adexo3
۴۶۸۰۵۴
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آیا علیه پرسپولیس توطئه‌ای شده است؟

فصل گذشته و در هفته‌های ابتدایی لیگ پرسپولیس از ناحیه داوری لطمات بزرگی دید تا جایی که تیم برانکو به قعر جدول نزدیک شد و در بحران فرو رفت اما بعد از آن قضاوت‌ها متعادل‌تر شد و البته پرسپولیس با روند خوبی که به لحاظ فنی داشت و با شیب تند در جدول بالا رفت و در هفته‌های پایانی مدعی جدی قهرمانی لقب گرفت.

ایران ورزشی: فصل گذشته و در هفته‌های ابتدایی لیگ پرسپولیس از ناحیه داوری لطمات بزرگی دید تا جایی که تیم برانکو به قعر جدول نزدیک شد و در بحران فرو رفت اما بعد از آن قضاوت‌ها متعادل‌تر شد و البته پرسپولیس با روند خوبی که به لحاظ فنی داشت و با شیب تند در جدول بالا رفت و در هفته‌های پایانی مدعی جدی قهرمانی لقب گرفت. امسال پرسپولیس فصل را خوب شروع کرد به طوری که بعد از سه هفته از نیم‌فصل دوم با چهار امتیاز اختلاف نسبت به مهم‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر قرار دارد و ظاهرا به این راحتی‌ها قافیه را نمی‌بازد. با وجود این در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در مسابقات پرسپولیس رقم خورده که کادر فنی فنی و بازیکنان و هواداران تیم را یاد هفته‌های ابتدایی فصل گذشته انداخته است. در واقع طی چند هفته گذشته غالب داوری‌ها علیه پرسپولیس بوده تا جایی که امروز این ذهنیت حتی از دهان سرمربی پرسپولیس در می‌آید که «انگار اراده‌ای وجود دارد تا ما موفق نشویم»

طرح توطئه‌ای بدون شک نیاز به مدارک و مستندات قوی دارد که باز هم اثبات آن فوق‌العاده دشوار است اما در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در بازی‌های پرسپولیس افتاده که حتی برانکو را هم بدبین کرده است. البته پرسپولیس از بیشتر بازی‌های اخیر خود نهایت امتیازها را جمع‌آوری کرده اما اگر نتایج طور دیگری رقم می‌خورد حالا این ادعا پررنگ‌‌تر و با صدای بسیار بلند‌تر مطرح می‌شد که دستی توی کار است تا این تیم دوباره قهرمان نشود.

تا کنون سه هفته از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر گذشته و در هر سه دیدار پرسپولیسی‌ها نسبت به داوری شاکی‌اند. مثل روز روشن است که پرسپولیس از داوری بازی با گسترش متضرر شده. احمد صالحی بازیکن حریف را با دو اخطار اخراج نکرد و البته دو پنالتی مسلم روی طارمی را نگرفت. از طرفی داور بازی با فولاد پنالتی عبدا... کرمی را اعلام نکرد؛ پنالتی‌ که باید با کارت قرمز مدافع میانی فولاد همراه می‌شد. در همان بازی گل سالم طارمی آفساید گرفته شد. در بازی با سایپا خطای لک روی طارمی به اعتقاد نیمی از کارشناسان پنالتی بود ضمن اینکه در دقیقه آخر آن بازی پورقاز مدافع سایپا باید اخراج می‌شد.

این اتفاقات درست در زمانی رخ می‌دهد که دعوای برانکو با کی‌روش و سازمان لیگ آغاز شده و هنوز پایانی مسالمت‌آمیز نداشته است. هر چند در همین راستا جلساتی بین سرپرست باشگاه پرسپولیس و رییس فدراسیون فوتبال برگزار شده و البته در ظاهر ماجرا همه چیز خوب است اما بعد از حرف‌های تندی که بین مسوولان سازمان لیگ و برانکو رد و بدل شد حالا این ذهنیت شکل گرفته که داوران مسابقات لیگ برتر با تیم برانکو از روی عداوت برخورد می‌کنند.

هر چند باور کردن این مساله بسیار سخت خواهد بود اما چرخش سوت‌ها درست بعد از دعوای بین برانکو و کی‌روش ذهنیت‌های منفی را تشدید می‌کند. البته پرسپولیس در نیم‌فصل اول در برخی مسابقات از داوری ضرر کرده بود اما به صورت سریالی. مثلا بازی با ماشین‌سازی که داور یک پنالتی به حریف تقدیم کرد در حالی که بازیکن حریف بیرون از محوطه جریمه سرنگون شده بود. یا در بازی با پیکان که در شهر قدس برگزار شد اخراج محمد انصاری سختگیرانه به نظر می‌رسید. البته در برخی بازی‌های نیم‌فصل اول پرسپولیس از داوری سود برد مثل دیدار با ذوب‌آهن که گل سالم تبریزی مردود اعلام شد اما تعداد اشتباهات داوری علیه پرسپولیس بسیار بیشتر از سوت‌هایی بوده که به نفع این تیم حتی پیش روی هزاران هواداراش در خانه خود زده شده است.

پرسپولیسی‌های منطقی‌تر البته توطئه و دست‌های پشت پرده را باور ندارند اما می‌گویند فصل قبل به خاطر تفاضل گل کمتر قهرمانی را از دست دادند و با گل کردن همین پنالتی‌هایی که برایشان گرفته نشده یا گل‌های سالمی که داوران مردود اعلام کرده‌اند می‌توانستند تفاضل گل بهتری نسبت به تراکتورسازی داشته باشند تا در صورت برابر بودن شرایط در روز آخر به کمک شان بیاید.

در عین حال پرسپولیسی‌ها از انتخاب داوران بی‌تجربه و البته چهره‌هایی که سوت‌های اشتباه زیادی زده‌اند شاکی‌اند؛ زاهدی‌فر داور جوان بوشهری در بازی سایپا، اکبریان قاضی دیدار با فولاد و همین احمد صالحی دیدار مقابل گسترش که دو هفته قبل در بازی استقلال خوزستان - تراکتورسازی اشتباه بزرگی مرتکب شده بود انتخاب‌های خوبی نبودند و این مراحل انتخاب به صدرنشین لیگ ضربه زده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بربدخواه پرسپولیس لعنت

    • امید

      توطئه ای که البته بشکل نامرئی است!

    • بدون نام

      ای بابا اقایون بلدن با این داوریها مطمعناطرفدارا پرسپولیس در ورزشگاه اعتراض خواهند کرد مطمینا مافیای فوتبال با نفوذ خود انهارا از حضور در ورزشگاه محروم خواهند کرد یا نهایتا داور چن جلسه محروم میکنن وصورت مسله را پاک میکنن ولی اقایون بدانید خدا هست وتمام اعمال زشت را یادادشت میکند

    • بدون نام

      برید بابا کل فدراسیون میخوان لنگو قهرمان کنن اونوقت شما میای از داوری حرف میزنی؟چرا داوریای تیمای دیگه دیده نمیشه همین سایپا ک با گل هند بازیو برد چرا روی اون مانور نشون ندادین؟خجالت بکشین از این زدو بند بازیا.چرا یا تست دوپینگ نمیگیرن یا اگه میگیرن از کسایی ک باید گرفته بشه نمیگیرن؟

    • علی

      متاسفانه ما هرچه بگوییم فایده ای نداره ولی چند عامل دست به دست هم میده تا فوتبال روی زشت خودشو نشون بده و در ادامه
      اعتراض و فحاشی هوادار رو به همراه داره
      اگر کسی ضربه ای محکم به بدنش نخوره که احساس درد کنه هیچگاه صدای آخ نمیگه و اگر بدون دلیل آخ گفت باید به روانپزشک مراجعه کنه
      در فوتبال ما هم دقیقا همین مساله صدق میکنه و وقتی هوادار هر تیمی بی عدالتی در برابر تیمش ببینه مطمئنا فریاد اعتراضش بلند میشه
      چرا باید داوران هربار چندین اشتباه تاثیر گذار علیه برخی تیمها داشته باشند و با ماست مالی و دو جلسه محرومیت داور ختم بشه و هواداری که در طول یکسال در سرما و گرما و با وضعیت اقتصادی کنونی بلیط تهیه کنه و ساعتها در ورزشگاه بنشینه تا نتیجه تلاش کل کادر تیمش رو ببینه که با میلیاردها هزینه وارد مسابقات شده ، با دو اشتباه داور همه دود بشه بره هوا و سکوت کنه
      مطمئنا برعلیه داوری شعار میده و کمیته انضباطی هم سریعا با گرفتن روح فوتبال یعنی محرومیت هوادار دیکتاتوری خودشو اجرا میکنه
      چرا هواداران سرخابی وقتی تیمشون بد بازی میکنه و میبازه شعار نمیدن

      پس ریشه را باید خشکاند

      پیشنهاد من اینه همانطور رقابت بازیکنان در تیمها برای قرار گرفتن در ترکیب تلاششون رو بیشتر میکنه و باعث بیشتر شدن دقت و انگیزه میشه داوران جوان رو بیاریم تا امثال احمد صالحی به لیگ یک تبعید بشن و مابقی داوران هم دقت بیشتری کنند و هر داوری که اشتباه تاثیر گذاری داشت به لیگ یک بره تا دیگران بیایند که اگر قراره چوب اشتباهات داوری رو بخوریم لااقل از داوران جوان و آینده دار بخوریم

    • بدون نام

      پرسپولیس را با سایپا مقاسیه نکن کیسه.

    • سید

      بله متأسفانه یه تعداد سود جو دارن تیم خوب و پرطرفدار ترین تیم آسیا پرسپولیس رو به خاطر سود جیبشون خراب میکند،
      واقعا اینها کی هستند ، آیا میشه به اینها انسان گفت
      دو تیم پرسپولیس و استقلال باید برترین تیم آسیا باشن و خود نمایی کنند
      همین انسان ها میگذارند فوتبال کشورمان پیشرفت کنند

    • سحر

      خوبه حداقل رسانه ای مثل ایران ورزشی که همه میدونن استقلالیه هم داره درباره این مسئله حرف میزنه ببین آش چقدر شور شده

    • بدون نام

      داورای ما که داور نیستن

    • بدون نام

      بابا اینا خودشون و جلو میندازن آخه اونگی قهرمانی به هر قیمتی به درد نمیخوره

    • بهرام

      این به هوادار ارتش سرخ ربط داره خودمون هم درستش میکنیم کیسه دخالت نکن بروفکرت بزاربرای لیگ یک ،دو،سه،سابقش هم که دارید

    • سادی

      اگه توتعه ای در کار نیست پس این همه اشتباه داوری برای چیه؟؟
      یکی دوتا سه تا ....پنالتی توی دوسه تا بازی غیر عمده .
      کارتها غیر عمده.
      گل هایی که تفساید اعلان کردن هم غیر عمده .
      گلهایی که استقلال میخوره و افساید اعلان میکنن غیر عمده .
      بسه یا بازم بگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج