۴۶۷۹۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چه عاملی باعث شده لیورپول صدرنشین نباشد؟

در لیگ سطح بالایی مثل لیگ برتر انگلیس فقط توانمندی تیم‌ها تعیین‌کننده جایگاه‌شان نیست، بلکه اشتباهات کمتر هم شاخص مهمی محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: شکست لیورپول مقابل سوانزی در دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس روی کاغذ مانع قهرمانی این تیم در لیگ نمی‌شود، اما در واقعیت ممکن است این اتفاق بیفتد. حالا فاصله آن‌ها با چلسی ۱۰ امتیاز شده و این امتیازات از دست رفته می‌تواند کار دست مردان کلوپ بدهد. از نظر خط دفاعی و دروازه‌بان، این تیم هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده است. همچنین روبرتو فیرمینیو هنوز زمان نیاز دارد تا به دوران اوجش بازگردد.

لیورپول در 22 بازی در این فصل 27 گل زده است. آن‌ها در این تعداد بازی تنها 6 بار کلین شیت کرده‌اند، این یعنی برای باقی بازی‌ها آنها مجبور بودند حداقل دو گل بزنند تا برنده شوند. درست برعکس چلسی. آبی‌های لندن کلین شیت‌های زیادی داشته‌اند و این یعنی یک گل هم برای رسیدن‌شان به پیروزی کافی بوده است. به اضافه اینکه لیورپول در بیشتر بازی‌ها هم ابتدا از حریف عقب افتاده و بعد بازگشته است. مهم نیست خط حمله تیمت چقدر قوی است، در هر شرایطی این موضوع باعث می‌شود که رسیدن به برد برای تیم بسیار سخت‌تر شود. طبق محاسبات اگر لیورپول با همین میانگین گل خورده ادامه دهد تا پایان فصل 47 گل می‌خورد. جالب است بدانید هیچ یک از قهرمان‌های لیگ برتر در تمامی ادوار لیگ این تعداد گل نخورده‌اند. تنها 3 تیم قهرمان بیشتر از 40 گل خورده‌اند و آن هم مربوط به 3 دوره اول لیگ است که به جای 20 تیم 22 تیم در لیگ حضور داشته‌اند.

به علاوه موضوعی دیگر هم درباره دفاع لیورپول وجود دارد. هیچ تیمی بیشتر از آنها تکل نمی‌زند، میانگین تکل‌های آن‌ها برای هر بازی ۱۹.۹ است، همچنین آن‌ها با میانگین ۷.۸ شاهد کمترین شوت به سمت دروازه‌شان بوده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که دروازه‌بان این تیم هم ضعف شدیدی دارد و مخصوصا در شوت‌گیری عاجز است.

و اما نکاتی که هواداران لیورپول را شاد می‌کند؛ فیرمینیو در پست 9 کاذب عالی کار کرده است. در اوایل فصل گذشته زمانی بود که براندن راجرز نمی‌دانست چطور می‌تواند به بهترین شکل از این بازیکن برزیلی بازی بگیرد. او فیرمینیو را در پست‌های مختلف هم امتحان کرده بود، اما آمدن یورگن کلوپ بود که باعث شد این بازیکن اوج بگیرد. برد 4 بر یک مقابل منچسترسیتی در فصل گذشته زمانی بود که او همکاری فوق العاده‌ای با فلیپ کوتینیو داشت و این اولین نشانه‌ها برای دانستن این موضوع بود که این بازیکن استعدادی بی‌نظیر دارد. او فصل گذشته لیگ را با 10 گل به پایان برد و 7 پاس گل هم داد. حالا عملکرد او در این فصل نشان از بازگشت باشکوه بازیکنی دارد که فصل گذشته برای حضور در ترکیب اصلی تلاش می‌کرد و در این فصل نه تنها در ترکیب اصلی قرار دارد، بلکه عملکردهای قابل قبولی هم به نمایش می‌گذارد.

چه عاملی باعث شده لیورپول صدرنشین نباشد؟

در بازی‌های این فصل این بازیکن ۲۵ ساله فقط خوب نیست، بلکه بازی به بازی بهتر هم می‌شود. دو گلی که او در بازی روز شنبه زد تعداد گل‌هایش را به ۸ گل در ۲۱ بازی رساند و همچنین او در این فصل ۳ پاس گل هم داده است، هر چند ارزش‌های فیرمینیو چیزی فراتر از گل زدن است و این موضوع را هم تیمی‌ها و هم مربی‌اش تائید کرده‌اند. او در سیستم کلوپ که محوریت پرسینگ دارد هم مهره‌ای تاثیر‌گذار و مهم است. میانگین تعداد تکل‌های او نسبت به فصل گذشته افت داشته و از ۲.۲ به ۱.۶ رسیده است، اما قطع توپ‌هایش از ۰.۵ به ۰.۹ رسیده است. این نشان می‌دهد در بازی‌های این فصل او بیشتر از این که فضاهای خالی را پوشش بدهد و به دنبال به دست آوردن توپ باشد، در میانه زمین به بازی گرفته می‌شود و پرس را از آنجا انجام می‌دهد. با توانایی حفظ توپی که او دارد حضورش در میانه زمین باعث می‌شود گردش توپ در زمین به سود لیورپول بهتر انجام شود و به نوعی در بازی‌سازی هم سهیم باشد.

چه عاملی باعث شده لیورپول صدرنشین نباشد؟

این آمار دوباره نشان می‌دهد که تیم کلوپ در فاز هجومی شرایط خوبی دارد و برای موفقیت بهتر است روی خط دفاعی و دروازه‌بانش کار کند. اگر کلوپ بتواند این مشکل را قبل از به پایان رساندن فصل حل کند، آن وقت راحت‌تر می توان آنها را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج