adexo3
۴۵۲۵۲۳
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

روستوف ۱۷ میلیون یورو، سپاهان هیچ

در این روزها که روستوف برای فروش سردار آزمون رقم ۱۷ میلیون یورو را پیش روی لیورپول گذاشته، کسی از سپاهان خبری دارد؟ در باشگاه سپاهان، در میان مدیران دیروز و امروز، کسی حس حسرت، حس باختن، حس سوء مدیریت را در خودش یافته است؟

کاپ: آخرین باشگاه ایرانی سردار آزمون سپاهان بود، باشگاهی که در انتقال سردار به روبین کازان هیچ نقشی نداشت و بازیکن ۱۶ ساله‌اش به عنوان بازیکن آزاد و بدون قرارداد با باشگاه پیشین به روسیه رفت. این اتفاق یک معنا بیشتر ندارد: فاجعه در باشگاه سپاهان. هیچ واژه دیگری برای توصیف مدیریت سپاهان در این بخش پیدا نمی‌کنیم.

17 میلیون یورویی که روستوف به فکر دریافتش از لیورپول افتاده، رقمی است حدود بودجه 4 فصل برای باشگاه سپاهان. پیش از این روبین‌کازان هم 5/2 میلیون یورو بابت انتقال سردار به روستوف درآمد داشت. اصفهانی‌ها که به مقتصد بودن هم شهره‌اند، یکی از مستعدترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال ایران را در 16 سالگی بدون قرارداد، بدون دریافت حق رشد، بدون هیچ اما و اگر آزاد کرده‌اند و از رشد او بی‌بهره مانده‌اند. سپاهان در تمام این سال‌هایی که در فوتبال ایران به عنوان باشگاهی منظم و با ثبات مالی و مدیریتی مطرح بوده، چنین حال و روزی دارد. فروش بازیکن یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی در فوتبال است و آن باشگاهی که در فوتبال ایران حرفه‌ای‌تر هم به نظر می‌رسد، از انتقال یکی از مهم‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در سالیان اخیر هیچ سهمی ندارد. سپاهان اگر باشگاهی حرفه‌ای و باثبات به چشم می‌آید، نه به دلیل درآمدزایی و باهوش بودن در مدیریت اقتصادی فوتبال بلکه به دلیل سهم بزرگی است که از بودجه‌های دولتی داشته و همیشه با نظم مالی مورد تمجید قرار گرفته و همین نظم مالی و ولخرجی‌ها موفقیت‌هایش را ساخته است.

بودجه‌ها برای باشگاه‌هایی مثل سپاهان از در و دیوار می‌بارد و مدیران در این باشگاه‌ها مدیر هزینه‌اند. از مدیریت‌ آنها همین ظرافت‌ها و زیرکی‌های حداقلی باقی‌ می‌ماند که دست‌کم بازیکن ۱۶ ساله و مستعد تیم‌شان قراردادی بلند مدت داشته باشد اما دریغ از همین، دریغ از دانستن بدیهیات. احتمالا وقتی آزمون در حال انتقال به روبین‌کازان بود، سپاهان درآمدی چند میلیون یورویی در سال‌های آینده را که با تعیین حق رشد و حق ترانسفر می‌توانست به دست آورد، رها کرده بود و به فکر مذاکره با یک بازیکن یک یا ۲ میلیارد تومانی در لیگ برتر بود تا با او فصلی را بگذراند و بودجه‌ها را خرج کند.

باشگاه‌ها در فوتبال ایران یا آنچنان تنگدست و گرفتارند و با تماشاگران پرشمار در لیگ‌های پایین دست و پا می‌زنند و دیگر نایی برای مدیریت نقل و انتقالات و درآمدزایی از راه فروش بازیکن برای‌شان نمانده و یا مثل سپاهان متمول‌اند و بودجه‌هایی برای هزینه‌ کردن به دست می‌آورند و برای‌شان اهمیتی ندارد که در فوتبال به درآمدزایی فکر کنند. حس باختن و حس حسرت سراغ‌شان نمی‌آید وقتی روستوف قیمت سردار آزمون را 17 میلیون یورو تعیین می‌کند و این کنایه‌های ما را هم به خود نمی‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      حق رشد؟!!!!!! واقعا حق رشد؟!!!!!مگه سپاهان آزمون رو رشد داد؟!!اونا نذاشتن حتی یک دقیقه تو لیگ بازی کنه،البته خدارو شکر که این مسئله به نفع آزمون شد و اون رفت روسیه و اونجا رشد کرد

    • ثریا

      کاملا موافق هستم ،خوب حذف شدن ازجام حذفی ههههه

    • noshin

      چه بهتر که رفت اونجا و کلاس فوتبالش رفت بالا اگه اینجا میبود ک 17میلیون هم رشد نمیکرد چ برسه به یورو.....

    • احسان

      چرا باید سپاهان حق رشد بگیره؟همش یک ماه اونجا بود ،اونم می رفت ساختمان باشگاه نه سر تمرین هه هه هه زرشک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج