adexo3
۴۶۸۵۵۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

یادداشت غیاثی در نقد مقایسه عملکرد داوران

کارشناس داوری فوتبال ایران با انتقاد از صحبتهای دهقانی، آمار منتشر شده از سوی او را مورد تشکیک قرار داد.

ورزش سه: سید رضا غیاثی با انتشار یادداشتی در انتقاد از آمار ارائه شده درباره داوری های صورت گرفته در لیگ نکاتی را متذکر شد که متن این یادداشت در ادامه می آید:

در ایامی که خبرهای ناگوار زیادی از داوری و قضاوت های لیگ برتر فوتبال به گوش می رسد و در منظر دید علاقمندان قرار گرفته، مستمع و شاهد یک خبر بودیم که علی دهقانی، مدیر اجرایی دپارتمان داوری از سوی این دپارتمان در برنامه صبح ورزش شبکه رادیویی ورزش رسانه ای کرد.

نامبرده در پاسخ به گفتگوی آقای نوید، مظفری کارشناس داوری با آقای کاظم زاده، کارشناس مجری این برنامه گفتند که داوری کشور مظلوم واقع شده و آنقدر هم که می گویند بد نیست. او اضافه کرد در همین هفته پر حرف و حدیث هجدهم فقط در دو بازی مشکل داشته ایم.

او گفت که از زمانی که دپارتمان جدید مسئولیت را به عهده گرفته است ٩٠ بازی را برگزار کرده است (البته در گزارش نامبرده اشاره ای به سایر مسابقات سازمان لیگ مثل لیگهای یک، دو، سه، بازیهای حذفی و فوتسال نشده است).

ایشان در ادامه فرموده اند که برابر بررسیهای دپارتمان فقط ١٠بازی ازاین ٩٠ بازی مشکل داشته است؛ یعنی حدود ١٠درصد مسابقات انجام شده. این خبر و ادعا علیرغم ملموس نبودنش برای کارشناسان، اصحاب رسانه مربیان، باشگاها و تماشاگران و یا خود داوران در صورت صحت می تواند خبر بسیار خوبی باشد.

اما اگر این آمار ایشان را با آماری که یکی از حرفه ای ترین دپارتمانهای داوری دنیا (که بهترین داور های دنیا را در اختیار دارد، یعنی بوندس لیگا) از قضاوت داورانش منتشر کند، مقایسه کنیم باید ممنون درایت و کاردانی مسئولین دپارتمان داوری ایران باشیم.

دپارتمان داوران فوتبال فدراسیون فوتبال آلمان اعتراف کرده است قضاوت داورانش در١٥٣ بازی نیم فصل بوندس لیگای یک ٤٤ اشتباه اثر گذار داشته اند. وقتی در لیگی به عظمت بوندس لیگا با آن همه امکانات و تجهیزات و آن همه داور صاحب نام که محصول آموزشهای پیشرفته و به روز داوری آلمان هستند، داوران ٤٤بار مرتکب اشتباه اثرگذار شده اند آیا ما نباید به دپارتمان داوریمان که داورانش فقط و فقط ده بار مرتکب اشتباه شده اند ببالیم و افتخار کنیم و به دنیا فخر بفروشیم؟

آمار آلمان ها اشتباه٢٨/٧ درصدی را نشان می دهد و این در حالیست که آمار ادعایی مدیر اجرایی دپارتمان داوری ما حاکی از مشکل١١/١ درصدی داوران می باشد بازهم میپرسم آیا واقعا این آمار مایه افتخار نیست؟

از آنجا که صاحبان عقل، درایت و تجربه داوری ما تاکنون هیچ خدشه ای به آمار ادعایی منتشره وارد نکرده اند من هم مثل آنها صحت این آمارهای رسانه ای شده را تائید کرده و بهانه گیری هم نمی کنم و نمیگویم که گروه جوان بررسی و آنالیز کننده بازیهای لیگ مان به جز آقای کامرانی فر کجای داوری این مرز و بوم بوده اند و جایگاهشان در آن کجاست؟ آمار ارائه شده یقیناً صحیح و قابل استناد همگان خواهد بود لذا مراتب تبریک خود را به مسئولان امر اعلام می دارم.
تذکر لازم:

آمار تعداد بازیهای انجام شده در مدت تصدی این دپارتمان ١١٢ بازی است اما نمیدانم چرا به٩٠ بازی بسنده کرده اند اگر تعداد ١٠بازی مشکل دار اعلام شده را با١١٢ بازی انجام شده مقایسه کنیم آمار اشتباهات داوران خودی می شود٨/٩درصد که با آمار٢٨/٧درصدی آلمانها باید گفت خیلی عالی است.

من بعد هم احتیاج نیست اهالی فوتبال و رسانه به کارشناسان غیر دپارتمانی داوری در رسانه های نوشتاری، و برنامه های تحلیلی صدا و سیما مثل چهار سوی لیگ، شبهای فوتبالی، نود و دیگر برنامه توجه کنند. منتظر بمانند تا آمار های دپارتمان رسانه ای شود و خیال همه را راحت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای غاییاًی اشتباهات اشتباهات داوری انقدر واضعه که نیاز به کارشناسی ندارد یک نوزاد سر راهی هم میتواند این کار ساده را انجام دهد ایا در المان هم اشتباهات داوری پیوسته به ضرر یک تیم خاص است یا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج