adexo3
۴۴۹۶۷۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هزینه ۴۰۰ میلیون یورویی چینی ها برای خرید ستارگان جهان

چینی ها پروژه تبدیل شدن لیگشان به یکی از مهمترین لیگ های مهم جهان را با آرامش پیش می برند.

وبسایت نود: چینی ها سال گذشته ۳۹۸ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کردند و امسال قرار است این مبلغ به بیش از ۴۰۰ میلیون یورو برسد. این آمار وقتی عجیب به نظر می رسد که در کل تابستان گذشته تیمهای لالیگا فقط ۴۹۲ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده اند هر چند که لیگ برتر انگلیس با هزینه بیش از ۱،۳ میلیارد یورویی رکورد دار است.

انتقال اسکار از چلسی به تیمهای شانگهای SIPG با مبلغ ۷۰،۵ میلیون یورو نشان از قدرت مالی بالای فوتبال چین دارد اما باشگاه شانگهای شنهوا ضدحمله زد تا با دستمزد نجومی سالانه ۳۹ میلیون یورو (بدون مالیات) در آستانه خرید کارلوس ته وز قرار بگیرد. در سالهای اخیر بازیکنان سرشناس دیگری نظیر جکسون مارتینز، لاوتزی، پله و هالک در لیگ چین حضور یافته اند. نام بازیکنانی نظیر رونی، دی ماریا، په په و آردا توران هم مطرح شده و احتمال انتقالشان به لیگ چین زیاد است.

این اولین باری نیست که ورود ثروتمندان به فوتبال، نقل و انتقالات عجیب را رقم می زند. پیش از این آبراموویچ به واسطه ثروت شخصی یا شیخ های عرب با هزینه های نجومی نامشان را سر زبان ها انداخته بودند اما دولت کشور ۱،۳ میلیارد نفری چین به سیم آخر زده است. ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین که شدیدا عاشف فوتبال است اعلام کرده تا سال ۲۰۵۰ این کشور باید تبدیل به قدرت اول فوتبال جهان شود و به همین خاطر تا سال ۲۰۲۰ باید ۵۰ میلیون فوتبالیست حرفه ای در چین مطرح شوند. چین برای تاسیس ۲۰ هزار مرکز تمرینی و ۷۰ هزار زمین فوتبال تا سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری خواهد کرد. برای سال ۲۰۳۰ قرار است به ازای هر ده هزار چینی یک زمین فوتبال تاسیس شود.

چین در تورنمنت های المپیک و پارالمپیک یکی از قدرتهای اول فوتبال جهان است اما فقط یک بار (در سال ۲۰۰۲) به جام جهانی فوتبال راه یافته و به همین خاطر روی این ورزش سرمایه گذاری خواهد کرد. در حقیقت چینی ها امیدوارند که میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را بدست بیاورند.

بر اساس برنامه، در سال ۲۰۲۰ تیم ملی چین باید تبدیل به قدرتمندترین تیم آسیا شو و تا سال ۲۰۵۰ به یکی از قدرت های برتر فوتبال دنیا تبدیل شوند. در حال حاضر چین در رده ۸۲ رنکینگ یوفا قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج