جاباما
۴۵۰۸۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پایان خوشِ نمایش فوتبال ناب توپچی‌ها؛

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

آرسنال در هفته هجدهم لیگ برتر مقابل وست بروم به دشواری پیروز شد و ۳ امتیاز ارزشمند را در باکسینگ دی گرفت. نگاهی متفاوت به بازی آرسنال و وست بروم از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: آرسنال پس از دو باخت پیاپی و افزایش فشار انتقادات به مصاف وست بروم رفت و در حالی که استرس در ساق پای توپچی ها مانع ارائه یک بازی خوب در دقایق نخستین شده بود، نهایتاً به دشواری و به لطف تک گل دقایق واپسین اولیویه ژیرو با ضربه سر به برتری دست یافت.

آرسن ونگر در دقایق پایانی با به میدان فرستادن آرون رمزی و لوکاس پرز عملاً به یک تاکتیک انتحاری روی آورد و در نهایت سانتر عالی مسوت اوزیل به داد توپچی ها رسید. این بازی نهمین برد آرسنال طی ۱۲ رویارویی اخیر با وست بروم را رقم زد. بگی ها از سال ۲۰۱۰ به بعد در ورزشگاه امارات پیروز نشده اند.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

پیروزی در باکسینگ دی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و آرسنال که فصل گذشته را با شکست در این روز به پایان رسانده بود، امسال توانست پیروزی خود مقابل وست بروم در باکسینگ دی ۲۰۰۲ را تکرار کند. وست بروم نیز برای اولین بار از سال ۱۹۸۷، در ۳ باکسینگ دی پیاپی متحمل شکست شد.

پیروزی در این بازی باعث شد تا آرسنال از تحمل ۳ باخت پیاپی در لیگ مصون بماند. این اتفاق برای شاگردان ونگر از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون تکرار نشده است. بازی های آسان آرسنال (روی کاغذ) شروع شده و آنها پیش از رویارویی با چلسی در ماه فوریه، می توانند از این فرصت طلایی برای کاهش فاصله نسبت به صدر جدول استفاده کنند.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

اولیویه ژیرو برای اولین بار در فصل جاری لیگ برتر در ترکیب اصلی آرسنال به میدان رفت و آرسن ونگر آن قدر به او اعتماد کرد که حتی این مهاجم فرانسوی را از زمین بیرون نکشید و بالاخره خودش در نقش گلزن ظاهر شد. کایران گیبس به جای ناچو مونرئال در پست دفاع چپ قرار گرفت و الکسیس سانچز به عنوان وینگر ایفای نقش کرد هر چند که بارها به سمت وسط زمین می آمد. البته گیبس در نیمه دوم به علت مصدومیت از بازی بیرون رفت. بن فوستر دروازه بان بگی ها ستاره درخشان این بازی بود که بارها مانع گلزنی یاران حریف شد.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

۷۶% مالکیت توپ برای آرسنال، ۱۱ شوت داخل چارچوب توسط آرسنالی ها و ۱۰ مهار توپ توسط دروازه بان وست بروم

مجموع شوت های داخل و خارج چارچوب توسط تیم وست بروم فقط و تنها فقط ۳ شوت بود و جالب این که بگی ها فقط یک شوت داخل چارچوب زدند. مجموع شوت های اولیویه ژیرو و الکسیس سانچز ۳ برابر کل شوت های وست بروم بود. آرسنال پس از پیروزی ۵-۲ مقابل لستر سیتی در سپتامبر ۲۰۱۵، هرگز نتوانسته بود به رکورد ۲۶ شوت طی یک بازی در لیگ برتر دست یابد ولی شاگردان ونگر پس از مدت ها چنین تعداد شوتی را روانه دروازه حریف خود کردند.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

۷۲۹ پاس سالم و دقت پاس ۹۰% برای توپچی ها بسیار فوق العاده است در مقابل ۱۷۱ پاس سالم وست بروم

بیشترین تعداد پاس سالم؛ گرانیت ژاکا، مسوت اوزیل و فرانسوا کوکلین به ترتیب با ۱۳۵، ۱۰۷ و ۹۲ پاس

آرسنال در هر ۲۱ بازی که مقابل وست بروم در لیگ برتر انجام داده، موفق به گلزنی شده است. حفظ رکورد ۱۰۰% گلزنی مقابل وست بروم طی ۲۱ بازی یک رکورد منحصر به فرد در تاریخ لیگ برتر محسوب می شود.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

وست بروم طی ۴ دیدار اخیر لیگ برتر که دوشنبه شب ها به میدان رفته، ۳ بار باخته است.

آرسنال پس از ۸ بازی پیاپی لیگ برتر، بالاخره موفق به ثبت کلین شیت شد تا رکورد نفرینی پیتر چک در همین بازی متوقف شود.

تونی پولیس به عنوان مربی تاکنون ۹ بار به ورزشگاه امارات رفته و هر ۹ بار باخته است. تیم های تحت هدایت وی فقط ۳ بار موفق به گلزنی مقابل آرسنال در این ورزشگاه شده اند.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

مسوت اوزیل در این بازی برای صدمین بار با پیراهن آرسنال در لیگ برتر به میدان رفت و سی وششمین پاس گل خویش را در این مسابقات به ثبت رساند. اریک کانتونا طی ۱۰۰ بازی نخست در لیگ برتر، ۳۹ پاس گل داده بود.

اولیویه ژیرو طی ۵ بازی اخیر در کلیه رقابت ها توانسته ۷ گل برای آرسنال به ثمر برساند.

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

با این که آرسنال به دشواری پیروز شد ولی از لحاظ فنی یک نمایش تحسین برانگیز را ارائه داد. تونی پولیس سرمربی بگی ها به قدری از نحوه بازی آرسنال شگفت زده بود که اعتراف کرد آرسنال حتی از چلسی هم بهتر است!

خواندنی‌های آماری آرسنال - وست برومویچ

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج