adexo3
۴۴۷۹۴۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

به منصوریان برای ساختن استقلال مهلت داده اند

آنچه از نتیجه نشست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال بیرون آمد فرصت دهی به منصوریان تا بازی با السد بود.

ایران ورزشی: آنچه از نتیجه نشست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال بیرون آمد فرصت دهی به منصوریان تا بازی با السد بود. تصمیمی که مشخص نیست در صورت تکرار شکست‌های استقلال دوام داشته باشد. مسوولان باشگاه استقلال پس از نشست دیروز بی‌آنکه به نتیجه احتمالی بازی امروز فکر کنند تنها به ابقای منصوریان تا آن بازی مهم اشاره کرده‌اند در حالی که باخت به سپاهان و حتی تیم‌های دیگر در هفته‌های آتی بی‌شک این تصمیم را تحت الشعاع قرار خواهد داد و مدیران باشگاه استقلال ناچارند که تغییرات تازه‌ای را در استقلال انجام دهند. تغییراتی که بی‌شک کادر فنی را شامل خواهد شد...

شاید تصور مدیران باشگاه استقلال این است که تیم شان امروز دگرگون می‌شود و با نمایشی هماهنگ و مافوق تصور سپاهان را که تازه در لیگ راه افتاده و به تیمی خوش اشتها بدل شده از سد راه برمی‌دارد.

شاید هم بر این باورند که انتشار خبر فرصت دهی به منصوریان تا بازی با السد می‌تواند روحیه‌ای مضاعف را در خون و رگ بازیکنان و کادر فنی جاری کند و با همین حربه سپاهان از سد راه برداشته شود و آبی‌ها 3 امتیاز با ارزش از اصفهان به تهران ببرند.

تمام این احتمال‌ها اما ممکن است با یک باخت از میان رفته و همین اعضای هیات مدیره که دیروز حکم به ابقای مشروط آقای سرمربی داده‌اند، بروند سراغ سرمربی جدید که اگر بروند کاری عاقلانه کرده‌اند به این دلیل که حتی یک روز هم برای این استقلال که آسیب‌های بسیاری به واسطه اقدام‌های نادرست فنی دیده، مهم است و کادر مدیریتی باشگاه استقلال باید به اهمیت زمان توجه ویژه‌ای کنند.

اساسا شدنی هم نیست که منصوریان را در صورت تکرار باخت‌ها که احتمالش کم هم نیست تا بازی با السد حفظ کرد. تصورکنید استقلال عصر امروز شکست خورده میدان بازی با سپاهان را ترک کند. آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آیا می‌شود به مربی که نتوانسته استقلال را پس از پانزده هفته در جایگاه مناسبی قرار دهد و از جام حذفی هم با آن شکست بزرگ کنار رفته، دوباره اعتماد کرد؟ تکیه به این منصوریان دیگر اشتباه است. او تا به امروز نشان داده درحد و اندازه استقلال نیست و تمام آن هیاهویی که پیش از ورودش به استقلال می‌شد نشات گرفته از احساس بود.

احساساتی که بیشتر ناشی از شعارهای هوادارانی است که فقط به عقبه منصوریان در استقلال توجه داشته‌اند وگرنه این مربی در فوتبال ایران دستاوردی نداشت که پس از3 فصل پی در پی ناکامی استقلال با مربیان بزرگ و سرد و گرم چشیده‌ای همچون قلعه‌نویی و مظلومی جانشین مناسبی برای آنها باشد.

منصوریان تا به امروز نشان داده دانش و توان فنی‌اش تنها در حد دستیاری استقلال و نه یک سرمربی که تمام امور فنی را دست بگیرد، تمرین طراحی کند، ترکیب بچیند، تعویض کند و خط مشی تاکتیکی تعیین کند.

منصوریان شاید در نفت مربی نسبتا خوبی بود، نفتی که نشان داده هرگزینه‌ای روی نیمکتش بنشیند خودش به مانند گیاهی خودرو به آسمان سر می‌ساید و شاید امروز هر مربی دیگری به جای علی دایی هم روی نیمکت این تیم بود همین نتایج را می‌گرفت. منصوریان تا به امروز زمان‌های بسیاری را به ضرر تیمش کشته است و بعید است که در روزها و هفته‌های آتی هم بتواند کار خاصی برای استقلال انجام دهد و بی‌شک نتیجه اعتماد دوباره به این مربی تجربه شکست‌های بیشتر است و نه بیرون آمدن از این چالشی که ما را به یاد فصل سیزدهم می‌اندازد.

فصلی که البته استقلال با وجود تمام بدبیاری‌هایش قهرمان جام حذفی شد تا مرهمی باشد بر زخم‌های هواداران اما این فصل چه؟ استقلال دیگر نه جام حذفی را پیش‌رو دارد و نه حتی می‌تواند با این سبک و سیاق عقیم فنی به جایی در لیگ برسد و نهایتش در همین رتبه‌ها قرار خواهد داشت.

حتی ممکن است کار استقلال بیخ هم پیدا کند و با مربیگری منصوریان روزهای دلهره‌آورتری را هم تجربه کند و به همین دلیل است که لازم می‌دانیم هیات مدیره باشگاه استقلال را به تفکر و بازبینی جدی‌تر درباره آنچه خروجی نشست دیروز عنوان شد، فرا بخوانیم.

منصوریان برای اینکه شایستگی‌هایش را به استقلال نشان دهد و ثابت کند که سرمربی مناسبی برای این تیم بزرگ است ماه‌ها فرصت و مجال داشته و دیگر زمان دادن به او اشتباه است مگر آنکه منصوریان تیمش را چنان متحول کند که نه تنها امروز سپاهان را ببرد، بلکه در هفته‌های آتی مقابل نفت تهران، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، پیکان، ماشین‌سازی و در نهایت السد و پرسپولیس پی در پی برنده باشد.

بردهایی که بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیتی برخاسته از آنچه امروز تحت عنوان ظرفیت از این استقلال می‌بینیم.

این استقلال ساخته شده به دست منصوریان بعید است که ظرفیت بازگشت به روزهای خوب را داشته باشد و بهتر است که از همین امروز به فکر انتخاب گزینه‌ای معقول‌تر بود تا در فصل آینده فکری اساسی به حال این تیم کرد.

فرصتی که دیروز گفته شد تا بازی با السد به منصوریان داده‌اند به منزله این است که این مربی می‌تواند امروز هم به سپاهان ببازد و فارغ البال به فکر بازی با السد باشد.

آیا به راستی بازی با السد ملاک مدیران استقلال است و اگر بازی با چنین تیمی در تقویم کاری استقلال وجود نداشت آیا مدیران همین امروز حکم به برکناری سرمربی استقلال نمی‌دادند؟

پرواضح است که چنین می‌شد و مدیران استقلال حتی این جملات را هم پس از نشست با وزیر به زبان نمی‌آوردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره آقا تیم بزرگ مربی بزرگ لازم داره منصوریان مربی بزرگیه ولی در حد استقلال بزرگ نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج