adexo3
۴۵۵۴۸۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یاوری: انتخاب ویسی صحیح بود اما خریدهایش نه

تیم سپاهان شرایط خیلی خوبی در جدول ندارد. از طرفی آنها جام حذفی را هم از دست داده‌اند.

ایران ورزشی: تیم سپاهان شرایط خیلی خوبی در جدول ندارد. از طرفی آنها جام حذفی را هم از دست داده‌اند. قطعا تیمی که به بالانشینی در جدول عادت دارد حالا اگر دو فصل متوالی نتواند سهمیه آسیایی را کسب کند شرایط برایش سخت‌تر می‌شود. اختلاف این تیم با صدرنشین لیگ ۱۰ امتیاز است و رسیدن به صدر یا کم کردن فاصله به هیچ وجه غیرممکن نیست. محمود یاوری از جنس سپاهان است. حرف‌های او درباره این تیم که دنیایی تجربه به همراه دارد برای هواداران این تیم بسیار مهم است. یاوری بر این باور است که باید به سرمربی جدید تیم سپاهان فرصت داد تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. البته او انتظار دارد که بازیکنان بهتری در نقل و انتقالات نیم فصل به این تیم اضافه شده تا عصای دست عبدا... ویسی در ۱۵ هفته سخت پیش رو باشند.

ابتدای فصل برای حضور در کمیته فنی دعوتتان کردند که...

من همیشه یک سپاهانی هستم و خواهم بود اما مشروط بر اینکه بدانم حضورم مثمرثمر است. اما وقتی به قول آقای پروین دیدم که خیلی نمی‌توانم اثربخش باشم از حضور در کمیته فنی عذرخواهی کردم و همان حضور فنی در کمیته تیم‌های ملی برایم کافی است چون آنجا هم خبری نیست.

شما با حضور عبدا... ویسی در سپاهان موافق بودید؟

شناخت من از ویسی همان بازیکن خوب سال‌های گذشته بود. شاید خیلی به ندرت یک مربی جوان با تیمی جوان بتواند بر قله فوتبال ایران بایستد اما او موفق به انجام آن شد و از این نظر جای شک و شبهه‌ای باقی نگذاشت که انتخاب او انتخاب صحیحی است. الان هم بر همین باورم اما ویسی در یارگیری خیلی موفق نبود. ما غیبت بعضی‌ها را احساس می‌کردیم اما او مبادرت به جذب افرادی ‌کرد که خودش می‌شناخت.

مثلا؟

مثلا کولی‌بالی که اشکالاتی در نوع فوتبالش وجود دارد. به نظرم ویسی به داشته‌هایش بیشتر تکیه کرد تا بازیکنان خوب. در این شرایط وقتی به تیم بزرگتری مثل سپاهان می‌آید همه انتظار قهرمانی از او دارند. از طرفی اطرافیانش هم نتوانستند خیلی کمک حال او باشند. ویسی باید بازیکنان بهتری جذب می‌کرد. این تیم مهاجم هدف ندارد و میانه زمینش هم خالی است.

با خودش صحبت کردید؟

من یک بار به طور خصوصی به یکی از دستیارانش گفتم که به عبدا... بگو ما به تو علاقه‌مندیم و تا دیر نشده به ساختار دفاعی و بخصوص دفاع چهار نفره تیمت رسیدگی کن. البته هنوز به مشکل آنچنانی برخورد نکرده‌اند.

اما جام حذفی را از دست دادند و...

آن بازی را به حرفه‌ای‌گری دایی باختند. در واقع جنگ دایی - مبعلی با ویسی - حاجی‌صفی به سود نفت تهران تمام شد. کی‌روش هم وقتی از پیروزی مایوس می‌شود کت را از تنش خارج می‌کند و خودش برای برنده شدن پیش می‌رود. در آن بازی حذفی، دایی حرفه‌ای‌گری کرد. البته یادم هست زمانی که با تیم دایی بازی داشتیم و انتظار بازی جوانمردانه از سوی تیم او می‌رفت اما به شاگردانش گفت ادامه دهند و همان توپ گل شد. آن روز هم تصمیمش حرفه‌ای بود اما فیرپلی نه.

به جذب بازیکنان بهتر اشاره کردید.

ببینید دل بستن به یک احسان حاجی‌صفی یا جلال علی‌محمدی یا مهرداد محمدی کار را سخت می‌کند. ویسی باید ضمن اینکه مسائل داخل تیمش را حل می‌کند درباره کنترل فشار روحی با شاگردانش صحبت کند. من مربی‌اش بودم. او بازیکن متعصبی بود و می‌دانم نسبت به سپاهان متعصب‌تر است. به هرحال همانطور که گفتم باید تیم بهتری بسته می‌شد و فقط دل به توان فنی ویسی نمی‌بست. البته باید به او زمان داد. نیم فصل دوم سختی در راه است اما ویسی از پس سخت‌‌ترین کارها هم برآمده است.

به نظر شما اگر سهمیه آسیایی هم نگیرد هواداران به او فرصت می‌دهند؟

من امیدوارم که به سهمیه آسیایی دست پیدا کنند. اما شما مطمئن باشید هواداران به او زمان می‌دهند چون ویسی وصله سپاهان است و نسبت به جایگاهش در میان هواداران آگاهی دارد. او مربی جوانی است که نیاز به خودسازی و بازسازی دارد. من مطمئنم سپاهان شکل خوبی در نیم فصل دوم به دست می‌آورد البته یک نکته را هم بگویم.

بفرمایید.

ویسی به سپاهان آمده تا سازندگی را از پایه شروع کند. اگر جایگاه سپاهان در پایان فصل در میان 8 تیم هم بود خیلی مساله خاصی نیست. این تیم سال‌ها در بالاترین نقطه جدول بوده و حالا با توجه به هزینه‌ای که شده اگر به جمع 8 تیم برسد خیلی هم ضرر نکرده است. ما از ویسی انتظار نداریم که یک شبه ره صد ساله برود بلکه توقع ما از او حرکت به سمت پیروزی است.

خداحافظی محرم نویدکیا چقدر تأثیر داشت؟

من به هیچ وجه موافق خداحافظی محرم نبودم. حتی در یک مجلس دوستانه به او گفتم یک روز من پدرخوانده سپاهان بودم و حالا این گردنبند یا دستبند گرانبها به تو رسیده که باید حفظش کنی و به عنوان پدرخوانده از سپاهان بروی. به او گفتم الان خیلی زود است که بروی. من معتقدم که محرم حتی می‌توانست دو سال دیگر هم برای سپاهان بازی و با ابهت خداحافظی کند. اطرافیان او نباید اجازه می‌دادند که اعتماد به نفس خودش را از دست بدهد. محرم یک کاپیتان با شعور و عصای دست مربی داخل زمین بود که باید همه تمرکزش را به آن معطوف می‌کرد نه مسائل بیرون زمین.

صحبتی مانده؟

باز هم می‌گویم که باید از ویسی حمایت شود چون او خمیر این کار را دارد و دیدیم که فصل گذشته در میان هیاهوی تیم‌های بزرگ بدون حاشیه و البته با حاشیه امنیت تیمش را قهرمان کرد. در واقع بی‌دلیل به او گواردیولای ایران نمی‌گویند. اما ویسی باید بداند برای موفقیت به چند تیم قوی در بیرون زمین نیاز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج