اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۳۳۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چشم از لیگ یک برندارید

قهرمانی سپیدرود رشت در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ دسته یک، نشان داد این تیم با علی نظرمحمدی خیال لیگ‌برتری شدن دارد اما از سوی دیگر بسیاری از تیم‌های ریشه‌دار در انتهای جدول رده‌بندی دست و پا می‌زنند.

روزنامه شهروند: قهرمانی سپیدرود رشت در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ دسته یک، نشان داد این تیم با علی نظرمحمدی خیال لیگ‌برتری شدن دارد اما از سوی دیگر بسیاری از تیم‌های ریشه‌دار در انتهای جدول رده‌بندی دست و پا می‌زنند. اوضاع در لیگ دسته یک جالب شده، نیمی از تیم‌ها سرمربی‌شان را تغییر داده‌اند و ٦ تیم هم خود را به‌طور جدی به‌عنوان مدعیان قهرمانی مطرح کرده‌اند.

بالانشین‌های شگفت‌انگیز

٤ تیم (سپیدرود، ملوان، نساجی، خونه‌به‌خونه) از ٦ تیم بالایی جدول را شمالی‌ها تشکیل می‌دهند. سپیدرود رشت که از ١٦ بازی ٣١ امتیاز گرفته با حضور حسین کعبی، لیگ را با قدرت آغاز کرد. آنها درحالی در رتبه نخست جدول رده‌بندی قرار دارند که بدترین رتبه‌شان در هفته چهارم بود. این تیم پس از شکست در مقابل ملوان به رتبه هشتم سقوط کرد اما پس از آن هرگز از رتبه پنجم پایین‌تر نیامد. یکی از حاشیه‌های پیرامون سپیدرود بحث واگذاری امتیاز این تیم به شهرداری است. کشمکش‌ها به شورای شهر رسیده و محمد پورمحسن، مالک این باشگاه و شهرداری درحال نقل و انتقال امتیاز هستند. زمزمه‌های کسر امتیاز از ملوان در طول نیم‌فصل به گوش می‌رسید اما ظاهرا تیم محمد مایلی‌کهن قصد ندارد وارد این حواشی شود. نکته جالب درباره ملوان این‌که آنها ٩ بازیکن دارند که در این فصل گلزنی کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد ملوان از همه نقاط زمین برای گلزنی تلاش می‌کند. شاید اگر دو شکست در هفته‌های پنجم، ششم و هفتم برای ملوان رقم نمی‌خورد این تیم حالا در صدر جدول بود. آنها با یک بازی بیشتر، یک امتیاز کمتر از سپیدرود دارند و در نیم‌فصل دوم به دنبال جبران امتیازات خواهند بود.

پایین‌نشین‌های دوست‌داشتنی

تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. فجرسپاسی با غلامحسین پیروانی درحالی در رتبه هفدهم حضور دارد که در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و به نظر می‌رسد در نیم‌فصل دوم بتواند خودش را از انتهای جدول جدا کند. آنها در ٤ بازی اخیر خود ٢ پیروزی و ٢ تساوی کسب کرده‌اند و ١٢ امتیازی شدند. مشکلات مالی فراوان یکی از مسائلی است که در روزهای اخیر صدای پیروانی را درآورده و او از مسئولان استان فارس درخواست کمک کرده است. فجر برای این‌که به لیگ دو نرود کار سختی دارد. آنها در اولین اقدام‌شان باید فکری به حال خط دفاعی‌شان کنند که در ١٧ بازی ٢١ گل دریافت کرده است. ٥ امتیاز اختلاف با تیم پانزدهم جدول قطعا جبران‌شدنی است اگر کمی دل مسئولان به حال این تیم دوست‌داشتنی بسوزد. دیگر تیم انتهای جدول استقلال اهواز است؛ تیمی که با اقتدار در قعر جدول قرار گرفته و به نظر نمی‌رسد بتواند خودش را از این معرکه نجات دهد. استقلال اهواز احتمالا تنها تیم دنیاست که در یک نیم‌فصل هیچ بردی را به دست نیاورده است. ٥ مساوی و اختلاف ٧ امتیازی با تیم هفدهم نشان می‌دهد مسئولان این تیم علاقه‌ای به حفظ استقلال اهواز ندارند. اگر این تیم در نیم‌فصل دوم هم مثل نیم‌فصل اول بازی کند، رکورد شگفت‌انگیزی را در دنیا به ثبت خواهد رساند.

تغییرات پیاپی سرمربیان

٩ تیم از ١٨ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ دسته اول، سرمربی‌شان را تغییر داده‌اند. برخی از آنها مثل نساجی با سرمربی جدید عملکرد بهتری داشتند و برخی هم مثل استقلال اهواز عملکردشان بدتر شده است، البته فراموش نکنید که احتمال جدایی مهدی پاشازاده هم از راه‌آهن قوت گرفته و بعید نیست تا آغاز نیم‌فصل دوم این آمار به ١٠ تیم برسد. تغییرات پیاپی سرمربیان لیگ‌یکی سبب شده بسیاری از نبود امنیت در این لیگ گلایه کنند. به هر ترتیب نساجی، بادران، اکسین، خیبر، فولاد، فجرسپاسی، استقلال اهواز، ایرانجوان و مس رفسنجان تیم‌هایی هستند که تصمیم گرفتند تغییراتی را در کادر فنی‌شان ایجاد کنند و با سرمربیان جدید در ادامه مسابقات حاضر شوند. تنها مربی خارجی که به تازگی به لیگ یک آمده، میشو کریستیوچوویچ سرمربی فعلی مس رفسنجان است که جانشین علی کلانتری شده و امیدوار است این تیم را از رتبه دوازدهم به بالای جدول ببرد.

آقای گل‌های پرسپولیسی

شاید این تقدیر پرسپولیس باشد که بازیکنانی که یکی‌یکی از دست داده، آقای گل می‌شوند. هواداران این تیم هنوز ساسان انصاری را از یاد نبرده بودند که یک پرسپولیسی دیگر هم آقای گل لیگ یک شد. پس از جدایی مهدی طارمی در ابتدای فصل از جمع شاگردان برانکو، مذاکرات با محمد عباس‌زاده آغاز شده بود اما در ادامه مشکلاتی پیش آمد و این بازیکن نتوانست به تیم سابق خود بازگردد. او به نساجی رفت و برای این تیم ١٠ گل به ثمر رساند. محمد عباس‌زاده، آقای گل نیم‌فصل اول لیگ یک از همین حالا مشتریان زیادی در بازار زمستانی نقل و انتقالات دارد و بعید نیست به‌زودی لیگ‌برتری شود. امیر میربزرگی از اکسین و اکبر صغیری از گل‌گهر هم با ٨ گل در تعقیب عباس‌زاده هستند.

چشم بر ندارید

به دور از هیاهوی لیگ‌برتری‌ها، مسابقات لیگ یک در جریان است. آنها تلاش می‌کنند به بالاترین سطح فوتبال ایران بیایند و توانایی‌شان را به رخ تیم‌های لیگ‌برتری بکشند. لیگ یک دنیایی متفاوت با اهدافی متفاوت دارد. روزهای جذابی در راه است، روزهایی همراه با اشک‌ها و لبخندها، چشم از این لیگ برندارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج