adexo3
۴۷۱۶۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استقلال در انتظار زلزله مدیریتی

محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال که در اثر قصور و سهل انگاری مدیران این تیم رخ داده تبدیل به زلزله‌ای شده که شاید اتفاقات جدیدی را در مدیریت این باشگاه رقم بزند.

روزنامه شهروند: محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال که در اثر قصور و سهل انگاری مدیران این تیم رخ داده تبدیل به زلزله‌ای شده که شاید اتفاقات جدیدی را در مدیریت این باشگاه رقم بزند. اتفاقاتی که شاید بتواند استقلال را از وضع بحرانی این روزها خارج کند تا بلکه امیدی به موفقیت این تیم در فصل آینده باشد. هرچند که هنوز هیچ مقام مسئولی شایعه تغییرات مدیریتی را تأیید نکرده است.

تغییر معادلات

برکناری ناگهانی افشارزاده و آمدن مدیری مثل افتخاری به استقلال نوید روزهای خوب را نمی‌داد. گاف‌هایی که افتخاری در همان روزهای اول حضورش در استقلال داد و از احتمال برکناری منصوریان حرف زد، استقلال را به حاشیه برد. به تدریج منصوریان با میدان دادن به بازیکنان جوان تیمش شرایط استقلال را بهبود بخشید و قرار بر این بود که نیم فصل با تقویت تیم و رفتن کسانی که در نیم فصل اول کارنامه مردودی داشتند، تیم به روزهای خوبش برگردد. درواقع قرار بود نقل و انتقالات نیم فصل فرصتی برای ترمیم استقلال و بهبود رابطه باشگاه و هواداران باشد اما همه چیز برعکس شد. قصور مدیریت باشگاه و شوخی گرفتن تهدید فیفا باعث شد هواداران استقلال خشمگین‌تر از همیشه تنها خواسته‌شان برکناری مدیریت فعلی باشد. حالا محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات تبدیل به زلزله‌ای شده که ممکن است معادلات زیادی را در رأس این باشگاه تغییر دهد.

تکرار تاریخ

محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی خیلی‌ها را یاد ماجرای حذف استقلال از آسیا انداخت. این بار هم مدیریت باشگاه استقلال با قصور و بی‌اطلاعی از قوانین ضرر بزرگی را به تیم زد.با وجود تلاش‌های زیادی که در روزهای اخیر از طرف افتخاری و همکارانش انجام شده اما محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی قطعی شده و تلاش‌های استقلالی‌ها برای ملغی کردن این جریمه قطعی شده است. البته مهلت نقل و انتقالات امروز به پایان می‌رسد اما احتمال برطرف کردن مشکل استقلال چیزی در حد صفر است. با این شرایط استقلال قطعاً نمی‌تواند از بازیکنان جدید خود آندرانیک تیموریان، سرور جپاروف و روزبه چشمی استفاده کند. اتفاقی که با توجه به جدایی بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، امین حاج محمدی و میثم مجیدی برای استقلالی‌ها بسیار ناگوار است.

روزهای پایانی افتخاری در سعادت‌آباد

وقتی سیدرضا افتخاری به‌عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، رئیس کمیته فوتسال بود. او درحالی از فوتسال به استقلال آمد که فوتسالی‌ها از مدیریت او رضایت نداشتند و تیم‌ملی با وضع بدی به جام‌جهانی کلمبیا رفت. افتخاری از روزهای اول مدیریتش در استقلال بارها با اشتباهات لفظی خود خبرساز شد و دست آخر هم تیر خلاص را به پیکر استقلال زد.او و همکارانش با محروم کردن استقلال در نقل و انتقالات نمره مردودی در این باشگاه گرفته‌اند و به سمت در خروجی نزدیک شده‌اند. استقلال نه‌تنها نمی‌تواند از بازیکن جدیدش استفاده کند، بلکه سه خروجی بدون جایگزین هم داشته و همین موضوع باعث عصبانیت مدیران بالادستی افتخاری شده است. وزیر ورزش و جوانان در جریان جزییات اتفاقات رخ داده در استقلال قرار گرفته و شنیده می‌شود که او تصمیم به ایجاد تغییرات مدیریتی در این باشگاه دارد. انتقادات تند هواداران استقلال از افتخاری و تجمع چندباره آنها مقابل باشگاه استقلال هم در این تصمیم وزیر تاثیرگذار بوده و او می‌خواهد هرطور که شده آرامش را به مجموعه آبی پایتخت برگرداند.

موضع هیأت مدیره؛ برخورد با مقصران

ظاهراً اعضای هیأت‌مدیره استقلال هم از نحوه مدیریت افتخاری رضایت ندارند. همان‌طور که گفته شد، امروز آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی است و اگر استقلالی‌ها نتوانند مشکلشان را تا امروز حل کنند اتفاقات جدیدی در مدیریت باشگاه رخ می‌دهد. حسن زمانی، عضو هیأت مدیره دراین‌باره می‌گوید: «فعلاً درگیر پرونده نقل و انتقالات هستیم. در صورتی که اتفاق جدیدی نیفتد و محرومیت استقلال ملغی نشود، هیأت‌مدیره جلسه ویژه‌ای را برگزار می‌کند و دراین‌باره تصمیم گیری خواهد کرد. افتخاری به‌عنوان مسئول این ماجرا باید توضیحاتی را ارایه دهد. با تمام کسانی که در این موضوع مقصر بودند، برخورد می‌شود. ما بعد از بررسی به این نتیجه می‌رسیم که مقصر اصلی چه کسی بوده که حتی اگر مدیرعامل باشگاه باشد، با او برخورد خواهد شد.» البته استقلالی‌ها کورسوی امیدی هم دارند. در صورتی که محرومیت در نظر گرفته شده از سوی فیفا برای باشگاه استقلال بعد از پایان نقل و انتقالات نیم فصل لغو شود، این باشگاه می‌تواند با توجه به سقف تعداد بازیکنان تعیین شده حداکثر سه بازیکن آزاد جذب کند.البته با توجه به فاصله کمتر از دو هفته تا برگزاری دو دیدار سرنوشت‌ساز استقلال برابر السد قطر و پرسپولیس، شاید تغییرات موکول شوند به بعد از برگزاری این دو دیدار حساس تا استقلالی‌ها تمرکز کافی داشته باشند و درگیر تغییرات مدیریتی نشوند. بعید نیست در صورت نتیجه گرفتن استقلال در این دو دیدار افتخاری در سمت خود ابقا شود.

فکری: لطمه جبران ناپذیری به استقلال خورد

محمود فکری، کاپیتان سابق استقلال درباره محرومیت این تیم از نقل و انتقالات زمستانی به «شهروند» می‌گوید: «متاسفانه فوتبال ایران پر است از مشکلات مدیریتی که حل‌وفصل آنها کاری بسیار ساده است اما آقایان از پس آن برنمی آیند. معضلی که استقلال این روزها به آن گرفتار شده می‌توانست با یک حرکت ساده حل شود.نمی‌دانم چرا تهدید فیفا را جدی نگرفتند و فکر کردند همه چیز شوخی است؟ در لیگ محلات همچنین مشکلاتی پیش نمی‌آید و این اتفاقات فقط مختص فوتبال ایران است. شما اگر به یک آدم بی سواد هم بگویید به فلانی پول ندهی جریمه می‌شوی می‌رود پول را جور می‌کند. آن وقت آقایان هیچ چیز را جدی نمی‌گیرند.» فکری ادامه می‌دهد: «تغییرات مدیریتی یکی از دلایل وقوع چنین مشکلاتی است. این مشکلات در همه باشگاه‌های ایرانی وجود دارد و اگر حل نشود باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. بهتر است شخص وزیر به این بحران ورود کند و با بررسی دقیق مقصران را معرفی و سپس دست به تغییر بزند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج