۴۴۴۷۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اوج رقابت در هفته کودتا روی نیمکت ها؛

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

هفته پانزدهم بوندس لیگا با برگزاری ۹ دیدار به پایان رسید. نگاهی متفاوت به هفته پانزدهم بوندس لیگا تقدیم به همه علاقه مندان بوندس لیگا در هفته کودتا علیه مدیران ورزشی چند باشگاه آلمانی.

وبسایت نود: هفته پانزدهم بوندس لیگا آبستن اتفاقات مهمی همچون توقف دورتموند، ادامه روند شسکت ناپذیری هوفنهایم و پیروزی تیم های بایرن مونیخ و لایپزیگ مقابل حریفان بود.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

هوفنهایم ۲-۲ بوروسیا دورتموند

ماریو گوتزه با خط بطلان کشیدن به شایعات درگیری با توماس توخل، نه تنها در ترکیب اصلی دورتموند قرار گرفت بلکه در این بازی توانست اولین گل خویش در بازگشت به جمع زنبورها را به ثمر رسانده و دورتموند ده نفره خوش شانس بود که دو بار از شکست مقابل هوفنهایم گریخت. پیر امریک اوبامیانگ باز هم در نقش یک گلزن ظاهر شد. موسی دمبله و بنیامین هوبنر دو ستاره بزرگ این بازی بودند که دو پاس گل به نام هر یک از آنها به ثبت رسید هر چند که دمبله پس از مصدومیت شدید در این بازی، احتمالاً مدت ها از میادین دور خواهد بود.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

هر ۴ دیدار اخیر این دو تیم در زینشایم (خانه هوفنهایم) با نتیجه مساوی به پایان رسید. هوفنهایم تاکنون در خانه به دورتموند نباخته و در خانه دورتموند نیز پیروز نشده است! همچنین توماس توخل نیز طی ۷ سفر به زینشایم هرگز طعم برد را نچشید.

ماریو گوتزه همچون اولین حضور در زینشایم در ۴ سال پیش، باز هم برای دورتموند در زمین هوفنهایم گلزنی کرد.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

هوفنهایم در این بازی به پنجاهمین امتیاز خویش در دوران مربیگری یولیان ناگلزمن دست یافت. از روزی که ناگلزمن مشغول مربیگری در بوندس لیگا شده، بیشترین تعداد امتیازها پس از بایرن و دورتموند به همین تیم هوفنهایم تعلق دارد. هوفنهایم تنها تیم بدون باخت این فصل در کلیه سطوح حرفه ای فوتبال آلمان و تنها تیم بدون باخت در پنج لیگ مطرح اروپایی است.

پیر امریک اوبامیانگ در این بازی توانست صدمین گل خویش با پیراهن دورتموند طی ۱۶۴ بازی رسمی را به ثمر برساند. او اولین بازیکن تاریخ بوندس لیگا شد که تا پایان هفته پانزدهم، این تعداد گل (۱۶ یا بیشتر) را زده است.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

دورتموند در این بازی برای اولین بار در دوران مربیگری توماس توخل نتوانست طی ۴ بازی پیاپی بیرون خانه به پیروزی دست یابد. زنبورها طی ۹ بازی اخیر بیرون خانه موفق به ثبت کلین شیت نشده اند که بدترین رکورد آنها از فصل ۱۰-۲۰۰۹ است.

حضور اسون بندر در قلب خط دفاعی، ماتیاس گینتر در پست دفاع راست و کریستین پولیسیچ در هافبک راست جالب توجه بود. هوفنهایم برای اولین بار در ترکیب اصلی خود از ۱۰ بازیکن آلمانی استفاده کرد.

مارکو رویس در ۲۰۹ اُمین بازی بوندس لیگایی برای اولین بار کارت قرمز گرفت.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

مارک اوث در این بازی توانست سریع ترین گل زده هوفنهایم و سریع ترین گل خورده دورتموند در فصل جاری را به ثبت برساند.


دارمشتات ۰-۱ بایرن مونیخ

در روزی که نیلوفرهای آبی یک تیم سمج و چغر نشان می دادند، بایرن مونیخ به لطف گل خارق العاده داگلاس کاستا به پیروزی رسید. هفتمین باخت پیاپی دارمشتات مقابل بایرن و هشتمین باخت پیاپی دارمشتات در ۸ بازی رسمی اخیر رقم خورد که طولانی ترین رکورد باخت های متوالی دارمشتات در مقابل یک تیم و همچنین طولانی ترین رکورد باخت دارمشتات در بوندس لیگا بود.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

این بازی سیزدهمین ناکامی متوالی دارمشتات در ثبت کلین شیت و چهارمین باخت پیاپی خانگی آنها محسوب می شد. البته هر ۸ امتیاز تیم بحران زده دارمشتات در بازی های خانگی به دست آمده است.

بایرن مونیخ پس از ناکامی در ثبت کلین شیت طی ۷ بازی رسمی اخیر بیرون خانه بالاخره توانست در زمین دارمشتات به یک کلین شیت دست یابد. به نظر می رسد که برکناری نوربرت مایر و حضور رامون برندروث روی نیمکت دارمشتات هنوز نتیجه نداده است.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

کل تعداد پاس های بایرن در این فصل بوندس لیگا حدود ۱۱۰۰۰ بوده در حالی که تعداد پاس های دارمشتات کمی بیش از ۴۲۰۰ است.

حضور خاوی مارتینز در قلب خط دفاعی، بازگشت داگلاس کاستا به ترکیب اصلی و درخشش فوق العاده ژابی آلونسو از نکات بارز این بازی بود. ۷۴۲ پاس سالم و دقت پاس ۹۰% برای بایرن بسیار فوق العاده است و جالب این که بایرن فقط یک بار در این بازی کرنر زد! روبرت لواندوفسکی ۴ شوت زد ولی هیچ کدام داخل چارچوب نبود.

داگلاس کاستا برای اولین بار طی دو بازی پیاپی گلزنی کرد. در هر ۷ بازی که او گل زد، بایرن به پیروزی رسید.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


لایپزیگ ۲-۰ هرتا برلین

تیمو ورنر نهمین گل بوندس لیگایی خود را برای شرقی ها زد، نبی کیتا و امیل فورسبرگ نیز پاس گل دادند تا شاگردان رالف هازن هاتل ثابت کنند که باخت هفته پیش به اینگولشتات یک اتفاق بود. ورنر هرگز بیش از ۶ گل طی یک فصل بوندس لیگا نزده است. او برای چهارمین بار توانست گل نخست بازی را به ثمر برساند.

تعویض زودهنگام پیتر پکاریک و سالامون کالو و نبی کیتا به علت مصدومیت از اتفاقات عجیب بازی بود. لاپیزیگ در صورت شکست بایرن در هفته شانزدهم تبدیل به اولین تیم تازه وارد پس از هوفنهایم می شود که کریسمس را با صدرنشینی به پایان می برد. لایپزیگ در این بازی ۶ کیلومتر بیشتر از هرتا دوید!

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


شالکه ۱-۱ فرایبورگ

یوگنی کونوپلیانکا در این بازی ستاره بی بدیل شالکه بود که یک گل زد و بارها مدافعان فرایبورگ را آزار داد. شالکه طی ۴ بازی رسمی اخیر پیروز نشده است.

تعویض خوب شالکه و حضور عبدالرحمان بابا باعث شد تا او یک پاس گل برای آبی های اشرافی مهیا کند.

شالکه در این بازی از چند بازیکن گمنام یعنی تیلو کرر، فابین ریزه و دونیس آودیجای استفاده کرد.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


ماینتس ۳-۱ هامبورگ

در شبی که دنی لاتزا هت تریک کرد، ماینتس دومین برد خویش مقابل هامبورگ طی ۱۰ بازی اخیر را جشن بگیرد و به روند ۴ بازی بدون برد خاتمه بدهد. در اولین حضور هریبرت بروخهاگن رئیس جدید باشگاه هامبورگ به جای دیتمار بایرزدورفر، شکست تلخی نصیب دایناسورها شد.

بابی وود برای اولین بار پس از ۱۲ بازی برای هامبورگ گل زد. دنی لاتزا تاکنون حتی یک گل هم در بوندس لیگا نزده بود ولی در این بازی هت تریک کرد!

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


آگزبورگ ۱-۰ بوروسیا مونشن گلادباخ

آگزبورگ پس از برکناری عجیب درک شوستر و نخستین حضور مانوئل باوم به میدان رفت. اولین گل بوندس لیگایی مارتین هینترگر به معنای ادامه شکست ناپذیری آگزبورگ در بازی های خانگی مقابل گلادباخ، دومین برد آگزبورگ طی ۱۰ بازی اخیر و همچنین ادامه روزهای سیاه مادیان ها بود. گلادباخ هر ۵ بازی اخیر را باخته و فقط یک امتیاز در بیرون خانه جمع آوری کرده است.

در ۵ بازی اخیر آگزبورگ در بوندس لیگا فقط ۴ گل رد و بدل شده است!

محمود داهود ستاره بزرگ این میدان بود که ۱۱،۷۵ کیلومتر دوید.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


وردر برمن ۱-۱ اف.سی کلن

آرتیومز رودنفس برای کلن گلزنی کرد ولی باز هم سرژ نابری به داد سفید و سبزهای برمن رسید. برمن از سال ۲۰۱۱ نتوانسته کلن را شکست بدهد ولی گلزنی در بیستمین بازی پیاپی خانگی و سیزدهمین بازی پیاپی بوندس لیگا یک اتفاق خوب برای برمن طی ۱۶ سال اخیر بود.

در این بازی صد و پنجاهمین گل کلن مقابل برمن به ثمر رسید. هیچ تیمی به اندازه برمن از کلنی ها گل نخورده است. چهارمین بازی پیاپی بدون برد کلن و زدن ۲ گل طی این ۴ بازی توسط بزهای نر!

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


وولفسبورگ ۱-۰ آینتراخت فرانکفورت

اولین گل بوندس لیگایی جفری بروما پس از ۳ سال روی پاس یولیان دراکسلر باعث شد تا روند ۴ باخت متوالی خانگی گرگ ها خاتمه یافته و دومین برد وولفسبورگ طی ۱۴ بازی اخیر بوندس لیگا رقم بخورد. فرانکفورت طی ۱۵ سفر اخیر به زمین وولفسبورگ فقط یک بار پیروز شده است. عقاب ها پس از ۸ بازی شکست خوردند.

۲۵۰ اُمین بازی ماریو گومز در بوندس لیگا با نخستین برد خانگی وولفسبورگ در فصل جاری و در نخستین بازی پس از جدایی کلاوس آلوفس توأم شد. تعداد شوت های داخل چارچوب گومز در این بازی با تعداد شوت های داخل چارچوب کل بازیکن های حریف برابر بود.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا


بایر لورکوزن ۱-۲ اینگولشتات

در شبی که ورکسلف در حد فاجعه بود، شکستی دردناک را مقابل اینگولشتات احیاء شده پذیرفت. آلفردو مورالس و آلموگ کوهن دو گل «دی شانتزر» را به ثمر رساندند. اخراج چارلز آرانگیز عامل باخت لورکوزن نبود زیرا این تیم با ۱۱ بازیکن نیز حرفی برای گفتن نداشت. یک برد طی ۵ بازی خانگی اخیر برای لورکوزن!

اولین پاس گل مارکوس سوتنر و دومین گل بوندس لیگایی مورالز که هر دو گل با ضربه سر به ثمر رسید. آدمیر محمدی نیز در صدمین بازی بوندس لیگایی توانست بیست و یکمین گل خویش را بزند. مدت ناکامی چیچاریتو در گلزنی به ۶۳۲ دقیقه رسید.

اینگولشتات تحت هدایت مایک والپرگیس ۱۰ امتیاز از ۵ بازی گرفته در حالی که تحت هدایت مارکوس کاتزینسکی ۱۰ امتیاز از ۱۰ بازی گرفته بود.

خواندنی‌های هفته پانزدهم بوندس لیگا

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج