adexo3
۴۶۲۰۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رازِ «بقا»

بیانیه ٩بندی کارلوس کی‌روش موجی از ناامیدی را در فوتبال ملی به راه انداخته است.

روزنامه شهروند: بیانیه ٩بندی کارلوس کی‌روش موجی از ناامیدی را در فوتبال ملی به راه انداخته است. استعفای کی‌روش مورد قبول تاج قرار نگرفت و او همچنان سرمربی تیم‌ملی می‌ماند اما ظاهرا اتفاقات خوبی در انتظار تیم‌ملی ایران نیست. کی‌روش با انتشار بیانیه‌ای ٩بندی اعلام کرد به دلیل اجرا نشدن برنامه‌های اردویی مسئولیت ناکامی تیم‌ملی را برعهده نمی‌گیرد. کی‌روش در این بیانیه تأکید کرده به دلیل مخالفت سیستماتیک برانکو و سایر مربیان باشگاهی، فدراسیون قادر به پیاده کردن برنامه‌های تیم‌ملی نیست. طبیعی است که کی‌روش اعلام کند طبق قوانین فیفا نمی‌تواند تیم‌ملی را آماده کند چون او اعتقادی به برنامه مورد نظر فیفا ندارد و معتقد است ملی‌پوشان ایرانی برای آن‌که به سطح مورد نظر وی برسند نیاز به برگزاری اردو و بازی دوستانه دارند.
این‌که کی‌روش از زیر بار مسئولیت نتایج تیم‌ملی شانه خالی کرده، اتفاق تلخی است که پذیرفتنی نیست. او به‌عنوان گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران باید مسئولیت نتایج تیمش را برعهده بگیرد اما در این میان فدراسیون فوتبال هم موظف است خواسته‌های کی‌روش را برآورده کند. البته تاج در آخرین اظهارنظر رسمی خود تأکید کرده برنامه‌های قبلی تیم ملی که به تأیید باشگاه‌ها و سازمان لیگ برتر رسیده، بدون تغییر اجرا خواهد شد. تاج مدعی شده تلاش فدراسیون برای رفع نگرانی کی‌روش و هواداران تیم‌ملی است تا او بتواند با خیالی آسوده برنامه‌هایش را اجرا کند. آیا اصرار کی‌روش بر اجرای برنامه آماده‌سازی تا این حد درست است؟ آیا ناکامی احتمالی تیم‌ملی در صورت اجرا نشدن این برنامه، به پای کی‌روش نوشته نخواهد شد؟ «شهروند» این سوالات را با کارشناسان فوتبال در میان گذاشته است.

کی‌روش بازهم بیانیه داد - فدراسیون، گروگان برانکو است!

کارلوس کی‌روش در ادامه بیانیه‌های سریالی‌اش دیروز بار دیگر جملاتی را در فیس‌بوکش نوشت. او در بخشی از بیانیه‌اش آورده است: «درست در زمانی که فدراسیون فوتبال ایران با تصمیمی یک طرفه و با توجه به مخالفت‌های مستمر و سیستماتیک آقای برانکو ایوانکوویچ و دیگر چهره‌های ورزشی، برنامه سوم آمادگی تیم‌ملی ایران را پایان داد، چین یکی از رقبای اصلی ما به کار خود ادامه داده و روز گذشته مقابل کرواسی بازی کرده است. چین، مقابل تیم‌ملی کرواسی تیم کشور آقای برانکو بازی کرده است. رقبای ما یک برنامه حرفه‌ای را برای آمادگی خود در راه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند اما فدراسیون ایران تصمیم گرفت در مسیر مخالف این راه قدم بردارد، چون گروگان یک مربی ممتاز و متخصص کروات است.»

تفاوت نگرش کی‌روش با ما - جلال چراغپور کارشناس فوتبال

وقتی مدیری با یک سرمربی قرارداد می‌بندد در اصل با تفکرات او قرارداد امضا کرده است. اندیشه‌های کی‌روش ٧‌سال در فوتبال ایران اجرا شده و او توانسته چیزهای زیادی ازجمله دفاع عقب نشسته و ضد حمله را به فوتبال ایران یاد دهد. کی‌روش نباید به دنبال اجرای تفکرات مربیان ایرانی باشد چون او می‌خواهد آنچه در فوتبال اروپا می‌گذرد را در ایران پیاده کند به همین دلیل باید آنچه می‌خواهد در اختیار داشته باشد. او ٧‌سال در فوتبال ایران حرف اول را زده و نتایج خوبی گرفته پس از الان به بعد هم می‌شود به او امید داشت. دلیل پرخاشگری و بی‌تابی این روزهای کی‌روش، نتیجه گرفتن در جام‌جهانی است. دغدغه او و مردم دیگر صعود به جام‌جهانی نیست بلکه کی‌روش یک قدم جلوتر را می‌بیند. او می‌خواهد در آخرین سال‌های مربیگری‌اش در جام‌جهانی موفق باشد و حداقل یک پیروزی به دست بیاورد.
وقتی ما از او تیم جوان و متحول شده می‌خواهیم پس باید این فرصت را هم در اختیارش بگذاریم که بتواند اعضای جدید تیم‌ملی را با هم هماهنگ کند. وقتی تیم‌های باشگاهی بعد از گذشت ١٠ هفته هنوز می‌گویند هماهنگ نشده‌ایم و به بازی‌های بیشتری نیاز داریم، پس چرا وقتی کی‌روش بازی تدارکاتی می‌خواهد زمین و زمان را به هم می‌دوزیم؟ حریفان ما تیم‌هایی هستند که با رئال‌مادرید و تیم‌های سرشناس اروپایی بازی می‌کنند و دو ماه زودتر به اردو می‌روند اما نه‌تنها می‌خواهند از کی‌روش اردوها را بگیرند بلکه بازی تدارکاتی هم برایش برگزار نمی‌کنند. درواقع نگرش کی‌روش با اهالی فوتبال در ایران تفاوتی اساسی دارد. آنها فقط به صعود به جام‌جهانی و حریفانی چون سوریه و چین نگاه می‌کنند اما کی‌روش موفقیت در جام‌جهانی را می‌خواهد. او افقی را به روشنی می‌بیند که ما قادر به دیدن آن نیستیم.

اولویت با تیم‌ملی است - سهراب بختیاری‌زاده پیشکسوت فوتبال

مشکل ناهماهنگی بین سرمربی تیم‌ملی و مربیان باشگاهی از مشکلات قدیمی فوتبال ایران است. زمانی که خودم هم بازیکن تیم‌ملی بودم به یاد دارم باشگاه‌ها با برگزاری اردوهای بلندمدت مخالفت می‌کردند اما واقعا به چشم خودمان می‌دیدیم که چقدر حضور در اردوی بلندمدت تیم‌ملی شرایط بدنی و کیفیت فنی بازیکنان را افزایش می‌دهد. درست است که در ایران لیگ برگزار می‌شود اما شرایط و کیفیت لیگ به‌گونه‌ای است که سرمربی تیم‌ملی را به آمادگی ملی‌پوشان خوشبین نمی‌کند. کی‌روش همیشه تشخیص داده برای این‌که ملی‌پوشان باکیفیتی داشته باشد باید زودتر آنها را از باشگاه‌ها جدا کند تا زیر نظر خودش و با اندیشه‌های او تمرین کنند. به نظر من در این اختلاف، حق با کی‌روش است چون او صرفا به موفقیت تیم‌ملی می‌اندیشد اما نباید حق باشگاه‌ها هم نادیده گرفته شود.
هنر فدراسیون و شخص مهدی تاج باید این باشد که بین باشگاه‌ها و کی‌روش میانجیگری کند تا هیچ‌کدام ضرر نکنند. کی‌روش دوست دارد تیم‌ملی بهترین نتیجه را کسب کند به همین دلیل همیشه با دقت و حرفه‌ای‌گری برای تیم‌ملی برنامه تنظیم می‌کند. او اگر ملی‌پوشان را در تایمی که در نظر دارد، نداشته باشد، ممکن است همان‌طور که خودش گفته نتواند نتایج خوبی بگیرد. البته باشگاه‌ها هم بازیکنان را برای آسیا و لیگ می‌خواهند. همان‌قدر که برای کی‌روش نتیجه‌گیری تیم‌ملی مهم است، برای مربیان باشگاهی هم نتیجه‌گیری اهمیت دارد اما باید بپذیریم که اولویت با تیم‌ملی است. طبق قانون هم تیم‌ملی دو روز قبل از هر بازی رسمی ملی‌پوشان را می‌تواند در اختیار داشته باشد اما همه ما می‌دانیم که کی‌روش این قانون را نمی‌پذیرد چون معتقد است بازیکنان ایرانی به کار بیشتری نیاز دارند. در این میان وظیفه فدراسیون سنگین شده که نباید اجازه دهد خللی در برنامه‌های تیم‌ملی وارد شود یا باشگاه‌ها هم ضرر کنند.

کی‌روش شانه خالی نکند - مهدی مناجاتی سرمربی سابق تیم ملی

متاسفانه به نظر می‌رسد شرایط فوتبال را طوری با کی‌روش پیش بردند که او تصور می‌کند بدون حضور خودش مربیان ایرانی هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید. بعید می‌دانم این‌قدر سطح فوتبال ما پایین رفته باشد که کی‌روش بتواند با صحبت‌های خود این‌طور ما را تحقیر کند و هیچ‌کس هم جلودار او نباشد. ما مربیان بزرگی در داخل کشور داریم که دانش بالایی دارند و تیم‌های باشگاهی را به خوبی هدایت می‌کنند. در گذشته نیز تیم‌ملی ایران اکثرا با مربیان ایرانی توانسته به موفقیت‌های بزرگی برسد و این نشان می‌دهد که نباید به هر خواسته‌ای از زبان یک مربی خارجی تن بدهیم. فوتبال ایران با بیانیه‌ها و صحبت‌های اخیر کی‌روش سرشکسته شده، درحالی‌که ما پتانسیل بسیار بالاتری در کشور داریم. کی‌روش سعی می‌کند دایما فوتبال ایران را سطح پایین نشان دهد و خودش را بالا ببرد اما واقعیت چیز دیگری است.
حتی مربیان خارجی مثل رایکوف و اوفارل که در گذشته‌های دور در ایران حضور داشتند، سطح خودشان را بالاتر از کشورمان نمی‌دانستند. در تمام دنیا چیزی که بارها روی آن تأکید شده، این است که مسئولیت نتایج یک تیم با سرمربی است؛ مگر می‌شود سرمربی یک تیم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؟ متاسفانه فدراسیون مدیریت بسیار ضعیفی را در قبال کی‌روش و خواسته‌هایش داشته و به جای دعوت از بزرگان فوتبال و مشورت با آنها به هر خواسته‌ای تن می‌دهد. خود کی‌روش که به در اختیار نداشتن بازیکنان اعتراض می‌کند، اکثر ماه‌های‌ سال را در مرخصی به‌سر می‌برد و ٥ روز قبل از هر بازی به تهران می‌آید و با این جنجال‌سازی‌ها به خانه‌اش برمی‌گردد. امیدوارم هر چه زودتر فدراسیون از خواب زمستانی بیدار شود و مقابل خواسته‌های غیرمنطقی کی‌روش بایستد تا یک‌سال دیگر حسرت این روزها را نخوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج