adexo3
۴۵۳۳۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قاضی: دایی در موفقیت نفت خیلی موثر است

محمد قاضی بدون شک یکی از بهترین‌های نفت تهران در نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم است.

ایران ورزشی: محمد قاضی بدون شک یکی از بهترین‌های نفت تهران در نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم است. بازیکنی که در لیگ برتر ۷ گل حساس و ارزشمند به ثمر رسانده و در جام حذفی با ۶ گلی که زده بالاتر از دیگر گلزنان قرار گرفته و به صعود تیمش به فینال این رقابت‌ها کمک کرده. قاضی که این روزها فیزیوتراپی می‌کند تا زودتر به شرایط ایده‌آل برسد، از عملکرد نفت تهران در نیم‌فصل اول، شرایط خودش، جام حذفی و... صحبت می‌کند.

عملکرد نفت تهران در نیم‌فصل اول را چطور می‌بینی؟

همانطور که خودتان می‌دانید عملکرد نفت تهران خیلی خوب بود. با وجود اینکه نفت دیر بسته شد و 15 روز مانده به شروع لیگ، جمع شدیم، عملکرد خوبی داشتیم. در این مدت مشکلاتی مثل انتقال باشگاه از شرکت نفت به شرکت بهنام پیشرو وجود داشت که این مساله زمان زیادی برد و تیم اذیت شد اما با وجود این مسائل و مشکلات عملکرد خیلی خوبی داشتیم که البته حضور و تلاش علی‌آقا (دایی) در این موفقیت خیلی تاثیرگذار بود. او تیم را خیلی خوب مدیریت کرد که باعث شد هم در فینال جام حذفی حضور داشته باشیم و هم جزو 4، 5 تیم اول جدول لیگ برتر باشیم. البته باید در نیم‌فصل دوم خیلی بهتر کار کنیم چون عملکرد کل فصل مهم است، نه نیم فصل. پس باید روند صعودی داشته باشیم. البته اگر بحث انتقال باشگاه به شرکت بهنام پیشرو کامل حل شود، تیم بهتر اداره می‌شود و بهتر هزینه خواهد شد.

فکر می‌کنم با نتایجی که گرفتید الان خیلی جلوتر از هدف‌گذاری‌تان هستید...

شما وقتی با یک مربی بزرگ کار می‌کنی بدون شک برنامه و اهداف بزرگی هم خواهی داشت. ما با علی دایی به همین صورت هستیم. البته سعی کردیم واقع‌بینانه جلو برویم چون اتفاقات اول فصل می‌توانست روی تیم تاثیر منفی بگذارد اما تصمیم گرفتیم بازی به بازی پیش برویم و به این صورت برنامه‌ریزی کنیم که این مساله خیلی به تیم کمک کرد.

به نظرت در نیم‌فصل دوم می‌توانید این روند را ادامه دهید؟

ببینید هیچ‌کس از ابتدای فصل نمی‌داند تیمش قهرمان می‌شود یا نه. همه تیم‌شان را طوری می‌بندند که به مهم‌ترین هدف خود دست پیدا کنند اما اتفاقات و مشکلات در این راه تاثیرگذار است. با وجود علی‌آقا همیشه به فکر نتیجه گرفتن و موفقیت تیم هستیم و همه از جان و دل مایه می‌گذارند. ما نمی‌توانیم از الان نیم‌فصل دوم را پیش‌بینی کنیم. پارسال ما در نیم‌فصل اول تیم چهارم بودیم اما به دلیل پرداخت نشدن مطالبات تیم، در انتهای فصل هشتم جدول شدیم. این مسائل و البته یکسری مشکلات دیگر باعث شد افت کنیم اما این فصل هدف بزرگی داریم که با انگیزه بالایمان می‌خواهیم جلوتر برویم و نتایج بهتری بگیریم. بدون شک با برنامه‌ریزی کادرفنی می‌توانیم جایگاه بهتری پیدا کنیم.

نفت تهران در نیم ساعت آخر بازی‌هایش ۱۲ تا گل زده و ۹ گل خورده. این مساله را چطور می‌بینی؟

خب این نشان می‌دهد ما هیچ‌وقت ناامید نمی‌شویم و همیشه سعی کردیم روند رو به رشدمان را ادامه دهیم که 12 گل در دقایق پایانی زدیم اما وقتی 9 گل خوردیم هم نشان از نداشتن تمرکز لازم بود که باید برای نیم‌فصل دوم فکری به حال این مساله کنیم.

تیم‌تان در نیم‌فصل اول، از ۸ بازی داخل خانه ۱۶ امتیاز کسب کرده اما در ۷ بازی خارج از خانه تنها ۷ امتیاز به دست آورده. برای آن چه می‌کنید؟

خب همیشه بازی‌هایی که داخل خانه است شرایط بهتری دارد. البته این موضوع بیشتر به تیم‌هایی برمی‌گردد که تماشاگران زیادی دارد اما به هر حال تیم ما در زمین خودش خیلی بهتر کار می‌کند به نسبت زمین‌های دیگر چون از شرایط زمین‌مان شناخت داریم، در حالی که در خانه حریف هم این مساله کمی اذیت‌مان می‌کند و هم خستگی سفر. در هر صورت با توجه به این آمار باید در نیم‌فصل دوم سعی کنیم در خارج از خانه هم نتایج بهتری بگیریم.

شما در نیم‌فصل اول در ۱۵ بازی ۷ گل زدی، فکر می‌کنی این آمار خوب است یا بد؟

من فکر می‌کنم در مورد عملکردم خودم نباید نظر بدهم و مهم نظر کادرفنی است. البته به نظرم شرایطم بد نبود و چون درگیر بازی‌های حذفی هم بودیم و روی 2 جام نظر داشتیم عملکرد تیم در کل خوب بوده. من در جام حذفی هم 6 گل زدم که با این 7 گل نشان می‌دهد شرایط خوب بود و عملکرد خوبی داشتم.

سخت‌ترین مدافعی که جلویش قرار گرفتی چه بازیکنی بود؟

اکثر بازیکنان خیلی خوب هستند اما من به مدافعان خیلی فکر نمی‌کنم و بیشتر تمرکزم روی گل زدنم است.

البته یک پنالتی حساس هم در این مدت از دست دادی...

بله، روی آن پنالتی اخباری خیلی جلو آمد که داور می‌توانست تکرار بدهد اما شرایط بد بود. من محکم زدم که به هر حال گل نشد.

به آقای گلی لیگ برتر هم فکر می‌کنی؟

من همیشه گفتم هر بازیکنی در هر لیگی آقای گل شد به خاطر زحمات و تلاش همه بازیکنان تیم بوده، مخصوصا هافبک‌هایی که به آن بازیکن توپ می‌رسانند. مثلا من بازی‌های ساسان انصاری را دیدم و متوجه شدم خیلی از بازیکنان از خودگذشتگی دارند تا انصاری گل بزند و آمار گل‌هایش بالا برود. در لیگ‌های اروپایی هم این مساله را می‌بینیم. وقتی که مسی دروازه خالی را نمی‌زند و به سوارز پاس می‌دهد تا او بزند. پس برای رسیدن به آقای گلی همه چیز به شرایط بستگی دارد.

شما هم ایمان مبعلی را دارید که خیلی خوب پاس می‌دهد.

ما ورزشی را بازی می‌کنیم که مثل کشتی جدال تک به تک نیست. حداقل 20 نفر باید داخل و بیرون زمین همکاری و تلاش کنند تا یک اتفاق مهم و بزرگ رقم بخورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج