adexo3
۴۴۸۸۱۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

برای عدالت، سربازی را به فوتبالیست‌ها بفروشید

در گذشته ای نه چندان دور چندین تیم نظامی خوب در فوتبال کشور داشتیم. ابومسلم، پاس، فجر سپاسی، ملوان در لیگ برتر و نیروی زمینی و چند تیم دیگر در دسته اول مثل اتکاء.

ورزش سه: در گذشته ای نه چندان دور چندین تیم نظامی خوب در فوتبال کشور داشتیم. ابومسلم، پاس، فجر سپاسی، ملوان در لیگ برتر و نیروی زمینی و چند تیم دیگر در دسته اول مثل اتکاء. هر بازیکنی سرباز می شد دغدغه ای نداشت. به یکی از این تیم ها می رفت. تیم هایی که اتفاقا تیم های خوب و مورد توجهی بودند و حتی به افتخارات خوبی در فوتبال کشور دست یافتند.

خیلی از ستاره ها دوران سربازی خود را در ابومسلم سپری کردند. نظیر مجتبی جباری و آندو. در فجر سپاسی هم همین طور. خیلی از بازیکنان را می شود نام برد. یکی از آنها مهدی رحمتی. همین طور در پاس تهران.

اما امروز سربازی دغدغه فوتبالیست ها شده. چرا که تیم های نظامی کم شده اند. پاسی دیگر وجود ندارد.نیروی زمینی به دسته دوم رفته. متاسفانه متاسفانه ابومسلم را نابود کردند! می ماند یک ملوان که اینروزها در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور حضور دارد و با مشکل مالی هم مواجه است.

یکی دو فصلی است هر بازیکنی سرباز می شود می رود تراکتورسازی. تیمی که هیچ گاه نظامی نبوده و خیلی ها معتقدند این عدالت نیست. البته این طور نیست که حضور سرباز ها در تراکتورسازی تمام و کمال به سود این تیم شده باشد. نمونه اش فصل گذشته. ترافیک بازیکن نه تنها کمکی به این تیم نکرد بلکه سبب شد شانس قهرمانی را از دست بدهد. این فصل هم خیلی از بازیکنان تاثیر گذار تراکتورسازی سرباز نیستند. مثل فرزاد حاتمی.

حال که تیم های نظامی درفوتبال ایران کم شده بهتر است تربیت بدنی نیروهای مسلح تصمیم بهتری برای فوتبالیست های سرباز بگیرد تا دغدغه انتخاب تیم نداشته باشند و خدای ناکرده دوباره به سمت و سوی اینکه کارت پایان خدمت خود را با مدارک صوری بگیرند، نروند!

یکی از این تصمیمات می تواند فروش سربازی به فوتبالیست ها باشد. امتیازی که در برهه ای شهروندان عادی از آن برخوردار شدند و امروز هم کسانی که ۸ سال غیبت داشته اند می توانند از این امتیاز بهره ببرند. چه اشکالی دارد فوتبالیست ها هم از این امتیاز بهره ببرند.

تربیت بدنی نیروهای مسلح امروز بهتر از ما می داند خیلی از فوتبالیست های سرباز با اینکه خوب هستند عضو تیم های نظامی نمی شوند و در بهترین دوران بازی خود مجبور به حضور در پادگان ها هستند. مگر تراکتورسازی، ملوان و فجر سپاسی چند بازیکن سرباز می توانند به خدمت بگیرند؟ تیم های نظامی کم است و کفاف ظرفیت موجود را نمی دهد!

نمونه اش مهدی طارمی که فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شده و ستاره این روزهای فوتبال ایران است دو سال اصلا فوتبال بازی نکرد! چرا که تیم نظامی در بوشهر نبود و مجبور به حضور در پادگان شد. از سویی تیم های تراکتورسازی و یکی دو تیم دیگر بیشتر بازیکنان سرباز شاخص را به خدمت می گیرند در حالی که خیلی از بازیکنانی که سرباز می شوند هنوز چهره نشده اند، مثل خود مهدی طارمی در دورانی که سرباز شده بود.

مثلا اتخاذ طرحی مبنی بر اینکه بازیکنانی که سرباز می شوند می توانند در تیم های خود بازی کنند اما ۵۰ درصد از دستمزد خود را باید به حساب تربیت بدنی نیروهای مسلح واریز کنند، این طوری تربیت بدنی نیروهای مسلح حتی می تواند هزینه تیم های ورزشی خود را تامین کند. از جمله تیم های فوتبال. از سویی اتخاذ تصمیمی این چنینی یا تصمیمات مشابه موجب حفظ سرمایه های فوتبال و از همه مهمتر رعایت عدالت در فوتبال می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درستشم همینه باید ازشون پول بگیرن و سربازیشونو بخرن

    • بدون نام

      درستشم همینه باید ازشون پول بگیرن و سربازیشونو بخرن

    • بدون نام

      کشورهای دیگه چیکارمیکنن ایرانم همون کارو کنه حیف سرمایههای کشورهدرمیرن و خیلی بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج