۴۶۱۳۰۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

دمیدن کی‌روش بر آتش زیرخاکستر

چیزی قریب به یک سال از دعوای سرمربی پرسپولیس و سرمربی تیم ملی می‌گذرد و با وجود علنی شدن این موضوع و در غیرحرفه‌ای‌ترین حالت، کشیدن این دعوا به رسانه‌ها، آن چیزی که حداقل انتظار از فدراسیون فوتبال بود را شاهد نیستم و بدتر اینکه این مساله کم کم به مربیان داخلی هم شیوع پیدا کرده و به قول یکی از مسوولان فدراسیون کنترل برخی مربیان داخلی هم از دست فدراسیون خارج شده است.

ایران ورزشی: چیزی قریب به یک سال از دعوای سرمربی پرسپولیس و سرمربی تیم ملی می‌گذرد و با وجود علنی شدن این موضوع و در غیرحرفه‌ای‌ترین حالت، کشیدن این دعوا به رسانه‌ها، آن چیزی که حداقل انتظار از فدراسیون فوتبال بود را شاهد نیستم و بدتر اینکه این مساله کم کم به مربیان داخلی هم شیوع پیدا کرده و به قول یکی از مسوولان فدراسیون کنترل برخی مربیان داخلی هم از دست فدراسیون خارج شده است. جالب اینکه حتی در این اوضاع هم مسوولان ارشد فدراسیون کاملا در موضع بی تفاوتی هستند و منفعلانه با این موضوع برخورد می‌کنند.

دعوای برانکو و کارلوس کی‌روش آتش زیرخاکستری بود که با اعلام اردوی دبی دوباره شعله ور شد و این‌بار دامن خیلی‌ها را گرفت، از بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس گرفته تا مربیان تیم ملی که هر کدام به نوعی نقره داغ شدند ولی صدا از کسی در نیامد.
روزهای اول برگزاری اردوی تیم ملی در دبی مصادف شد با اعتراضات شدید برانکو به برگزاری این اردو و با رسیدن این اعتراضات به گوش کی‌روش سرمربی تیم ملی در اقدامی کاملا یکطرفه و البته بدون در نظر گرفتن نظر مسوولان فدراسیون و اینکه به هر حال تمرینات بازیکنان شروع شده بود، بازیکنان پرسپولیس را آزاد کرد تا به کشور برگردند. این اقدام کی‌روش هم مثل همیشه با انفعال و بی تفاوتی فدراسیونی‌ها مواجه شد و در نهایت با پیروزی قاطعانه!

کی روش، تمرینات نصفه و نیمه تیم ملی به اتمام رسید و مجموعه تیم ملی البته غیر از کی‌روش به وطن بازگشتند. بازگشت بازیکنان پرسپولیس قبل از اتمام اردو موضوع خارق‌العاده‌ای بود که فقط در فوتبال ملی ما می‌توان آن را پیدا کرد اما بدتر از آن اینکه در طول مدت این اردو مربیان ملی هم حق حضور در تمرینات را نداشتند و آنها هم به دستور کی‌روش باید به کشورمان باز می‌گشتند که البته ظاهراً با دستور رییس فدراسیون تا پایان اردو، البته بدون حاضر شدن در تمرینات، در دبی ماندگار می‌شوند تا همراه بازیکنان ملی‌پوش باقی مانده و در پایان اردو به کشور باز گردند.

هنوز این موضوع مورد تایید یا رد مسوولان و کادر فنی تیم ملی واقع نشده است اما این اتفاق رخ داده تا مشخص شود چقدر تصمیمات خودسرانه در مجموعه تیم ملی گرفته می‌شود و هیچ هدایتگری برای امور وجود ندارد. همه اینها در سکوت فدراسیونی‌ها و فقط اکتفا به جواب‌های کلی گذشت اما انگار این قصه سر دراز دارد و هنوز هم باید توان و انرژی تیم ملی و تیم‌های باشگاهی صرف امور حاشیه‌ای شود. با همه این اتفاقات ریز و درشت به هر حال اردوی تیم ملی تمام شد و شاهد برگزار شدن اولین بازی نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بودیم.

به نظر می‌رسید همه چیز در حال روبه راه شدن بود، حتی فدراسیونی‌ها اعلام کردند که برای برطرف کردن کامل این مشکلات و البته خریدن ناز کی‌روش(بنا به گفته علی کفاشیان نایب رییس فدراسیون فوتبال)، جلسه‌ای برگزار خواهد شد اما از آنچه که اراده‌ای برای اداره امور فدراسیون به طور اصولی وجود ندارد، متاسفانه با وجود گذشت چند روز از بازگشت کارلوس کی‌روش به کشور و عدم شفاف‌سازی درباره اتفاقات اردوی اخیر تیم ملی که متاسفانه آبروریزی بزرگی برای فوتبال ملی بود، هنوز این جلسه برگزار نشده و انگار مسوولان فدراسیون دوست دارند، خیلی سرسری از کنار این اتفاقات بگذرند.

این خواست فدراسیونی‌ها کاملا در حال رخ دادن است و البته کسی هم (حتی رسانه‌ها) قادر به پاسخ گرفتن از فدراسیونی‌ها بابت این اتفاقات نیست اما در این بین این‌بار هم سرمربی تیم ملی بازهم بر آتش زیرخاکستر دعوایش با مربیان لیگ برتری می‌دمد و در مصاحبه‌ای حملاتی را به برانکو انجام می‌دهد که هم شامل مسائل شخصی و هم مسائل باشگاهی این مربی می‌شود و خیلی زود باید منتظر جواب برانکو باشیم.

هر چند سرمربی پرسپولیس بعداز پایان اردوی امارات سعی کرد فضای متشنج شده را کمی آرام کند و تیمش را با آرامش به زمین بفرستد اما انگار سرمربی تیم ملی وقت کافی برای پرداختن به موضوعاتی که حداقل از نظر فدراسیون فوتبال تمام شده بود، دارد و به این راحتی دست بردار نیست.

با این شرایط به نظر می‌رسد تشکیل جلسه‌ای برای حل کامل این موضوع ضروری است اما فدراسیونی‌ها بنا به دلایلی از این کار همچنان طفره می‌روند، در حالی که همچنان تشکیل این جلسه به آینده موکول می‌شود و مسوولان فدراسیون جواب شفافی در این باره ندارند. ممبینی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کارلوس کی‌روش و رییس فدراسیون فوتبال اخیرا جلسه‌ای را برگزار کرده‌اند، می‌گوید: «حتما این اتفاق در روزهای گذشته رخ داده و مشکلات حل شده است. باید تمرکزمان روی بازی‌های آینده تیم‌ ‌ملی باشد تا با اقتدار به جام جهانی صعود کنیم.»

این تنها صحبت مشخص فدراسیونی‌ها بوده و حتی تاج و کفاشیان در مصاحبه‌هایی که داشتند، اشاره‌ای به این موضوع نکردند و البته مصاحبه اخیر کی‌روش هم نشان می‌دهد که نه تنها مشکلی حل نشده است، بلکه این سرمربی این زمان را بهترین فرصت برای شعله‌ور کردن مجدد این آتش زیرخاکستر می‌داند. پرسپولیس صدرنشین است و برای برانگیختن برانکو و حتی برخی از مربیان وطنی بهترین زمان ممکن است. متاسفانه بازهم باید گفت همه این اتفاقات در انفعال و بی تفاوتی فدراسیون رخ می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش آرین فر

      متاسفانه بصورت کاملا یکطرفه به انتقاد از کی روش میپردازین بدون اینکه واقعیت فوتبال ایران رو بیان کنید. البته آقای برانکو هم با زیرکی قهرمان نشدن احتمالی باشگاهش رو به گردن کی روش میندازه و شما هیچ صحبتی از این موضوع نمیکنید. متاسفانه مربیهای وطنی هم با دانش فوتبالی بالایی که دارن به خودشون حق میدن که از شخصی مثل کی روش انتقاد کنن واقعا جسارت زیادی دارن البته فقط در حرف زدن

    • محمد حسن

      سلام . آیا به قیمت رفتن به جام جهانی هنوز باید نظاره گر تحقیر از طرف کی روش باشیم ؟

    • ا ه

      با سلام. ظاهرا اینطور که اقای کیروش ج ولان میدهند وفدراسیونیها هم ساکتند. انگار ایران مستعمره پرتغال شده وکیروش هم مستشار ما. عزیزان ما به چه قیمتی میخوایم صعود کنیم، مسوولان فدراسیون تا کی میخوان به این اقا باج بدن؟ضمنا ایشون اصلا کاری برا تیم انجام ندادن. نتایجی هم که گرفتیم زحمات خود بازیکنان غیور تیم ملی بوده. وگرنه اصلا تیممون حرفه ای بازی نکرده. مخصوصا جلو قطر که شانسی وبا اشتباه دروازه بان قطر به گل رسیدیم. نمیدونم این اقا به چیش مینازه. فقط پول این مردمو ریختن تو حلق این اقا.... واقعا جای تاسف داره برا مسوولین...

    • بدون نام

      اقای ارش کاملا معلومه طرفدار کدوم تیمی وچرا این حرفو میزنی چطور وقتی کی روش جونت میگفت اگه تیم نره جام جهانی اونم تو این گروه راحت تقصیر برانکو هست خوب بود حالا که برانکو گفته شد بد؟تکلیفتو مشخص کن بد نظر بده

    • وحید

      کی روش نه تحقیر میکنه نه توهین واقیتها را بدون ترس و با شجاعت میگه متاسفانه تحقیر و مربیان باشگاهی با توهین به پیراهن تیم ملی میکنند
      جام جهانی نشان دادن اعتبار فوتبال و هویت ما ایرانی هاست کجا بهتر از جام جهانی میتونیم خودمون و نشان بدهیم

    • خاسر

      سلام تا کی می خواهید برعلیه کی روش مطلب بنویسید،تاکی می خواهید به حمایت ازپرسپولیس وخودشیرینی تیم ملی راخراب کنیدخودتان میدانید کی روش درمقابل زور ،تهدید،بی احترامی وازهمه مهمترباتوجه به اینکه قرارداددارد بااقای برانکو برای سرمربیگری درصورت ورود به جام جهانی صحبت میکنید،ارام نمی گیردوبه هرقیمتی شده ازحق خود وتیم ملی دفاع میکند،اقای برانکو ادم زیرک ومرموزی است پس ازاتش زدن وشعله ورنمودن حالا خودشو به موش مردن زده وشماهاهم معلوم نیست ازکجاشارژ می شوید منافع تیم ملی رادرنظر نمی گیردومنافق گونه برعلیه این سرمربی باتعصب وباغیرت تیم ملی مطلب می نویسید.خواهشا بس کنید وجومتشنج شده رابدترنکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج