پیش گرفته خطر از دست دادن قهرمانی برای بار دوم طی دو سال را زیاد می‌کند.

از ابتدای فصل این انتقاد به برانکو و تیمش وارد بود که نیمکت فوق العاده‌ای ندارد و غیر از دو سه بازیکن، بقیه نفرات در حد رقابت با بازیکنان اصلی و تاثیر گذار نیستند اما همین حالا به نظر می‌رسد شرایط تیم با سیاست سرمربی و باشگاه به گونه‌ای پیش می‌رود که اندک رقابت‌هایی که بین برخی بازیکنان نزدیک به ترکیب اصلی با مهره‌های کلیدی تیم در می‌گرفت از بین برود و در نیم‌فصل دوم پرسپولیس شامل یک تیم یازده نفره از نفرات اصلی و یک تیم متشکل ازنفرات ذخیره و جوان‌هایی باشد که برای بعضی‌های‌شان رسیدن به لیست 18 نفره آرزوست.

برانکو و باشگاه با جدایی احمد نوراللهی موافقت کردند تا تیمی که با یک هافبک دفاعی بازی می‌کند همان یک هافبک دفاعی را داشته باشد. حالا سوال اینجاست که با در نظر گرفتن احتمال مصدومیت یا محرومیت کمال کامیابی نیا (مثل آنچه در بازی با سپاهان رخ داد) کدام بازیکن جای کامیابی نیا را پر خواهد کرد؟

در قحطی مدافع میانی پیشنهاد میلیاردی به محمد انصاری باشگاه و مسوولانش را وسوسه کرده تا بلکه از این ترانسفر بخشی از مشکلات مالی باشگاه را حل کنند و شاید مخالفت برانکو هم نتیجه‌ای نداشته باشد. رفتن انصاری، قهر و فسخ یکطرفه گولچ و خرید ناکارآمدی به نام پلی یانسکی می‌تواند فاجعه بزرگی را در میانه دفاع پرسپولیس - جایی که تا امروز نقطه قوت تیم بوده - رقم بزند و رفتن انصاری حتی اگر با جذب مدافعی در قواره او جبران شود تاثیر منفی‌اش را روی تیم هماهنگ برانکو خواهد گذاشت.

برانکو به راحتی با رفتن نوراللهی موافقت کرد و حالا این رویه را در قبال محمد امین آرام طبع هم پیش گرفته است. حالا تیمی که می‌خواهد وارد لیگ قهرمانان آسیا شود یک مدافع چپ تخصصی ندارد و با ربیع خواه که بازیکنی کمتر از حد استاندارد بوده و نان توانایی بقیه مدافعان و هماهنگی نفرات را می‌خورد وارد کارزار نیم‌فصل دوم لیگ و البته لیگ آسیایی خواهد شد.

برانکو با رفتن امید عالیشاه هم مشکلی ندارد؛ با بهترین گلساز لیگ گذشته و یکی از موثرترین عناصر تهاجمی تیمش. همین سه هفته اخیر غیبت عالیشاه تاثیر منفی‌اش را در فاز تهاجمی پرسپولیس گذاشته اما ظاهرا برانکو از عالیشاه عبور کرده و نگران جدایی او هم نیست.

دو روز قبل کاپیتان پرسپولیس به مسوولان باشگاه و برانکو هشدار داده بود که جلوی این ریزش را بگیرند اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که انگار برگ‌های پرسپولیس در زمستان پیش رو خواهد ریخت و نحیف شدن پیکر این درخت شاداب می‌تواند رقبا را برای شکست دادنش ترغیب و کار آنها را راحت‌تر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جهانگیر

      پرسپولیسی‌ها مغرور شدن، همین!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج